Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elukutseliste autojuhtide põud süveneb

    Euroopa autotranspordisektor kannatab mitme aastakümne kõige rängema elukutseliste autojuhtide puuduse all: praegu on iga viies veok ilma juhita, aasta lõpuks aga isegi kuni 40%, vahendab Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee Rahvusvahelise Autovedajate Liidu IRU (International Road Transport Union) värsket aruannet.

    Euroopas, sealhulgas Eestis, ei ole piisavalt elukutselisi autojuhte.Foto: Raul Mee
    IRU liikmete ja seotud organisatsioonide hulgas 2018. aasta oktoobrist 2019. aasta jaanuarini korraldatud küsitlus tõi välja autojuhtide 21protsendilise puudujäägi kaubaveosektoris ning 19protsendilise bussiveonduses. Probleem süveneb, nii et vastavalt 2019. aasta kasvavale nõudlusele ennustatakse mõlemas sektoris juhtide defitsiiti kuni 40 protsenti.
    IRU tegevdirektor Boris Blanche toonitas, et transpordiharu vajab viivitamatut ja otsustavat tegutsemist juhtide puudujäägiga tegelemiseks. “Probleemi omapead jätmine avaldab tõsist mõju Euroopa majandusele ning viib kulude kasvuni ettevõtete, tarbijate ja reisijate jaoks. Ometi ei ole sel erialal võimalustest puudust. Muu hulgas on meie uurimused leidnud, et tööga rahulolu on suur, sest ainult 20 protsenti küsitletud juhtidest väljendasid mingil viisil rahulolematust oma tööga.”
    Naised ja noored autojuhtideks ei kipu
    IRU uuringute järgi usub 57 protsenti mees- ja 63 protsenti naisjuhtidest, et elukutse kehva kuvandi põhjustab ebameeldiv värbamine. 79 protsenti juhtidest arvab, et juhipuuduse üks peamisi põhjusi seisab naiste selle elukutse juurde meelitamise raskuses. Seda kinnitavad rahvusvahelise transpordifoorumi (International Transport Forum) andmed, mille järgi naised moodustavad vaid 2 protsenti Euroopa kutselistest autojuhtidest. 70 protsenti 25–34 aasta vanustest juhtidest aga peab juhtide defitsiidi üheks peamiseks põhjuseks noorte värbamise keerukust. Juhtidest 76 protsenti leiab, et töötingimused, ning 77 protsenti, et pikaajalised kodust eemalviibimised tõrjuvad paljusid selle elukutse omandamisest eemale.
    Pealegi kannatab majandusharu tööjõu vananemise all. Euroopa kaubaveofirmade suuremas osas töötavad juhid keskmise vanusega 44 aastat, reisijateveosektoris töötavad juhid on aga keskmiselt koguni 52aastased.
    Autojuhte vajavad ka Eesti ettevõted
    Autojuhtide puudus kummitab aina enam ka Eesti autovedajaid. Läinud nädalal kirjutas Postimees, et välismaalastele Eesti autojuhina töötamiseks vajalikke juhitunnistusi väljastav Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) on viimase nelja aastaga kolmekordistanud dokumentide väljastamist väljastpoolt Euroopa Liitu Eestisse legaalselt tööle saabunud autojuhtidele.
    Kui 2016. aastal anti välja 225 tunnistust ja 2017. aastal 424, siis 2018. aastal juba 666. See puudutab ainult neid juhte, kes tegutsevad veoettevõtetes – numbrile lisanduvad veel takso- ja sõidujagamisettevõtted.
    Möödunud aasta lõpu seisuga oli Eestis ametlikult juhitunnistusega veoettevõtetes tööl 1046 välismaalast ning kodakondsuse järgi oli jaotus selline, et ukrainlasi oli nende seas 627, valgevenelasi 189 ja Venemaalt pärit juhte 137. Väikeste arvudega on esindatud veel Kasahstan, Usbekistan, Tadžikistan ja teised riigid.
    Loe pikemalt teemaveebist Logistikauudised.ee.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.