Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks Te tagasi ei astu, minister?

    Äripäeva ajakirjanik Piret Reiljan.Foto: Andres Haabu

    Raske on mõista, miks välisminister Keit Pentus-Rosimannus ei lahku ametist, leiab Äripäeva ajakirjanik Piret Reiljan.

    Olles Äripäevas viimaste aastatega uskumatult labasest Autorollo skeemist ikka ja jälle kirjutanud, on raske mõista, kuidas istub välisministri toolil inimene, kelle puhul on juba mitmendat aastat õhus põhjendatud kahtlus, et ta aitas kaasa majanduskuriteo toimepanemisele.
    Kui jutt pelgast isa aitamisest ei veena teise astme kohut, peaks minister lõpuks ometi saama üle suhtumisest, et tegemist on väljapressimise ja olematute tegude inkrimineerimisega talle.
    Rikkis plaat
    2012. aasta detsembris, mil Autorollo tühjakskantimise saaga alles esimesi tuure kogus, tegin praeguse välisministri, toonase keskkonnaministri Keit Pentus-Rosimannusega intervjuu lennujaamas. Minister vuristas kümmekond korda, kuidas temal on puudunud igasugune seos Autorollo juhtimisega.
    Pealkirjastasime video sõnadega „minister nagu rikkis plaat“. Nüüd, varsti kolm aastat hiljem, tunnen aga minagi end rikkis plaadina. Küsimused ministrile on jäänud sisuliselt samaks ja paraku on samad ka vastused. Muutunud on ainult see, et värskelt on Tallinna ringkonnakohtu kohtunikud otsustanud, et ministril lasub vastutus Autorollost vara väljaviimises – otse öeldes ettevõtte tühjakskantimises võlausaldajate nina eest.
    Veelgi enam, kohus otsustas, et Autorollot tühjendada aidanud advokaat Siim Roode tegutses Pentus-Rosimannusele ja tema abikaasale Rain Rosimannusele allutatult. Rosimannuste huvi oli kohtu hinnangul lahendada Autorollo olukord enda ja oma lähedaste jaoks kasulikul viisil, samas kui Roodel puudus Autorollost vara väljakeerutamise osas isiklik erihuvi. „Et konkreetse skeemi, kuidas toimida, pakkus välja Siim Roode, ei vabasta juhatuse liikme esmaseid mõjutajaid,“ teatas kohus.
    Viimane õlekõrs
    Pentus-Rosimannus on haaranud viimasest õlekõrrest, öeldes, et pöördub riigikohtusse. Ja ongi kõik, kogu selgitus? Tsiteerides ühte enda kolleegi, siis normaalses riigis korraldaks minister pärast sellist kohtuotsust pressikonverentsi. Meil aga jagab minister paarilauselisi kommentaare.
    Pentus-Rosimannus on ministriametist lahkumisega juba ammu hiljaks jäänud. Samas – parem hilja kui mitte kunagi. Ent mul puudub usk, et minister on valmis võtma poliitilise vastutuse. Ministritoolist kümne küünega kinni hoidmine paistab olevat Eesti poliitilise kultuuri pärisosa. Viimasest ajast on erand tuua Jürgen Ligi puhul, kuid temagi on juba toolil tagasi, kusjuures selle inimese poolt soojaks istutud toolil, kelle solvamine talle rahandusministri ameti maksis.
    Pentus-Rosimannus on öelnud, et Äripäev on mestis väljapressijatega. Ilmselt leiab ta ka seda, et minul või kogu Äripäeval on pime viha tema vastu. Saan siiralt kinnitada, et nii see pole. Kuid kinnitan ka seda, et ma ei usalda Autorollos toimunu tõttu meie välisministrit. Samas ma tahaksin usaldada ministrit ja seepärast ei lõpeta ma rikkis plaadina küsimuste esitamist ja lugude kirjutamist sel Rain Rosimannuse sõnul „kõiki ära tüüdanud“ teemal. Miks Te tagasi ei astu, minister?
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.