Sulev Oll • 13 mai 1999

Tuulevihin kõrvus tõstab hinda

Kabrioletihuvilistel tuleb oma unelma eest maksta tavalise auto hinnaga võrreldes kümnendiku kuni veerandi võrra rohkem.

Võimaluse eest kihutada, juuksed tuules lehvimas, küsitav lisakümnendik või veerand teeb niigi kalli auto sada, isegi kakssada tuhat krooni kallimaks. See ongi Eesti lühikese ja jahedavõitu suve kõrval üks peamisi põhjusi, miks lahtisi autosid meie tänavapildis nii vähe kohtab.

Eesti firmade pakutavate kabriolettide tellimisnimekiri on aga piisavalt pikk. Üllatavalt ei paku lahtisi autosid just siin enim müüdud margid Toyota, Honda, Nissan, Mazda ja Hyundai. Mitmel margil on küll kabriolett olemas, kuid seda pole Eestis müüdavate mudelite nimekirja pandud.

Automüüjate sõnul on põhilised lahtiste autode ostjad edukad äriinimesed vanuses 30--35 aastat.

Viking Motorsi müügidirektori Kalle Kuuspalu sõnul on nende firma kabrioletihuviliste seas üle poole naisterahvad. Kuuspalu seletab seda naiste suurema emotsionaalsusega.

Lahtised autod polegi nii ebapraktilised kui esmapilgul näib. Neid saab kasutada ka talvel. Katuse pealetõmbamiseks läheb vaid 20--25 sekundit ja tõsiseltvõetavad kabrioletitootjad teevad auto nii vihma- ja lumekindlaks kui ka soojapidavaks.

Võimalus, et keeruka katusemehhanismiga auto kergemini rikki läheb, on pigem teoreetiline. Reaalsem oht on see, et sõitjad ilma ja sõidukiirust alahinnates end külmetavad. Selle vältimiseks saab auto aknad ja ventilatsiooni seada nii, et tuuletõmmet ei teki.

Liiklusõnnetusega kaasneva ohu vähendamiseks paigaldatakse kabriolettide uksekarpidesse lisatugevdusi, sõitjaid kaitseb tuuleklaasi tugev metallraam. Võimalus oma kallist sõiduriistast ilma jääda on kabrioleti omanikel tunduvalt väiksem. Varastel on erilist autot raskem müüa.

Kes autopoodi tõttab sooviga veel tänavu suvel kabrioleti omanikuks saada, peab rahulduma mõne Eesti autosalongides oleva või lühema tellimisajaga mudeliga. Pikema tellimisaja korral jõuab sügis enne kätte kui auto.

Vt. ka tabel

Audi TT Roadster

Audi 80 Cabrio

BMW 318I

BMW M Roadster

Chrysler Stratus Cabrio LX

Fiat Barrachetta 1,8

Jaguar XK8 4,0 Kabriolett

Jeep Wrangler Sport 4x4

Mercedes-Benz SLK 200

Mercedes-Benz CLK 200

Mercedes-Benz SL 280

Peugeot 306 Cabriolet 1,8 aut

Renault Megane Cabrio

Saab 9-3 S 2,0 LPT Kabriolett

?koda Felicia Fun

Volkswagen Golf Cabriolet 1,6

Hetkel kuum