Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Inges viib väikefirma pankrotti
Transporditeenuseid pakkuva ASi Esvar juhatuse esimees Anne Rand rääkis eile, et Inges Kindlustus on keeldunud konkreetsete põhjendusteta firmalt röövitud veoauto ja haagise väljamaksmisest. 22. jaanuaril varastatud veoauto Mercedes-Benz koos haagisega oli üks kolmest ASi Esvar veoautost.
Vaatamata auto ja haagise puudumisele peab firma ligi 30 000kroonist liisingu kuumakset edasi maksma. Nüüd on Ranna sõnul firma sunnitud otsima, kellega ühineda, sest vastasel juhul ei tule ta oma kohustustega toime.
Veoauto võtmed olid kuu aega varem autojuhilt varastatud röövkallaletungi käigus. Anne Rand rääkis, et võtmete röövist teatati kohe Mercedese teenindusse, kus võtmed dekodeeriti ning telliti uued võtmed. «Vargusest teatasin ka Ingesele, helistasin otse Ingese juhataja Voldemar Vaino mobiiltelefonile,» rääkis Rand. «Kirjalikku avaldust millegipärast selts minult ei võtnud.»
Inges Kindlustus keeldus aga märtsikuise otsusega 1,2 miljoni krooni hüvitamisest Esvarile, väites, et aasta lõpus poliisi uuendades ei olnud Esvar võtmete röövimisest teatanud. Seetõttu oli õige kindlustusriski määramine riskiastme muutuse tõttu võimatu, leidis Inges. Teiseks väitis Inges, et ainus võimalus veduki ärandamiseks oli kasutada dekodeeritud röövitud võtmeid, sest mootorit on pärast dekodeerimist võimalik ühe korra veel käivitada.
Mercedes-Benzi teeninduse MB Veoautokeskus ASi juhataja Andrus Mossov selle väitega ei nõustunud. «Heal juhul auto 20--30 sekundiks käivitub, aga ka see on väga harukordne juhus, mistõttu dekodeeritud võtmega autot ärandada kindlasti ei saa,» väitis ta.
Aprillis aga palus Inges hüvitise väljamaksmiseks tasuda kõik maksmata jäänud preemiad 17 000 krooni ulatuses. Samuti küsiti juhtumi teistkordseks uurimiseks veoauto uued võtmed.
Seda me ka tegime, kuid hüvitist pole Inges seni maksnud, rääkis Anne Rand. Põhjenduseks tuuakse tema sõnul ekspertiisi vastus, et võtmed ei ole identsed.
«Andsin võtmed isiklikult seltsile üle ja need olid ühesugused, meie väliselt nendel küll mingisugust vahet ei teinud,» kinnitas Rand.
Andrus Mossov ütles, et Ingese vahendusel nende kätte jõudnud võtmetel oli silmaga märgatav erinevus. Ta lisas, et teine võti on küll Mercedese tehase poolt väljastatud, kuid ei kuulu samale autole. Võti on saadetud Saksamaa emafirmasse ekspertiisi. Millisele sõidukile võti kuulub, saab teada paari nädala jooksul, lausus Mossov.
Inges Kindlustuse jurist Urmas Männa ütles, et Ingesel oli juba hüvitise maksmine tegemisel, kui saadi politseilt uut informatsiooni. Männa ei soovinud kommenteerida, kas see puudutab võimaliku kindlustuspettust.
ASi Esvar juhatuse esimees Anne Rand rääkis, et Inges on auto ja haagise poliisi käsitluse suvaliselt kokku lükanud. Auto võtmete ekspertiisi tehes võiksid nad haagise hüvitise ju välja maksta, rääkis ta. Tema sõnul oli ka kindlustusinspektsioon seisukohal, et hüvitisest keeldumine on põhjendamatu.