Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam piirab konkurentsi

    Konkurentsiamet vastas jaatavalt laevandusfirma ASi Hansatee järelepärimise peale, kas Tallinna Sadama näol on tegu monopoliga, teavitades sellest ka teede- ja sideministeeriumi.
    Loomulikku monopoli omavale ettevõtjale võib eriseadusega määratud riigiasutus või kohalik omavalitsus kehtestada hindade reguleerimise korra või kasutatavad hinnad, selleks et kauba või teenuse ostjad ei satuks halvemasse olukorda, kui nad oleks siis, kui selles valdkonnas toimiks vaba konkurents.
    Konkurentsiameti peadirektori Peeter Tammistu sõnul tähendab loomulik monopol seda, et Tallinna Sadamal on tugev infrastruktuur ja teistel pole majanduslikult tasuv sinna kõrvale midagi tekitada. Tammistu ütlusel on Tallinna Sadama suhtes langetatud vaid otsus, et tegu on tõepoolest loomuliku monopoliga. Kas sadam on seejuures ka vääralt toiminud, pole esialgu teada.
    Merendusküsimustega tegeleva teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Rene Treiali sõnul on olnud juttu sellest, et Tallinna Sadam soovib konkurentsiameti otsuse vaidlustada. Sadama vastuväite kohaselt on selle omanduses vaid 40 protsenti ümbruskonna sadamate kaide üldpikkusest, mistõttu ei saa kaubavedude osas monopoolsusest rääkida, selgitas Treial. «Reisilaevade suhtes on aga väide tõepärane,» lisas ta.
    Kui otsus Tallinna Sadama loomuliku monopoli staatusest jääb jõusse, peab ka tariifide määramine teistel alustel toimuma hakkama ja riik saab vahekohtunikuks, tunnistas asekantsler.
    Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson kinnitas, et näiteks transiidi osas on Tallinna Sadam täielik monopol ja veotariife peaks riik hakkama edaspidi läbi vaatama. Kaide üldpikkus ei ole ministri hinnangul mingi argument. «Sel juhul peaks süvist ja muidki tingimusi võrdlema hakkama,» leidis Jürgenson.
    Tallinna Sadama juhid olid eile terve päev hõivatud ja nendega polnud konkurentsiameti otsuse kommenteerimiseks võimalik ühendust saada.
    Teede- ja sideministri nõunik Martin Napa ütles, et ministeerium on juba võtnud poliitilise seisukoha, et AS Tallinna Sadam peab kõigi teenuste ja kaupade soetamisel järgima riigihankeseadust.
    «Loomulikult on see monopol, sest ega meil kuhugi mujale oma laevadega minna ole, sest Muuga on ju kaubasadam,» kommenteeris konkurentsiameti otsust Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido, kelle sõnul on ühe reisija pealt tasutavad maksud Tallinnas palju kõrgemad kui Helsingi, Turu või Stockholmi sadamates. Kuna Silja soovib tuua Helsingi-Tallinna liinile uusi laevu ja läbirääkimised Tallinna Sadamaga parasjagu käivad, ei soovinud Laido kartuses asja ära rikkuda sel teemal rohkem rääkida.
    Hansatee peadirektori Kalev Järvelille sõnul on laevafirma huvitatud, et Tallinna Sadam kohtleks kõiki firmasid võrdselt. Praegu saavad Soome laevafirmad kruiisireisijate pealt soodustust, kuid Hansatee ei saa. Samas ütles ta, et Tallinna Sadama uus juhtkond on lubanud küsimuse uuest aastast lahendada. «Sooviksime, et suhted oleks korrektselt lepingutega paika pandud, mitte nii, et sadam esitab lihtsalt arveid, mida me peame tasuma,» leidis Järvelill. Ka Hansatee juhi hinnangul on Tallinn kõige kallim sadam piirkonnas.
    Sadamateenuste turgu ja hinnakujundust kavatseb konkurentsiamet hakata uurima tuleval aastal. Praegu on töös riigihankeseaduse rikkumise arutamine Tallinna Sadama turvateenuste osutaja leidmisel.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.