Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eluasemelaenu puhul peab veel ootama
Maksu- ja tolliametile on kolmapäeva pärastlõunase seisuga esitanud eelmise aasta tuludeklaratsioni 164 000 inimest ning amet on tagastanud tulumaksu rohkem kui 120 miljoni krooni ulatuses.
?Tulumaksu on deklareerinud 164 830 isikut, nendest 123 104 e-maksuameti kaudu, seega on läbi elektrooniliste kanalite esitatud 75% tuludeklaratsioonidest,? ütles maksu- ja tolliameti pressiesindaja Liis Plakk. Tulumaksu on tagastatud 69 245 isikule kokku 120,41 miljonit krooni.
Plaki sõnul ennustab amet, et kokku esitavad inimesed umbes 400 000 deklaratsiooni. Eelmisel aastal esitati ligi 388 000 tuludeklaratsiooni. Seega oli kolmapäevase seisuga esitatud 41% oodatavatest deklaratsioonidest.
Plakk ei osanud öelda, kui palju on deklareerinute hulgas eluasemelaenu intressid kirja pannud isikuid. Ta lisas, et eluasemelaenu intresside osas hakkab amet tagastusi tegema järgmisel nädalal.
Inimesed, kes tunnevad huvi, kuidas edeneb nende deklaratsiooni menetlemine ja millal on lootust enammakstud tulumaks tagasi saada, saavad seda teha interneti kaudu või helistada abi saamiseks ameti infotelefonile 1811. Kui maksuhaldur soovib täiendavaid dokumente, võtab ta kliendiga ise ühendust.
?Viie tööpäevaga tagastatakse enammakstud tulumaks ikkagi ainult probleemivabade ja täiendavat füüsilist kontrolli mittevajavate e-deklaratsioonide puhul. Tänase seisuga on 80% esitatud deklaratsioonidest probleemivabad ja tulu saadakse tagasi viie tööpäeva jooksul,? kinnitas Plakk.
Näiteks kolmapäeval tagastas maksuamet enamakstud tulumaksu 19,2 miljonit krooni 10 719 isikule, kes olid tulu deklareerinud alles esmaspäeval.
Plaki sõnul on enamik mittetagastamisi seotud asjaoluga, et eeltäidetud deklaratsiooni jaoks ei ole laekunud andmeid selleks kohustatud asutustelt, mistõttu amet peab tuludeklaratsiooni füüsiliselt kontrollima.
Päevas saab maksuameti infotelefon 1811 umbes 3000 kõnet, teatas maksuameti pressiesindaja Aivar Pau. Infotelefoniteenus on tellitud väljastpoolt vastava teenuse pakkujalt, Transcom Eesti OÜlt. Eelarve üheks aastaks on Pau sõnul 800 000 krooni.
Koormuse leevendamiseks lisas maksuamet 1. märtsil infoliinile täiendavaid töötajaid, kokku vastab tippajal telefonile 26 töötajat. Keskmiselt deklareerib päevas e-kanalite kaudu tulu üle 10 000 inimese.
?Vastajad läbisid põhjaliku koolituse ning jooksvalt teavitatakse ja täiendatakse nende teadmisi iga päev. Teenindajad on saanud koolitus osas, mis kuulub nende pädevusse. Kui küsimus ületab pädevust, suunatakse kõne vastava ala spetsialistile,? selgitas Pau. Telefoniliini 1811 volitused lõpevad isikuandmetega.