Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg turunduses esmatähtis faktor

    Kuna kiire elutempo on meie tänase elu tavapäraseks käitumisnormiks saanud, leiab 59% eestimaalastest, et kõik aega säästev on väärt, et maksta lisa, ning 67% otsib aina enam ja enam tooteid, mis aitavad aega säästa.
    Enam kui kaks kolmandikku eestimaalastest tunneb, et nende elutempo muutub üha kiiremaks ja aja veetmine mitte midagi tehes tundub ajaraiskamisena. Kokkuvõttes jääb ikkagi tunne, nagu poleks piisavalt aega, et kõik tehtud saaks (väärtushinnangute uuring RISC, 2006). Võrreldes muu Euroopaga on meile märksa iseloomulikum paljude asjade tegemine korraga. Vaid 5% eestimaalastest soovib vahel aja maha võtta ning leida hetki iseendale.
    Asja muudab keerulisemaks asjaolu, et lakkamatult ja tormakalt tegutsetakse suure mürafooniga keskkonnas. Näiteks reklaamide arv teles on kuue aastaga kolmekordistunud. Järjest suurem hulk reklaamisõnumeid meedias tekitab inimestes tüdimust ning trotsi. Ainult 14% Eesti elanikest suhtub hetkel reklaami positiivselt, 1995. aastal arvas nii aga 64%.
    Alles hiljuti olid peamised küsimused turundajate jaoks: kes on meie sihtrühm ja kus nendeni jõuda? Nüüd lisanduvad uued küsimused: millal ja millega neid püüda?
    Järjest aktuaalsemaks on muutunud teadmine, millal inimesed mingeid toiminguid teevad, kus nad neid teevad ja kuidas. Laias laastus toimetame ju sarnaselt - ärkame hommikul, käime tööl ja poes, läheme õhtul magama. Küsimus on, millal me ärkame ja millal poes käime. Sellest johtub, millal on keegi meist reklaamile tabatav - millal teha degusteerimist, millal lasta raadioreklaami. Ehk teisisõnu, kui püüame mingit sihtrühma, on olulised erinevused, mitte sarnasused.
    Näiteks turundajate lemmiksihtrühmad - noored, perenaised ja vaprad-ilusad (juhid ja tippspetsialistid) - käivad poes küllaltki erinevatel aegadel.
    Mis on see "miski", mis on vaatajale-kuulajale oluline ning mida ta märkab? Me kõik tahame elada naudingulist elu, igaüks omal moel. Pidevas kiirustamises ja ajanappuses väärtustame aega valdavalt soovi kaudu "suruda seda kokku", et jõuda veelgi enam.
    Mugavus ja lihtsus on märksõnad, mis aitavad kiirustavas maailmas paremini hakkama saada - et jõuda veelgi rohkem teha. Turunduses kasutatakse seda juba ka massiliselt, alustades valmistoidust ja lõpetades pangandusega.
    Seni veel mitte massiline, kuid kasvav on trend väärtustada üha enam aja mahavõtmist - on see siis hetk kohvitassiga keset kiiret tööpäeva või paar päeva spaas.
    15 aastat kiiret elu paneb üha suurema hulga inimesi leidma endas soovi korraks rattalt maha astuda. Enda väärtust tõestades julgetakse näha ka midagi muud kui pidevat kiirustamist ja tegutsemist.
    Turundajate roll on küll ühelt poolt tugineda olemasolevale olukorrale, kuid teisalt on just turundajad suunanäitajad, kes on teistest sammu võrra ees ning kelle võimuses on seeläbi ka maailma oskuslikult mõjutada.
    Autor: Agne Kinks
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Infortar ei suutnud Tallinna börsi plussi vedada
Täna heade majandustulemuste peale tõusnud Infortari plussist üksi ei piisanud Tallinna börsi rohelisse vedamiseks.
Täna heade majandustulemuste peale tõusnud Infortari plussist üksi ei piisanud Tallinna börsi rohelisse vedamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Estonian Cell sai üle 20 miljoni euro kahjumit
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Millal oma raamatupidaja lahti lasta?
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.