Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühinemised ja hinnatõus tulekul

    Lisaks hindade võimalikule kasvule puudutab kohalikke ettevõtjaid veel ka kolme laevaliini - Evergreen, Hatsu Marine ja Italia Marittima - ühise brändi Evergreen Line alla koondumine 1. maist.
    Kolme laevaliini esindab Eestis endiselt Cargomasters Eesti, tuues kaasa saatedokumentide ja arveldamise lihtsustumise.
    Kuigi eelpool mainitud laevaliinid turundavad ennast alates 1. maist ühe kaubamärgi all, jäävad suurkorporatsioonide juriidilised kehad siiski eraldi eksisteerivaks.
    Mis on hinnatõusu põhjuseks?
    Lihtsustatult öeldes kujuneb hind nõudluse ning pakkumise tulemusena. Kuna praegu ületab nõudlus pakkumise, on hinnatõusuks kõik teed avatud.
    Konkreetseid numbreid on praegu muidugi spekulatiivne välja öelda, kuid suure tõenäosusega võib hinnatõus olla 200 dollarit TEU (20jalase konteineri ekvivalent - toim.) kohta.
    Kuidas on klientide teadlikkus aja jooksul muutunud?
    Kui loogiliselt mõelda, siis võiks loota, et see on aja jooksul paranenud, kuid reaalsus on paraku teine. Kes iga päev meretranspordiga kokku puutuvad, need saavad äri olemusest aimu.
    Probleemiks on kindlasti eesti keel, ingliskeelsetele ärispetsiifilistele sõnadele on raske eestikeelset vastet leida.
    Samuti on meretranspordis kasutusel palju spetsiifilisi lühendeid ja lisatasusid, mis on sageli tavakasutajatele raskesti mõistetavad.
    Eesti majanduskasv põhineb paljuski sisetarbimisel. Millises seisus on praegu Eesti eksportöörid?
    Oleme täheldanud eksportööride mahtude vähenemist. On selge, et nad on löögi all, kuna tootmiskulud on kasvanud ning üha raskem on neil turgudel konkureerida.
    Ere näide on puidutööstus. Probleemid üha süvenevad. Selles valguses tasuks olla majanduskasvu jätkumisel vägagi skeptiline.
    Kuivõrd on aja jooksul eksportivate ettevõtete logistilised skeemid muutunud?
    Laias laastus pole suuri muutusi toimunud ja ega mänguruumi Eestist eksportivatel riikidel palju ole.
    Tõsi on see, et logistika on koht, kust on võimalik kulusid olulisel määral kokku hoida.
    Ega ratast ole vaja leiutada, kõik üritavad vähendada maksimaalselt laovarusid.
    Täna ostab palju suuri firmasid logistikateenuse täies ulatuses teenusepakkujatelt sisse.
    Millised tagajärjed toob endaga kaasa tootmise koondumine Aasiasse?
    Kui rääkida konteinerkaubandusest, siis on see kaasa toonud konteinerite defitsiidi Kaug-Idas, kuna mahud Kaug-Idast välja on pidevas kiires kasvus.
    Samas, meie piirkonnast Kaug-Itta pole suurt midagi saata, põhiline, mis liigub, on tooraine ja selles osas konkureeritakse prahilaevadega.
    Arvuliselt tähendab see aga seda, et konteineri saatmine Tallinnast Hongkongi maksab orienteerivalt 500 dollarit. Sealt tagasisaatmine maksab näiteks 2500 dollarit, kuna nendel mainitud põhjustel on ekspordihind nii madal.
    Seetõttu ongi teatud puhkudel laevaliinil otstarbekam konteiner Kaug-Idasse tühjana tagasi saata.
    Suurem osa Venemaale suunduvast kaubavoost liigub Soome kaudu. Kas laevaliinide tõrksus Eesti vastu on müüt?
    Väide, et laevaliinidel on tõrksus Eesti vastu, ei pea meie arvates paika. Peamine põhjus on vast see, et Soome on ajalooliselt juba usaldusväärne ning maailmas sisse töötatud. Selleks, et Eesti saaks endale suuremaid mahte, on vaja Eesti võimalusi maailmas paremini müüa.
    Meie Evergreeni agendina näeme Eestil transiidis Venemaale suurt potentsiaali.
    Mis juhtuks, kui piir normaalselt toimima hakkaks?
    Kaubavood kasvaksid märkimisväärselt. Meie sadamad omavad väga suurt potentsiaali, eriti Paldiski sadamad ning Sillamäe sadam. Paldiskisse saavad siseneda suured ookeanilaevad, Sillamäe on aga viimane ELi sadam enne Venemaa piiri. Need on head müügiargumendid.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Indexo teenis pensioniäriga kasumit, kuid grupi uue panga arendamine viis kahjumini
Läti pensionihaldusfirma Indexo kasvatas aastaga kliendibaasi 24% ning hallatavad varad suurenesid 61%.
Läti pensionihaldusfirma Indexo kasvatas aastaga kliendibaasi 24% ning hallatavad varad suurenesid 61%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: edukad investeeringud ja tume ravimiäri
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Soome Metsä Wood soetas Eestis tehnohoolduse firma
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.