Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õhuterminal maksab riigieelarve puudujäägiga samas suurusjärgus
Kompleks maksis Saksa riigiga kahasse rajades tervenisti 600 miljonit eurot ehk peaaegu 10 miljardit krooni.
Summa on peaaegu sama suur kui Eesti riigieelarve lähiaastate puudujääk.
Uues terminalis suudetakse ühes tunnis sorteerida 60 000 pakki. Näiteks avas Eesti Post tunamullu sorteerimisliini, milline suurimaks võimsuseks on 8000 pakki tunnis.
Liin on maailma vaikseim. Selle töötamist peaaegu ei märkagi. Liinitöö on täielikult automatiseeritud. Pakke jaotatakse skaneerides. See väldib valesorteerimist. Juhul kui skänner ei tunne kaupa ära, suunab liin kauba eraldi tsooni, kus liiniosa teeb pildi ja saadab kontoris töötavatele inimestele tuvastamiseks.
Leipzigis on DHLi käsutuses kokku kaks miljonit ruutmeetrit maad, millest jaotuskeskus laiutab 48 000 ruutmeetril. Keskus on kahekorruseline. Teisel korrusel sorteeritakse pakke ja kirju. Ööpäevas külastab terminali keskmiselt 60 lennukit.
DHL otsustas Saksamaale uue õhuterminali rajada, sest kaubamahud kasvasid ning senised võimalused jäid klientide soovide täitmisel napiks. Uue keskuse ehitusega alustati juba 2004. aastal.
Lendude ümbersuunamist varasemast Brüsseli keskusest alustati tänavu aasta märtsis. Leipzigi õhuterminal ühendab Hongkongi ja Wilmingtoni regiooni keskusi.
DHL investeeris sellesse projekti 300 miljonit eurot (4,7 miljardit krooni), millele lisandub veel 300 miljonit eurot. See on riigipoolne investeering infrastruktuuride arendamiseks ja väljaehitamiseks.
Hoone ehitamisel lähtuti keskkonnasäästlikkusest, kallinevast kütust ning firma enda keskkonnaprojektist "Go green!".
Terminali rajamisel kasutati näiteks päikesepatareisid. Kogutav vihmavesi asendab 3000 m3 joogivett aastas. Seda kasutatakse omakorda lennukite pesuks, samuti tööstuslikul eesmärgil.
Logistiliselt asub keskus piirkonnas, kus terminalile saavad ligi ka rongid ja veoautod. Keskkonnasäästu eesmärgil kasutatakse siiski ka 77% vaiksemaid ja viiendiku vähem kütuseaplamaid lennukeid.
Õhuterminali ehitus lõi 2000 uut töökohta. 2012. aastaks peaks firmas töötama umbes 3500 inimest.
Autor: Roger Allas