Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    USA otsib ellu jäävat autotootjat

    Tänast kirjutist ette valmistades piilusin muu hulgas ka USA autotootjate bilansse ja peab tõdema, et nii koledaid asju olen ma väga harva nägema juhtunud. Samas haakuvad nad muidugi suurepäraselt erinevate pankrottikuulutavate teadaannetega ja aktsiahindade liikumisega.
    Valitsuse abirahast sõltuvatele Generel Motorsile ja börsil noteerimata Chryslerile pole enam palju armuaega jäänud - esimene peab USA valitsusele sobivad ümberkorraldused tegema esimeseks juuniks, teine aga juba selle nädala neljapäevaks. Kui ebaõnnestutakse, on järgmiseks sammuks pankrotikaitse alla suundumine.
    Paremas olukorras on kolmas autogigant Ford, kes enne krediidituru külmumist 2006. aastal otsustas laenata 23 miljardit dollarit, andes sealjuures tagatiseks kõik peamised varad, sealhulgas peakorteri ja ka oma sinise ovaalse logo. Fordil seega valitsuse survet ei ole. Fordi paremat positsiooni hindavad ka investorid, kes aktsia hinna lühikese ajaga mitu korda kallimaks on ostnud. Fordile oleks kahe suurkonkurendi ebaõnnestumine ehk pankrotti minek muidugi kasulik ja eks osaliselt sellele investorid ongi panustanud. Lisaks teatas Ford eelmise nädala reedel keerulist olukorda arvestades küllaltki tublid esimese kvartali numbrid, mille järgi kontsern teenis kahjumiks 0,75 USA senti aktsia kohta, samal ajal, kui analüütikud ootasid miinuseks 1,24 dollarit aktsia kohta. Veelgi olulisemaks tuleb aga minu meelest pidada oluliselt vähenenud raha väljavoolu, mis käesoleva aasta esimeses kvartalis kahanes tänu efektiivsemale majandamisele eelnenud kvartaliga võrreldes pea 50%. Kui raha põletamist suudetakse edaspidi veelgi vähendada, siis võib Fordi käsutuses olevast 21 miljardi dollari suurusest rahavarust august välja ronimiseks isegi piisata. Fordi juhi Alan Mulally hinnangul peaks
    autotööstuse pioneerettevõte vähemalt nullkasumisse jõudma 2011. aastal.
    Selle aasta kolme kuuga müüs Ford oma peamisel turul USAs 43% vähem sõidukeid kui mullu võrreldavas perioodis. Mulally ei osanud hinnata, millal põhi vastu tuleb, kuid viitas pankade stabiliseerunud olukorrale, laenuturu aktiviseerumisele ja valitsuse abipakettidele ning pakkus, et nimetatutest johtuvalt võiks pööret näha selle aasta teises pooles.
    Chrysleri olukord on kriitiline, kuid USA valitsuse ja Fiati juuresviibimisel saavutatud pühapäevased kokkulepped ametiühingutega annavad veel lootust, et kõik ei ole läbi, ja võib loota, et Chrysler suudab veel kuni 6 miljardi dollari saamiseks nõuded täita. Jäänud on kaks peamist tõket - kokkulepe võlausaldajatega, kes peaksid oma võla vahetama Chrysleri aktsiate vastu ja partnerleping Fiatiga, kelle väikeautode ehitamistehnoloogia eest on Chrysler valmis andma viiendiku oma aktsiapakist.
    Fiati esindajate viibimine ametiühingutega peetud läbirääkimistel on üsna tugev signaal Itaalia autotootja huvist tehingu vastu. Samuti võib loota, et ka pea 7 miljardit dollarit laenanud pangad ja riskifondid eelistavad pigem omada äritegevust jätkava Chrysleri aktsiaid, kui näha USA väikseima autotootja pankrotti. Sarnast võla vahetamist aktsiate vastu üritab läbi viia ka General Motors, kes eile tegi vastava ettepaneku 28 miljardi dollari väärtuses võlakirju hoidvatele isikutele. Samuti tegeleb General Motors aktiivselt kulude kokku tõmbamisega, et veidi enam kui kuu pärast saabuvale kohtupäevale kindlamini vastu minna.
    Seega USA autootjate olukord on väga pingeline, kuid mitte täiesti lootusetu.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.