Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ripakil kaup jääb vedajate hoole alla

    Hiljuti toimunud logistikakonverentsil esinenud CMR Konsultant OÜ juhatuse liige Renee Mahl tõdes, et kaupade kinnipidamine ja pandiõiguse asi on aastaga kerkinud olematusest sagedaseks nähtuseks. Tema sõnul on selles süüdi ka Eesti riik, kes kergitas aasta alguses kohtulõive 2-3 korda.
    "Veel aasta eest ei olnud eriti kinnipidamist, kuid nüüd on see sagenenud. Näiteks buumiajal oli õigusvaidlusi enam kui nüüd ja nii ongi praegusel ajal vedajale võlgujäämine viinud lihtsalt kauba kinnipidamiseni," tõdes ta. "Kui firma on vedajale ikka pool miljonit või miljon võlgu, peetakse kaup kinni," lisas ta.
    Et nähtus on uus, siis senini puudub selles vallas kohtupraktika pea täielikult, kuid eks see vormub riigikohtulahenditena lähema 3-4 aasta jooksul, uskus Mahl.
    Praegusel vaesel ajal aga kinnipidamisjuhtumid enamasti kohtusse ei jõuagi, kuna vahendeid selleks napib.
    "Rahval ju raha pole. Siis lahendataksegi asi kas kokkuleppe teel või mis kõige kummalisem - kaup jääbki vedajale," pakkus Mahl välja edasisi arenguid. Paras pundar aga on siis, kui kauba tellija on välismaalane ja vedaja eestlane - siis võivad Eesti kohtu käed jääda lühikeseks, lisas ta.
    "Veelgi hullem on, kui vedajad omavahel tülitsedes kipuvad kinni pidama kolmanda isiku kaupa - siin on õigus küll küsitav! Asi on kuri aga siis, kui üks vedaja asub siis kaupa ise müüma."
    "Elu on selline! Eesti riik ju ei võimalda oma alamatel saada kohtus õigust. Masu ajal tõsta kohtulõive 2-3 korda!?" põrutas Mahl riigi otsuse peale kergitada selle aasta algul õigusalaseid lõive.
    "Üldiselt oleme püüdnud kinnipidamisest hoiduda. Tegeleme kliendi valikuga, et ei peaks pärast käsi väänama," tõdes Logistikaguru OÜ tegevjuht Ivo Loide.
    Aastatel 2008-2009 on tema sõnul olnud firmal kaks juhtumit, kus tuli karmid meetmed kasutusele võtta. Kuid ka siis lahenes olukord lõpuks omavahelise kokkuleppe teel. "Need olid väga lühiajalised, põhjus oli selles, et klient osutus finantsiliselt riskantseks," lisas ta.
    Ehkki enne 2008. aastat oli selliseid juhtumeid kahe aasta kohta üldiselt üks, üliharva ka kaks, ei usu Loide, et kaupade kinnipidamisest saaks süvenev trend. "Ma ei usu selle kasvu. Keegi ju ei taha selle äärmusliku meetodiga kokku puutuda - ei vedaja ega klient," arutles ta.
    Kui kinnipeetud kaup peakski jääma vedajale, siis on tal juriidiliselt õigus see realiseerida, et saada kätte oma teenustasu. "Kuid sellel on oma reeglid," osutas Loide kättejäänud kauba müümise keerukusele.
    Pealegi tähendab ju kättejäänud kaup vedajale laokulusid, siis müügitegevuskulusid, lisaks kulub ka aega ja närve. Seega miinusesse jääb vedaja sel juhul niikuinii.
    "Kinnipidamine õigustab end kindlasti pahatahtlike maksetega viivituste puhul," leidis ta.
    Siia kõrvale meenutas Loide, et kunagi ta oli kaubaklient ja vedaja ei usaldanud teda. Kauba sai ta kätte alles siis, kui raha oli tasutud. "Vedajal, kui ta ei usalda klienti, on enne kauba kätteandmist õigus nõuda teenustasu maksmist. Mereveonduses enamasti ongi nii," lisas ta.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Infortar ei suutnud Tallinna börsi plussi vedada
Täna heade majandustulemuste peale tõusnud Infortari plussist üksi ei piisanud Tallinna börsi rohelisse vedamiseks.
Täna heade majandustulemuste peale tõusnud Infortari plussist üksi ei piisanud Tallinna börsi rohelisse vedamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Firma finantside juhtimine: kuidas Wallester muudab mängureegleid
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Suurfirmade palga TOP: mõni teenib preemiaga teise aastapalga
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.