Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti söögikohtadel rekordkäive
Eesti söögikohtade käive on üllatuslikult hüpanud kõigi aegade kõrgeimale tasemele. Selle taga on toidukohtade omanike hinnangul eelkõige hinnatõus.
Statistikaameti andmetel tõi 2012. aasta kolmas kvartal Eesti söögikohtadele kõigi aegade suurima müügitulu 96,5 mln eurot. Masueelseks tipuks kujunes 2007. aasta neljas kvartal 83,6 mln euroga.
Põhjaka mõisa üks omanikest Märt Metsallik ütles, et rekordnumber tuleb ilmselt hinnatõusust. "Meil on igal aastal külastajaid rohkem. Ei oska öelda, et just eelmine aasta eriline oleks olnud." Ta lisas, et kasum ilmselt ei suurene.
Nagu mujal, hakkasid hinnad ka söögikohtades vaikselt kerima pärast euro kasutuselevõttu. Kui euroaja alguses sai näiteks kohvitassi kesklinna söögikohtades veel ühe euroga, siis nüüd on üsna tavaline hind 2.50.
Eelpool väljatoodud statistika puudutab küll kõiki söögikohti, kuid optimismiks on põhjust ka kiirtoidukohtadel. Näiteks selgub Hesburgeri eelmise aasta lõpus tellitud kiirtoiduturu ülevaatest, et vähemalt korra kuus külastab Eestis kiirtoidurestorani 31% ja vähemalt korra nädalas 6% sihtrühmast.
Kuidas kommenteerivad käibekasvu teiste toidukohtade omanikud, loe tänasest Äripäeva paberlehest.
Autor: Ave Lepik, Laura Mallene