• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 03.11.16, 10:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Angry Birdsi looja jahib Hiinast Tallinna-Helsingi tunnelile raha

Peter Vesterbacka, mobiilimängude maailmas Angry Birdsiga ajalugu teinud Rovio endine turundusjuht, on tänaseks juba nii palju hiina keelt omandanud, et oskab Tallinna-Helsingi tunneli plaani hiina keeles tutvustada, kirjutab Soome väljaanne Taloussanomat.
Peter Vesterbacka suvel Tallinnas
  • Peter Vesterbacka suvel Tallinnas Foto: Andras Kralla
Vaja mineva 15 miljardi leidmine Hiinast ei tundu talle sugugi võimatu, ütles Vesterbacka selle nädala hakul Hiinas toimunud idufirmade üritusel Slush. Kevadel ütles ta, et kui minna sellist raha Hiina investoritelt küsima, siis oleks vähemalt viisakas seda hiina keeles teha.
„Olen kõigile öelnud, et ma ei ole kunagi veel sellist raha kokku ajanud, kuid ega see 15 miljardit polegi 15 miljonist nii erinev, nulle lihtsalt rohkem,“ ütles Vesterbacka, kes kulutas suvekuud Pekingis hiina keele õppimisele.
Vesterbacka sõnul ei tekita tema tunneliehituse plaani ajakava Hiinas sugugi kahtlusi. Mõte on, et ehitus peaks algama hiljemalt 2018-2019 ja ehituse aeg oleks alla viie aasta. Ta soovib, et ka Soomes asjale rohkem sel moel vaadataks, et tunnel võiks valmis olla juba 2020. aastate esimesel poolel, mitte alles aastal 2030.
Tema arvates võiks projekt viie aastaga valmis saada, puurimist saaks alustada mitmest kohast korraga. Olles viimasel ajal palju tunneliehituse tehnoloogiasse süvenenud, väidab ta, et tehniliselt pole tunneli rajamine probleem.
Tunnelil on Vesterbacka sõnul oluline roll Soome positsiooni määramisel maailmas. Eestis plaanitakse kiiret raudteeühendust, Hiina ehitab uut siiditeed ehk paremaid ühendusteid Hiina mandriosast Euroopasse. Tunnel parandaks selles ketis Soome positsiooni, millel oleks omalt poolt pakkuda ka Helsingi-Vantaa lennujaam.
Peale tunneliprojekti on Vesterbackal Hiinas muidki plaane ja projekte. Pärast mobiilimängude tootjast lahkumist on tema uus huviala haridus, kus tal on kaks idufirmat: Fun Academy ja Lightneer. Mõlemad sihivad suurelt Hiina turgu.
Oma Rovio päevil välja kujunenud tunnusmärgist - punasest pusast – pole Vesterbacka ka oma uutes tegemistes loobunud. Sellel pole enam kujutatud Rovio mobiilimängust tuntud vihased linnud, vaid Lightneeri kaubamärgi uus tegelaskuju. „Tänu oma punasele pusale kohtusin just Shanghai linnapeaga,“ osutas Vesterbacka, kuidas ta enda kaubamärk töötab.
Peter Vesterbacka intervjuud Äripäevale tänavu suvel Tallinnas toimunud tehnoloogiakonverentsilt Latitude59 saab lugeda siit

Seotud lood

Uudised
  • 21.09.17, 10:30
Talsinki tunneli konkurendil peagi Hiina raha taga
Angry Birdsi endise turundaja Peter Vesterbacka projekt rajada eraraha toel Eestit Soomega ühendav tunnel edeneb täie hooga, juba novembris saabub plaane uurima Hiina investorite delegatsioon ning siis võib minna ka lepinguks.
Uudised
  • 21.02.17, 12:47
"Vihaste lindude" looja hakkab Aasias Soome haridust promoma
Soomlaste uus idufirma koondab ühte portaali kokku kõigi Soome ülikoolide andmed, et selle abiga meelitada riiki kuni 100 000 välistudengit, kirjutas Kauppalehti.
Uudised
  • 06.02.17, 11:00
Soomlaste gallup: kas Tallinna tunnelit on tarvis
Soome uuringufirma küsis soomlastelt, kas tuleks ehitada raudteeühendus Tallinna, mis läheb maksma 9–13 miljardit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele