Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubandust raputavad pöördelised ajad

    Wandering the Future asutaja ja trendiekspert Cecile CremerFoto: erakogu

    Kaupmeestel on käes üsna rasked ajad - tuleb veenda inimesi rohkem ostma, aga seda saab teha siis, kui kaup on kvaliteetne ning bränd usaldusväärne ja keskkonnasäästlik.

    Wandering the Future asutaja ja trendieksperdi Cecile Cremer esineb 12. oktoobril toimuval poolepäevasel workshopil ostujuhtidele ja turundajatele “Mida ostjad tahavad?".

    Workshopil saab vastused küsimustele:

    Kuidas valida kaupu, mis ostjatele korda läheks?

    Mis on moes, mis on trendikas, mis müüb?

    Tarbijaeelistused aastal 2017

    Tutvu programmiga ning registreeru soodushinnaga SIIN.

    Intervjuus Äripäevale märkis trendiekspert ja Wandering the Future asutaja Cecile Cremer, et kaubandussektor on keerulises seisus: tarbijad ei osta enam nii palju kui varem, ja seda suuresti tänu keskkonnateadlikkuse kasvule, aga ka raha väärtuse tunnetamisele. 
    Lähemalt saab Cremerit kuulata 12. oktoobril ostjate ja turundajate workshopis “Mida ostjad tahavad?”.
    Sinult kui trendiuurijalt ei saa küsimata jätta, mis on praegu “kuum”?
    Alati on olemas “kuumad” tooted, mille puhul ei tea kunagi päris täpselt, kas see on haip või pikem trend. Hea näide on fidget spinner, mis on laste ja noorte seas ülipopulaarne.
    Aga kui pikemas perspektiivis mõelda, siis äri kasvatamiseks ja ka turul olemiseks on kõige parem ehitada oma bränd nii, et see oleks avatud, aus ja läbipaistev. Isegi kui su toode ei ole 100% fair trade või keskkonnasõbralik, siis ole aus ja läbipaistev, sest sellega võidad tarbija enda poole.
    Endiselt on väga oluline ka eristuvus ja personaliseeritus. Tarbijad tahavad üha enam osta midagi erilist. See on ka põhjus, miks on moes vintage, käsitöö, kohalik disain, ja miks näiteks ostetakse CDde asemel vinüülplaate. Otsitakse üha enam midagi ehtsat, originaalset ja unikaalset.
    Samas tegutsevad paljud massitootjad ja kiirmoeketid endiselt üsna edukalt.
    Jah, seda küll. Ma ei arvagi, et sellised poed ja ettevõtted järgmise paari aasta jooksul välja surevad. Need on endiselt populaarsed teatud segmendis, näiteks noorte hulgas, kellel pole palju raha, kuid kes tahaksid siiski iga nädal midagi uut osta. Aga pikas perspektiivis ei ole see jätkusuutlik äri. See on selline pidev võitlus – raha versus väärtus.
    Sellegipoolest usun ma, et ka suured traditsioonilised kauplused peavad varsti oma ärimudelit drastiliselt muutma. Paljud on sellest ka aru saanud ja muudatusi teinud – näiteks H&Mil on keskkonnateadlik seeria Conscious ning nad võtavad kauplustes vastu kasutatud riideid, et suunata need taaskasutusse jne. Ühiskondlikud ja keskkonda puudutavad väärtused on inimeste jaoks üha olulisemad ning kaubandus­ettevõtetel tuleb tahes-tahtmata sellega arvestada.
    Järjest enam ostetakse ka tooteid, mis on tehtud kohalikul turul, ja seepärast tuleb üha enam tootmist tagasi Euroopasse. See on hea, sest tähendab nii kvaliteedi tõusu kui ka seda, et nii toomistingimused kui ka palgad ja hinnad muutuvad õiglasemaks. Pean silmas eelkõige seda, et tasakaal tootmiskulude ja kasumi vahel hakkab olema õiglasem. Mitte nii nagu praegu paljude Aasiast tulnud toodete puhul, et toodet müüakse 400% juurdehindlusega, mis on täiesti hullumeelne.
    Kokkuvõtteks: üldine suund on siiski aususe, läbipaistvuse ja õiglase kaubanduse poole. Inimesed tahavad tarbida üha enam n-ö süütundevabalt. Muidugi võtavad muutused aega, aga kindel on, et esimene oluline teadlikkusenihe on toimunud.
    Loe pikemat intervjuud Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.