1. peatükk

Kontorimööbel vali laiendatav

Mis on sisuturundus?

Kontori sisustamisel võib alguses piisata lauast, toolist ja riiulist, kuid ettevõtte kasvades peab ka mööblit juurde ostma, siis on hea, kui samast seeriast saab uut mööblit juurde osta.

Millest võiks värske ettevõtja alustada kontorimööbli valikut?

AJ Tooted ASi turundusjuht Evelin Lepp: “Enne mööbli valikut tuleks kindlasti enda jaoks selgeks mõelda, millise ettevõttega on tegemist – kas on ühemehefirma, väiksemat sorti ettevõte või on ka soov mõne aja möödudes aina suuremaks kasvada. Sellest oleneb ka kontorimööbli valik. Mida suuremaks on plaan kasvada, seda olulisem on, et mööbel oleks hiljem täiendatav sama seeria mööbliga ja soovi korral lihtsasti ümber paigutatav. Muidu võib tekkida kiiresti olukord, kus ettevõte on jätkusuutlik ja edukas, kuid kontorisse sisse astudes peegeldub hoopis midagi muud, sest kogu mööbel erineb nii värvi, kuju kui ka stiili poolest.” Seejuures on olulisemad märksõnad, mida meeles pidada, praktilisus ja mugavus.

Mida on kontoris kindlasti vaja?

Üks kõige olulisemaid mööbliesemeid on kindlasti kontorilaud, ilma milleta ei saa keegi oma tööd teha. “Arvestades seda, et alustava ettevõtte töötempo on väga kiire ning tihti tuleb liikuda ringi ja jooksvalt ka arvutis toimetada, siis on igati mõistlik valik kõrguses reguleeritav laud,” jagab Lepp soovitusi. Kiiremad kolleegidevahelised arutelud saab pidada koos ühe laua taga seistes ja soovi korral arvutisse märkmeid tehes. Kui on soov keskenduda ja päevasest toimetusest jalga puhata, siis saab laua alla lasta ja toolile istuda.

“Siia juurde on oluline valida tool, mis on mugav ja toetab keha ning ei soosi sundasendeid. Niigi pingelises töös ei ole vaja koormata keha liigse lihaspingega,” toob ta välja ergonoomilise tooli olulisuse.

Kolmandaks tuleks valida laua juurde kas sahtlikapp või näiteks liugustega kapp, kuhu kõik vajalikud materjalid organiseeritult ära mahutada. “Muidu võib tekkida olukord, kus kogu lauapind on igasuguseid pabereid täis ning kiiresti vajaminevat infot on raske leida ja töö tegemiseks ei ole ruumi,” ei tasu Lepa sõnul alahinnata panipaikade vajadust. Kõige suurem viga on see, et kontorimööblit ostes ei mõelda ette. “Millest alustada kontorimööbli valikul? On täiesti arusaadav, kui ettevõte alustab, siis keskendutakse sellele, et oleks koht, kus tööd teha, aga enamasti on soov siiski kasvada ja laieneda või võtta oma kontoris vastu ka kliente. Selline kontor on tihtipeale natukene erinev võrreldes sellega, mis alguses valitakse. Mõne aja möödudes tuleb hakata mööblit välja vahetama, et saada kõigile töötajatele käepärane ja samas esinduslik kontor,” soovitab Lepp mõelda kaugemale. Kontorimööbli valikul tuleb tähelepanu pöörata mitmele olulisele tegurile. “Kuna tegemist on mööbliga, mis on tihedas kasutuses, siis peab mööbel olema vastupidav ja sobima intensiivseks kasutamiseks,” selgitab Lepp. Veedame tööl suurema osa oma päevast, kui valida mööbel, mis on mõeldud koduseks kasutamiseks, siis ei pea see kontoris väga kaua vastu ning muutub kiiresti nii-öelda vanaks.

Kontorimööbel on vastupidavam, kuna see on kodus kasutamiseks mõeldud mööblist sageli paksem ja pigem laminaadist, kui näiteks melamiinist. “Laminaat on vastupidav ja samas lihtsasti hooldatav ning püsib kaua värske,” kinnitab Lepp. Aga näiteks vineeri toon võib ajas muutuda ning kui soovite hiljem samast seeriast mööbliesemeid juurde lisada, siis võib juhtuda, et juba paar aastat kasutuses olnud kapp on teist värvi kui täpselt sama, uus kapp. “Laminaadiga seda muret ei ole ning ettevõtte kasvades saab kontorit jooksvalt täiustada üldpilti rikkumata,” toob ta välja.

Kindlasti tuleks arvestada ka sellega, et valitav mööbel oleks hiljem erinevate lisadega täiendatav. “Alustades ei ole vaja väga palju kappe ja riiuleid, aga hiljem tuleb juurde erinevaid materjale, mis on vaja ära mahutada. On mõistlik jätkata sama seeriaga, lisades juurde raamaturiiuleid, liugustega kappe või seinakappe,” soovitab Lepp. Alguses võiks vältida ka eraldavate seinte ehitamist, mis hiljem ei pruugi ruumi planeeringuga sobida. Eralduse loomiseks võib kasutada hoopis kappe, mida saab soovi korral alati ümber tõsta.

Seetõttu võiks eelistada ka uue mööbli ostmist. Kasutatud kontorisisustus võib olla küll soodsam, kuid kunagi ei saa kindel olla, et sarnast mööblit hiljem ka juurde soetada saab. Seega on oht, et erinevat mööblit täis kontor mõjub segasummasuvilana, mitte asjaliku töökohana.

Lepp toob välja, et kontorimööbli maailmas trendid kiiresti ei vahetu. Loomulikult uuendatakse aeg-ajalt värve, kuid mõned esinduslikumad seeriad on tootmises juba üle 20 aasta. Seega, teades tootjat ja tarnijat, saab alati sobiva laua, tooli vms vajaliku juurde osta.

Kontor läheneb kodule

Kontorimööbli trendid liiguvad aina lähemale kodu sisustusele. “Soovime, et meie kontoriruumid oleksid hubased ja mugavad ning seal oleks meeldiv olla. Sellel aastal asenduvad väga pikalt domineerinud heledad seinad sügavamate toonidega, mis loovad luksuslikuma atmosfääri. Kombineeritakse läbimõeldult erinevaid stiile nii, et need toetaks teineteist. Näiteks lisatakse laminaadist kontorimööbli juurde kroomitud või hoopis galvaniseeritud riiulid. Taimed kontoris muudavad keskkonna hubasemaks ning samas puhastavad õhku. Kui ei ole soov päris taimi kasutada, siis saab kasutada näiteks hoopis taimemustrilist tapeeti või kunstpuid, mis näevad väga realistlikud välja,” selgitab Lepp, kuidas kontori kodusemaks saab.

Kõige olulisem on tänapäeval kontoris siiski mitmekülgsus ja ergonoomilisus. “Just see, kui saab teha tööd nii püsti kui ka istudes või hoopis tasakaalupalli peal istudes. Töö tegemine ei ole pelgalt arvuti taga istumine, vaid elav protsess, mis saab jõudu ka keha liikumisest. Avatud kontoris on hea omavahel mõtteid vahetada ning kasvatada meeskonnatunnet, mis alustava ettevõtte ellujäämise seisukohast on olulise tähtsusega,” lisab ta lõpetuseks.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. May 2017, 11:36
Otsi:

Ava täpsem otsing