Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ossip: rongikriisist tõusis kasu

    Elroni ligi 250-liikmeline kollektiiv püüdis anda endast parima, et uutele diiselrongidele üleminek oleks sujuv ja tõrgeteta. Olime ülemineku põhjalikult läbi mõelnud ja planeerinud, kuid realiseerusid mõned ootamatud riskid, mis tegid Elroni rünnatavaks ning põhjustasid rongireisijate õigustatud pahameele.

    Protsess, mis oli meie jaoks alanud uute rongide eelneva põhjaliku testimisega ning elektrirongide sujuva ja eduka liiniletoomisega, päädis lisaks uutele diiselrongide liinile toomisele klientide jaoks ka täiesti uue piletimüügisüsteemi, piletitoodete, -hindade ja sõiduplaanidega, mis muutis meie jaoks tööülesande mitme muutujaga võrrandiks.
    Meil olid reaalsed probleemid, nt piletimüügisüsteemi tõrked, kohatine ületäituvus tipptunnil jms, millel olid ka omad põhjused: üleminekut ei olnud võimalik teha pika aja jooksul (selleks jäi sisuliselt 3 tundi - 31.detsembri õhtul 23.00st, mil vanad rongid sõidu lõpetasid, kuni 01. jaanuaril kell 02.00 öösel, mil uued rongid hakkasid üle Eesti laiali sõitma), Elron ei olnud veel kätte saanud kõiki ronge – meil oli 20 rongist kohal 13 jm. Samas ei olnud rongide üheaegne saabumine Eestisse võimalik ning Edelaraudtee rongide paralleelsõit oleks olnud majanduslikult äärmiselt ebaotstarbekas.
    Sisuliste probleemidega oleme esimesel kuul tegelenud tõsiselt: oleme lisanud uusi ronge, pikendanud ja liitnud olemasolevaid. Tänaseks hakkab paika saama ka uus, 25. maist jõustuv sõiduplaan, mida edelasuuna maavalitsustele sel kolmapäeval tutvustamas käisime.
    Meie kommunikatsioonitegevus oli tagantjärele hinnates liiga reaktiivne just detsembris, kuid oleks pidanud olema proaktiivne, mida oleme jaanuarist ka olnud. Kaalusime loomulikult mahukamat eelteavitust, kuid teades riske, tundus, et see võib anda ka soovimatu tulemuse. Lubame avalikult, et kõik veereb õlitatult, aga pärast ei veeregi. Liiga palju muutusi toimus ühekorraga, kuid teisi võimalusi ka ülearu ei olnud.
    Esimeste päevade probleem oli tõrkuv piletimüügisüsteem, kuid veel enam oli puudu igakülgsest informatsioonist – mis muutub, kuidas muutub, miks üks või teine muudatus ette võeti. Analoogsetel puhkudel korraldatud reklaami- ning teavituskampaaniaid peetakse sageli ebaotstarbekaks suure kulu tõttu, mis ka meid kammitses. Paraku oleks see olnud igati omal kohal ja hädavajalik.
    Mustvalget hinnangut, et tegime tervikuna midagi õigesti või valesti, on praegu veel raske anda. Osa kurtmist ei olnud Elroni poolt vaadates ka argumenteeritud ja põhjendatud. Rongid on uued ja paljud igapäevasõitjad rahul. Ka mitmed lugupeetud inimesed on kinnitanud: rongisõidul on uus tase, sh Mihhail Lotman ja peaminister Andrus Ansip. Mida päev edasi, seda enam saame klientidelt positiivset tagasisidet.  Arvamus ei olnud sugugi üheselt negatiivne ka probleemide  kõrghetkel. Enamik reisijaid olid mõistvad ja toetavad. Rongid on ju varasematest paremad – uued, kiired, mugavad.
    Kui siiski veidi hinnata, võiks suure muutuse kokku võtta järgnevalt: a) otsus uutele rongidele üle minna oli igati õige; b) teavitustegevus oleks (tagant järgi vaadates) pidanud olema eelnevalt oluliselt intensiivsem ja sisukam ning hoiatama ka võimalike tõrgete eest juba detsembri lõpus; c) riski, et võimalikud tõrked avalikus ruumis võimenduvad, oli võimatu vältida.
    Oleme pingutanud kõikide tõrgete lahendamisel. Kuna Elron on dotatsiooniga töötav ettevõte, on meie eesmärk pakkuda võimalikult head ja tõhusat teenust, mida riik meilt tellib. On väga tore, kui  paljud inimesed eelistavad autole või bussile rongi ja läbi reisijateveo mahu kasvu on rongireisijate kasvuks loodud head eeldused. Selles mõttes on Elron Eesti riigi käesoleva aasta regionaalpoliitika tähtsaim saavutus. Elroni rongid on mitte ainult hea ühistransporditeenuse, vaid riikliku regionaalpoliitika sümbolid, et Eesti inimestel oleks hea elada nii maal kui linnas, käia tööl nii maal kui ka linnas - sõltumata elu või töökohast.
    Põhjalikuma kokkuvõtte, kuidas Elroni muutused Eestile ja rongireisijatele mõjuvad, saab teha aasta lõpus, kui kõik 20 uut rongi täidavad täies mahus oma kohustust. Praegu võib aga kindlalt öelda, et rahvas ootas uusi ronge, rongiliiklusel on Eestis tulevikku ning rongide populaarsus on pigem kasvanud ja kasvab veelgi. Kriisistki oli kasu – peaaegu kõik inimesed Eestis teavad, et meil on uued rongid, ning tahavad proovida nendega sõita.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Suurfirmade palga TOP: mõni teenib preemiaga teise aastapalga
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.