investor Toomas • 4. mai 2017 kell 6:15

Investor Toomas: Facebook ahvatleb ostma

Facebooki reklaamimüük võib lähiajal aeglustuda, kuid see Toomast ei heiduta.  Foto: EPA

Kuigi minu lemmikkasvuaktsia tulemused investoritele otseselt meeltmööda ei olnud, siis karvavõrra odavnenud hind ausalt öeldes ahvatleb ostma.

Eile kvartalitulemustega lagedale tulnud sotsiaalmeedia maastiku valitseja Facebooki esimese kvartali kasum hüppas aastases võrdluses 76%, 3,06 miljardi dollarini ehk 1,04 dollarini aktsia kohta. Käive kasvas samal ajal 49%, 8,03 miljardi dollarini. Mõlemad numbrid selgelt lõid analüütikute keskmisi prognoose, milleks oli 7,83 miljardit dollarit käivet ja 87 senti kasumit aktsia kohta.

Kahe miljardi kasutaja piir kiviviske kaugusel

Facebook jätkab võimsalt ka kasutajate arvu kasvatamist. Esimese kvartali lõpuks oli Facebookil 1,94 miljardit igakuist kasutajat, mis on 17% rohkem kui aasta tagasi. Analüütikud prognoosisid 1,91 miljardit kasutajat. Facebook on liikumas tempos, mille toel ületab kahe miljardi kasutaja piiri veel selle kvartali jooksul. Uskuge mind, et sellest ei kuule me mingi igava kvartaliaruande vahendusel, vaid Facebook annab sellest suurelt ja kõlavalt kõigile teada.

Kuid firma aktsia kukkus järelturul 2,5%. Facebooki juhtkond rõhutab juba mõnda aega, et kuvatavad reklaamid on maksimumi lähedal ja kasv selles vallas aeglustub. Seni pole see investoreid aktsiaostust tagasi hoidnud, aga ju siis eilne oli kerge meeldetuletus firma ees seisvatest väljakutsetest.

“Suurepärane kvartal, aga mis edasi?” kommenteeris tulemusi kliendikirjas MKM Partnersi analüütik Rob Sanderson. “Oleme oota-ja-vaata olukorras, kuidas äril läheb. Me ei tea, palju on reklaamide kuvamine kasvu vedanud.”

Facebooki aktsia on tõusnud kõigi aegade tippu.  Foto: Äripäev

Paneb ostumõtteid mõlgutama

Kirjutasin mõni nädal tagasi,  et Facebook on minu "igavalt kindel lemmik-kasvuaktsia". Olen endiselt sama meelt, et ettevõttel on väga head kasvuväljavaated, vaatamata ehk lühiajalisele tagasilöögile Facebooki platvormil.

Instagramil on üle 700 miljoni igakuise kasutaja ning seal läheb reklaamimüük mühinal. Messengeris testitakse reklaamimüüki ning varus on veel üle miljardi kasutajaga WhatsApp. Keskpikas plaanis on Facebookil veel uskumatult palju kasvuruumi ja mind hämmastab, kuidas turg keskendub ainult Facebooki platvormi reklaamimüügile.

Kuigi Google’i puhul tekitas emafirma Alphabeti loomine omajagu segadust, siis mul on tunne, et Facebooki puhul aitaks sarnase emafirma loomine segadust vähendada, sest eraldi nimega emafirma eristaks Facebooki platvormi Facebooki börsifirmast.

Kuulasin tulemustejärgset konverentskõnet analüütikutega, kus Mark Zuckerberg rääkis pikalt ja põhjalikult tulevikust ning sellest, kuhu näeb firmat liikumas. Täiesti 180 kraadi teine jutt võrreldes päev varem analüütikutega vestelnud Apple'i bossi Tim Cookiga, kes pajatas ülivõrdes vaid minevikust ega osanud või tahtnud midagi tulevikust rääkida.

Facebooki läinud kvartal oli väga tugev ning kasv ei ole kuhugi kadumas, võib-olla lihtsalt veidi aeglustumas. Aga nagu ma välja tõin, on tegu lühiajalise väljakutsega. Facebookil on väga hea kasv, tohutu realiseerimata potentsiaal, suurepärane juhtkond ning hetkel veidike odavnenud aktsia, mis paneb ostumõtteid mõlgutama.

Hetkel kuum