You need to enable JavaScript to run this app.
Jäta menüü vahele
Tagasi
Menüü
Otsi
Деловые ведомости
Minu Äripäev
Telli
Kõik artiklid
Investor
Raadio
Arvamus
PRO
Edukas Eesti
TOPid
Gasell
Autod
Videokogu
Uudiskirjad
JUUBEL
PDF
Raivo Vare: kapis pole hirmsat hiinlast
Ärme nüüd sinofoobseks muutu
Paul Künnap: Eesti öelgu, et tunnel pole võimatu
Kokkupõrge ükskõikse ametkonnaga ehmatab ettevõtjaid
Kolmapäevases hommikuprogrammis kõnelesime kahest juhtumist, kus ettevõtjad kohtasid kas ükskõikset suhtlust ametkonnalt või arusaamatut menetlusloogikat.
Talsinki tunneli vedaja: pole mingit Hiina kompartei salaplaani
Helsingi ja Tallinna vahelise projekti vedav Peter Vesterbacka on projektile kaela sadanud kriitikast üllatunud ega taipa, miks Hiina ettevõtte motiivides kaheldakse, kirjutas Turun Sanomat.
Vesterbacka palkab tunneli ehitajaks hiinlaste hiigelfirma
Mis firma on CREC?
Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava tunneli projekt on sammu võrra lõpptulemusele lähemal, vahendas Helsingin Sanomat projekti vedava Peter Vesterbacka intervjuud YLE-le.
Soome pöörab veidi vasakule, loodusesse
Soome parlamendivalimiste tulemusel vahetub põhjanaabrite peaminister, poliitikas pöörab riik veidi vasakule ja veidi keskkonnasõbralikuma poliitika suunas, kuid radikaalseid muudatusi Eestile tähtsate teemade puhul karta ei tasu, kirjutab ettevõtja ja ajakirjanik Tarmo Virki.
"Kui saab teha Vene tuumajaama, siis saab teha ka Hiina tunneli"
Kahtlused välisinvesteeringute suhtes ei tohi pidurdada progressi, leiab Helsingi–Tallinna tunnelit kavandava Finest Bay Area Developmenti osanik Kustaa Valtonen, kes Tallinnas FinanceEstonia konverentsi kõrvalt leidis aega ka lühikese intervjuu andmiseks.
"Vene raha on siit läbi voolanud 20 tunneli jagu"
“Siit on seda musta Vene raha käinud läbi umbes nii palju kui oleks vaja 20 Tallinna–Helsingi tunneli jaoks,” ei pea ettevõtja Jüri Mõis Hiina raha kuidagi ohtlikuks.
Koduotsijad kipuvad rohkem äärelinnadesse
Muutused Tallinna elukondlikul kinnisvaraturul näitavad, et huvi on suurenenud eelkõige äärelinnades nagu Haabersti ja Lasnamäe, ütles Endoveri müügiosakonna juht Marko Männimets enda ettevõtte kogemuse põhjal.
Müller: vahet pole, kas Aasia või Euroopa investor
Hein: Hiina rahal on varjukülg
Hiina fond võib Tallinna-Helsingi tunneli ehitamisse investeerida 15 miljardit eurot. Kui investor Raivo Hein viitab Hiina raha varjuküljele, siis Nordeconi juht Gerd Mülleri hinnangul ei ole raha päritolu oluline.
Euroopa vaatab Vesterbacka tunneli poole murelikult
Lisatud MKMi kommentaar
Peter Vesterbacka otsus kaasata Tallinna–Helsingi tunneli ehitamiseks Hiina investeerimisfond, mis seotud peamiselt Hiina uue siiditee projektiga, tekitab kindlasti rohkelt küsimusi Brüsselis, mis alates aprillist hakkab kõiki kolmandate riikide suurinvesteeringuid Euroopa Liidus eraldi monitoorima.
Ongi tõsi: hiinlastelt tuleb Tallinna–Helsingi tunnelile 15 miljardit
Hiinlaste fond Touchstone Capital Partners kirjutas eile soomlase Peter Vesterbacka firmaga alla eellepingu, et annab Tallinna–Helsingi tunneli ehituseks 15 miljardit eurot, kirjutab Helsingin Sanomat.
Täna otsustatakse Helsingi tunneli saatus
Vastus küsimusele, kes hakkab arendama Tallinn-Helsingi tunnelit, võib saabuda juba täna, kui Soomes otsustatakse, milliseid ühenduskohti maakonna planeeringuga üldse lubatakse, kirjutab Helsingin Sanomat.
"Kas hiinlaste miljonid on päris? Küsige Taxify käest!"
Tallinna ja Helsingi vahele tunnelit kavandav Peter Vesterbacka on investoritelt kogunud 100 miljonit eurot, tänavu on vaja veel mõnisada miljonit, järgmisel 326 miljonit eurot ning siis veel 745 miljonit eurot laenu. “Tunnelit ehitada on lihtne,” leiab Vesterbacka.
Vare: Eesti tulistab endale ise jalga
Kui suure investeeringu küsimusi lahendatakse üksnes emotsioonide tasandil, oleme teel põrgusse, leiab ettevõtja ja majandusekspert Raivo Vare.
Simson: Vesterbacka tahab kohe kopa maasse lüüa
Majandusminister Kadri Simsonil ei ole midagi Tallinna–Helsingi eratunneliprojekti vedava Peter Vesterbacka vastu, talle hoopiski meeldib ettevõtja entusiasm. Ainus mure on soomlase kannatamatus ja tahe alustada ehitusega enne vajalikke uuringuid, ütles minister Äripäeva raadio saates "Kuum Tool".
Tallinna–Helsingi tunnel sel sajandil ei valmi
Kuna Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel ei ole majanduslikult tasuv, siis see suure tõenäosusega lähema saja aasta jooksul valmis ei saa, kirjutab Soome suurima majanduslehe Kauppalehti uudistejuht Juhana Rossi.
Eestlanna valiti Euroopa mõjukaimate sekka
Väljaanne Politico valis Euroopa mõjukaimate inimeste sekka ühe eestlase, küberjulgeoleku erivolitustega diplomaadi Heli Tiirmaa-Klaari.
Tallinna–Helsingi tunnel tuleb. Kes valmis teeb?
Tallinna–Helsingi tunneli puhul ei olnud eile enam peamine küsimus, kas seda saab rajada, vaid kes, millal ja millise rahaga selle ehitab.
Vesterbacka tunneliprojekt sai esimesed 100 miljonit
Arendaja: pall on Eesti riigi poolel
Peter Vesterbacka Finest Bay Area Helsingi–Tallinna tunneli projekt kaasas Dubai ehitusfirmalt ARJ Holding 100 miljonit eurot.
Minister: tunneliprojektil ei saa olla konkurente
„Kui tegemist on sellise suurusjärgu projektiga, siis sellel ei saa olla konkureerivaid või paralleelseid projekte ja see vajab riikide ja linnade tuge,“ ütles Soome transpordiminister Anne Berner.
Vesterbacka ei anna tunneliga alla
Peter Vesterbacka ja Kustaa Valtoneni mõte rajada Tallinna ja Helsingi vahele veealune tunnel ei ole kuhugi kadunud ja peatselt lubavad nad avalikustada ka esimesed rahastamisplaanid, kirjutab Uusi Suomi.
Kadri Simson kutsub Soomet Rail Balticu projekti
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kohtub täna Helsingis Soome transpordi- ja kommunikatsiooniminister Anne Berneriga ja teeb Soomele ettepaneku ühinemiseks Rail Balticu ühisettevõttega.
Soome on Versterbacka tunneliprojektile avatud
Soome transpordiminister ütles Reutersile, et on väga huvitatud endise "Angry Birdsi" turundaja Peter Vesterbacka Tallinna–Helsingi tunneli plaanist.
Tallinna-Helsingi tunnel ja konkureerivad ideed
Unistus Talsinki kaksiklinnast on pannud visionäärid ideid välja käima. Lisaks klassikalisele lahe alla rajatavale rongitunnelile räägitakse üha enam ka üha vähem ulmelisest Hyperloopist.
Kalm sadama IPOst: meil on raha kassas piisavalt
Eile kinnitas riigifirma Tallinna Sadam, et tuleb peagi börsile ja et aktsiate märkimine algab juba 25. mail. Selle uudise peale teatas väikeinvestor Madis Müür, et tema neid aktsiaid soetada ei soovita.
Hiinlased tulevad
Hiina mõju maailma majanduses on viimastel kümnenditel vaikselt ja märkamatult kasvanud ning nüüdseks on see kauge Aasia riik oluliselt mõjutamas ka Eesti eluolu, kirjutab ajakirjanik Erki Varma.
Talsingi tunnel Euroopa ja Aasia ühenduslüliks
Globaalsed arengud kaubateede muutumisel on niisiis toetamas ka meie oma projekte – Tallinna-Helsingi tunnelit ning nüüdisaegset raudteeühendust muu Euroopaga, kirjutab eurosaadik Urmas Paet (Reformierakond) oma blogis.
Hommikuprogrammis: poliitikud nullivad ettevõtlikke algatusi
Homme Äripäeva raadios kell 7 algavas hommikuprogrammis on Igor Rõtovil ja Ken Rohelaanel külas Äripäeva arvamustoimetaja Vilja Kiisler, kes räägib, kuidas poliitikud kütavad rahva meelepaha üles, mis nullib ettevõtlikud algatused juba eos.
Nn riigitunneli grupp läheb projektiga edasi
Soome transpordi- ja sideminister Anne Berner on kokku pannud töörühma, mis paneb paika järgmised sammud veebruaris esitletud Tallinna ja Helsingi vahelise tunneliprojekti FinEst Link raportile toetudes.
Karm mäng tunneli kulisside taga
Soome suursaatkond Tallinnas levitas memo, kus materdatakse oma tunneliprojekti upitavat Peter Vesterbackat, kirjutab Helsingin Sanomat.
Tunneli jaoks tuleb välja kaevata kuue püramiidi jagu materjali
„Me räägime siin peaaegu kuuest Egiptuse püramiidi kogusest materjalist,“ ütles ehitusinsener ja Amberg Grupi president Felix Amberg Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise kohta.
Tallinna-Helsingi tunneli hind on 16 miljardit
FinEst Link tasuvusuuringu hinnangul läheb Tallinna-Helsingi raudteetunneli rajamine maksma keskmiselt 16 miljardit eurot ning selle ehitusajaks on 15 aastat arvestusega, et ehitus algaks 2025. aastal.
Parem teha kui ohkida ja hädaldada
Võiksime suurte projektide suhtes heatahtlikumalt meelestatud olla ning poolt- ja vastuargumente rahumeelselt vaagida, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Vesterbacka plaanib tunnelit 2024. aasta jõulukingiks
Hiinast Tallinna-Helsingi tunnelile raha otsiva Peter Vesterbacka sõnul on praegune plaan, et rongiga saaks sõita 2024.aasta jõuluõhtul.
"Tallinna-Helsingi tunnel tuleb varem või hiljem"
Mulle meeldib mõte, et Helsingi ja Tallinn oleksid seotud nagu kaksiklinn, see on loogiline, ja ilmselt tehakse Tallinna-Helsingi tunnel varem või hiljem ära, usub Ensto Grupi president Ari Virtanen.
Soome leht: Eesti tõrjub Vesterbacka tunneli-ideed
Soome suurim päevaleht Helsingin Sanomat kirjutab oma juhtkirjas, et Eesti pole väga innukas kaasa tulema Rovio asutaja Peter Vesterbacka plaanitava Helsingi-Tallinna vahelise tunneli ideega.
Hommikuprogramm. Eetris on Meelis Mandel ja Kadri Põlendik
Miks pensionärid tööturult kaovad? Kuidas kiusab Euroopa Liit Eesti ettevõtjaid? Miks peab sündima Tallinna-Helsingi kaksiklinn? Mida toob Pandipakendi hinnatõus? Mida saab lugeda tänasest Eesti Ekspressist? Neile küsimustele saab vastuse seekordsest Äripäeva raadio hommikuprogrammist.
Tallinki tulevikku katab saladuseloor
Infortari üks kolmest suuromanikust ja Äriplaani konverentsi üks oodatuim esineja Ain Hanschmidt ütles, et Tallinkit nähakse Ida-Euroopa ettevõttena ega taibata, et see on Läänemere üks suuremaid laevandusfirmasid. Infortari teise suurfirma Eesti Gaasiga juhtunu muudab aga Hanschmidti väga kriitiliseks.
Menüü
Uudised
Raadio
Otsing
Minu Äripäev