Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käsitsi meisterdatud martsipanitooted valmistuvad eestimaist turgu vallutama

    Kui 1995. aastal hakkasid Järvamaal Säreveres norralased Dekorspetcialisten OÜ nime all martsipanist tordikaunistusi ja figuure tegema, ei osanud vast keegi arvata, et seitse aastat hiljem tuleb neil juhtimine ja omanikuõigus anda üle sekretärina alustanud Anu Zinovjevile (28).
    Põhjuseid, miks tookord tootmine edasi ei läinud ja tollased omanikud leidsid firma pankrotis olevat, oli Zinovjevi arvates mitu. ?Norralastest omanikud tahtsid tootmist laiendada, aga meil polnud selleks võimalusi; nad tahtsid lisada uue tootmisharu, kuna firma ei majandanud end piisavalt ära,? loetleb ta.
    Nii avaneski Anu Zinovjevil võimalus võtta firma enda kätte 2002. aasta augustis. Uues firmas Convi Food Sweets on ta nii juht kui ka ainuomanik. Hirmu uue ameti ega vastutuse ees polnud.
    ?Tööd oli vaja teha. Kui ma poleks juhtimist enda kätte võtnud, oleksid oskustega inimesed jäänud tööta,? selgitab Zinovjev.
    Uuesti turule tulles vähenes paraku toodangu maht poole võrra. ?Omanike vahetusega langes kõrvalt ära ka Norrapoolne müüja. Kui hiilgeaegadel oli käive kuue miljoni ringis, siis nüüd langes poole peale,? märgib Zinovjev.
    Zinovjev tunnistab, et praegu on käes aeg võitluseks turu pärast, et end seal laiendada. Eelkõige loodab Zinovjev siseturu laienemist, praegu jääb Säreveres toodetud martsipankaunistustest ja figuuridest Eestimaale enam kui kuuendik. Alus laienemiseks on olemas, sest Zinovjevi kinnitust mööda on saanud toode väga heaks, kõvasti on rõhku pandud kvaliteedile. Kogu toodang valmib 20 naise käsitsitööna.
    ?Käsitsi martsipanitoodete tegijaid pole isegi välismaal palju ja teadagi on käsitsi tehtud tooted kõrgemas hinnas. Eestis on meie suuremateks konkurentideks kommivabrik Kalev, Haapsalus asuv Brondo, Rapla Martsipan, selliseid tegijaid võib Eestis üles lugeda vast kahe käe sõrmedel,? ütleb Zinovjev. 1. maist loodab ta välisriikidega asjaajamise lihtsustumist. ?Vähenevad tolliformaalsused ja lihtsustub ligipääs Euroopa turule,? arvab Zinovjev.
    Zinovjevil pole midagi selle vastu, kui kohalike naiste näputööd jõuaks senisest rohkem Eesti turule. Oma osa mängivad selles nii kauplejate kui ka ostjate müügi- ja ostutavad. Martsipan on olnud selline maius, mida kilode viisi ei osteta ja kaunist figuuri lihtsalt ei raatsita lõhkuda.
    Martsipanimass tuleb Säreveresse Norrast, siit sõidavad valmistehtud tordikaunistused tagasi kaunistama sealsete kondiitrite tehtud torte. Kuus tuleb nende arvuks 80 000?100 000 tükki. Eriti kiire aeg on jõulud ja lihavõtted.
    Naised töötavad praegu veel ühes vahetuses, kuid firma asutamisest saati siin tööl olnud ja sekretärist tootmisjuhiks tõusnud Anu Zinovjev mäletas aega, kus töötati ka kolmes vahetuses.
    Mitte ainult roose ei tehta Säreveres, eritellimusel on peaaegu kõike võimalik kaunistuseks teha.
    ?Eriti peent tööd paraku mitte. Kui on tahetud tordile martsipanist pruutpaari, siis sellest peame ära ütlema. Küll aga pakume asemele näiteks valget luigepaari, kus martsipan kaetakse valge ?okolaadiga,? nendib Zinovjev.
    Eritellimusena on tulnud teha Eiffeli torni, filmiauhindu Oscareid, põllumajandusministeeriumile lehmi, oksjonihaamreid, autosid. ?Ainsad piirid seab fantaasia ja vahemaa, kuhu martsipanist toode tuleb transportida, kuna figuurid vajavad ka õrna kohtlemist,? selgitas ta. Näidiste laualt loeb Zinovjev kokku ligi 30 erineva kuju ja värviga figuuri, nende väljamõtlemine olevatki peamiselt tema ülesanne. Kunstiharidust Zinovjevil pole, aga uue figuuri väljamõtlemises midagi keerulist ta ei näe.
    Inimesed võiksid Zinovjevi arvates rohkem martsipani süüa. Kõige parema maitse saavutab martsipan Zinovjevi meelest pärast kuuajalist seismist. ?Muidugi maitse muutub, kui figuuri kümme aastat klaasi taga kapis hoida. Ise ma söön seda üha vähem ja vähem ega vabast tahtest suhu ei võta,? tunnistab ta.
    Tiia Paosalu, Paide Treegeri kohviku juht, klient:
    Meil on Anu Zinovjeviga hea koostöö, olen tema firmas toodetuga väga rahul.
    Kuna meil pole endal kondiitritööstust, küll aga teeme üsna palju eritellimusel torte ja kooke, siis on hea kasutada martsipanist tordikaunistusi.
    Hakkasime oma kohvikus müüma martsipanist figuure aasta tagasi, inimeste huvi nende vastu on järjest kasvanud.
    Minu meelest on Anu firmas tehtud figuurid väga efektsed. Punaseid südameid kingime me väikestele linnakodanikele pidulikul sünnitunnistuste kätteandmisel. Ka perenaised saavad siit soodsalt ja vaevata osta endatehtud tordile omapärase kaunistuse.
    Kui meil ikka on vaja mingit erilist kaunistust, siis täidab Anu mu soovi kiiresti. Ise ma martsipanisööja pole, minu jaoks on ikka tähtsamad kohvi, kook ja saiake.
    Autor: Signe Kalberg
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Suurfirmade palga TOP: mõni teenib preemiaga teise aastapalga
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.