Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kutsu profid appi

    Ürituse korraldamisega tasub varakult algust teha. "Probleeme võib tekkida bändi, toitlustuse, koha ja õhtujuhi saamisel," ütleb DPD Eesti turundusassistent Kerje Võsu. "Esimese asjana tuleks peopaik kinni panna, muud vajalikku jõuab teha ka hiljem," soovitab Võsu.
    Tähtsa sündmuse jäädvustamine fotode või videona peab olema usaldatud pädeva tegija hoolde. Muidugi võivad sattuda toredad kaadrid ka amatööride klõpsutatud pildiseeriate hulka, kuid spetsialisti tellimine on kindla peale minek. Profifotograafil on esiteks korralik varustus, teiseks oskab ta leida huvitavaid lähenemisnurki ning samuti arvestada keeruliste valgustingimustega, milles tuleb töötada.
    Fotograafi töötund algab sajast kroonist, millele lisandub tellitud fotode maksumus. Kui pilte soovitakse saada CD-l, on teenus kallim, kuid see-eest saab hiljem pilte piiramatult juurde teha lasta.
    Spetsialisti käega filmitud ning kokku monteeritud lihtsa video hind algab umbkaudu 6000 kroonist. Profifotograaf Veiko Valgepea hoiatab odavate teenusepakkujate eest, kes ei tarvitse olla usaldusväärsed, kuna nende suhtumine on, et väikese raha eest rohkem saama ei peagi.
    Fotograafe saab tellida pea kõigist fotoateljeedest, ettetellimisaeg on kiirematel perioodidel umbes üks kuu. Videotegijatega on asi keerulisem. Kuigi võib juhtuda, et filmimees saab tulla kas või täna ja kohe, peaks jõulupidude ja suve tipphooaja sündmuste tarvis end järjekorda panema juba aastajagu varem.
    Väiksemate ettevõtete pidudel saab õhtujuhi ülesannetega hakkama ka mõni aktiivsem kaastöötaja. Olulisemate ürituste juhtimine on aga lihtsam usaldada inimesele, kes on harjunud seda tegema.
    Mirka agentuuri projektijuht Helena Säkki kinnitusel sõltub õhtujuhtide tasu sellest, kui tähtsa nimega tegemist on. Tuntud inimesi nagu Hannes Võrno või Emil Rutiku osatakse rohkem küsida. Iseasi, kui palju nad oma kohustuste kõrvalt ka õhtujuhitööd teha saavad.
    Säkki hinnangul mõjutab õhtujuhi valikut suuresti peo eelarve. Paljud küsijad ei kujuta ettegi, milliste hindadega arvestada tuleb. Väljaspool hooaega saab toreda õhtujuhi tellida 5000-7000 krooniga, kuid näiteks jõuluajal peab arvestama tuntud tegija puhul paarikümne tuhande kroonise kulutusega.
    Kui soovitakse konkreetset õhtujuhti, tuleks pidu kokku leppida juba pool aastat varem.
    Ansamblite esinemistasud algavad Mirka agentuuri projektijuht Helena Säkki andmeil umbes kahekümnest tuhandest kroonist, vähemaga korralikku koosseisu reeglina kätte ei saa.
    Muidugi on veel variant teha valik ühe-kahemehebändide hulgast, kuid kui tegemist on firmaüritusega, küsitakse tavaliselt ikkagi suuremaid koosseise. Enim tellitud hinnaklass jääb Säkki mäletamisi 40 000-50 000 krooni kanti.
    Kui keegi tahab aga kodumaistest bändidest enda peole kõige kallimat, võib üritada kätte saada Vanilla Ninjat. Selle firmapeole saamise eest tuleb välja käia umbes 100 000 krooni. Smilersi hind jääb 75 000 kanti.
    Säkki meelest ei vaadata firmapidude puhul alati niivõrd rahanumbrit, kui otsitakse huvitajat esinejat. Ettevõtetel, mis on juba aastaid sünni- ja muid tähtpäevi pidanud, on tuntumad bändid võib-olla kõik ära nähtud ning sellepärast hinnatakse eelkõige originaalset lähenemist.
    Suur eestimaiseid esinejaid ning õhtujuhte sisaldav andmebaas on näiteks Mirka agentuuril.
    "Catering-teenuste hinnad sõltuvad eelkõige tellitava menüü valikust ja inimeste hulgast," ütleb kaubamärki Event Catering haldava Profood Invest OÜ arendusjuht Kert Kivistik.
    On suur vahe, kas pidu tellitakse kümnele või tuhandele inimesele. Hinda võib mõjutada ka vahemaa, kui kaugele teenindav firma peo pärast välja peab sõitma.
    Paarikümne inimesega pidudel on Event Catering pakkunud teenust ka mõne tuhande krooniga, mille eest saab pisikese lauatäie suupisteid. Firma jõulupeo eelarvesse tuleb Kivistiku hinnangul korraliku toidulaua eest aga arvestada kulutusena vähemalt 250-300 krooni inimese kohta. Korrutatuna külaliste arvuga saab kätte umbkaudse suurusjärgu, kui palju toitlustusteenus firmapeol maksma võiks minna.
    Peoteenindusfirmad on nõus kohale tulema nii kliendi valitud paikadesse kui ka pakkuma teenust oma koostööpartnerite ruumides, mille eest küsitakse komplekshinda toitlustuse ja majutuse summana. Vajaduse korral saab peoteenindust pakkuvast ettevõttest laenutada ka lauanõusid, mööblit ning suveüritusteks ka suuri välitelke.
    Kuna catering-teenuste tellimine käib põhimõttel "kes ees, see mees," soovitab Kivistik suuremate pidude planeerimisel oma soovidest teada anda pool aastat ette. "Võib saada hakkama ka paari kuu ja vahel isegi mõne nädalaga, kuid sellisel puhul on suurem risk, et asjaajamine ei pruugi ladusalt kulgeda," hoiatab Kivistik.
    Külalistest mahajäänud suuremat või väiksemat segadust saab likvideerima palgata koristusteenuseid pakkuva firma.
    OÜ Cleanmell omaniku Meelis Järva teatel tellitakse peojärgset koristusteenust neilt suhteliselt harva, kuid aeg-ajalt tuleb seda siiski ette. "Kui inimene teenust küsib, siis ta ka saab selle," leiab Järva.
    Koristamise üle ei pea muret tundma ettevõtted, kes on peo tellinud üritusturundusfirmalt täisteenindusena. Sellisel juhul kannab vahendusfirma hoolt ka selle eest, et kõik korda saab. Ettevõtted, kes oma jõududega püüavad hakkama saada, leiavad vajalikud vabatahtlikud oma töötajate hulgast. Sõltuvalt kokkulepetest võib koristamise eest hoolitseda ka ruume rentiv asutus.
    Koristusfirmaga on eelnevalt mõistlik kokku leppida teenuse täpne sisu. Vajadusel saab tellida nii nõudepesuteenust kui ka veiniplekkide eemaldamist põrandalt. Kui on ühekordsete nõudega pidu, on koristus selle võrra lihtsam.
    Reeglina kehtivad kokkuleppehinnad, mis otsustatakse vastavalt töö mahukusele, olenevalt sellest, mitu tundi koristuseks kulub ja mitu inimest selleks tööd peab tegema. Hinda kergitab see, kui töö peab saama tehtud nädalavahetusel. Ühe koristusabilise tunnihind jääb Järva kogemust mööda umbkaudu 250-300 krooni vahele.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.