Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aljas: Estonian Air elab rasked ajad üle

    Intervjuu Estonian Airi presidendi ja tegevjuhi Andrus Aljasega.
    Aprillis ütlesite, et lennufirmal on 2011. aastani kaks strateegiat - üks optimistlikum, teine pessimistlikum. Viimane rakendub siis, kui reisijaid on 20-30% vähem. Esimese poolaasta lõikes on see tulemus nüüd käes. Mida pessimistlik strateegia tähendab?
    Pessimistlik ei saa võib-olla öelda, sest see tähendaks sisult pessimistlik. Aga kui probleemid turul jätkuvad 2010. ja 2011. aastal ja taastumist ei tule, siis jätkame praegustes mahtudes ehk arendustegevusi ei tee - lennukite arv ja töötajate arv jääb samaks. Olulised muudatused firma kulude struktuuris ja rasked otsused oleme ära teinud. Oleme optimaalses mahus, et keerulised ajad üle elada.
    Kui keeruline aeg jätkub, kas Estonian Air jõuab oma tegemistega nulli või vajab ikka rahasüste omanikelt?
    Praeguse seisuga on omanikud nii palju panustanud, et keerulistel aegadel hakkama saaksime. Omanikud suurendasid vastavalt meie plaanile firma omakapitali aasta alguses.
    Kas Estonian Air on sel aastal SASilt raha laenanud?
    Viimastel kuudel ei ole Estonian Air kelleltki laenu võtnud.
    Kui suur on Estonian Airi laenukoormus?
    Olemasolevad laenud on seotud põhiosas lennukitehingu finantseerimisega ja nende struktuur on muutmisel. Käibekapitalilaene on meil minimaalselt.
    Kuidas esimene poolaasta numbriliselt möödus - olete kulude-tuludega nullis?
    Omanikega on kokkulepe, et finantstulemused avalikustame korra aastas. Meil ei ole ühtegi lendu ära jäänud ja töötajad on kõik palka saanud, maksuvõlgu meil samuti pole. Toimetame rahulikult edasi.
    Kui suurt reisijate arvu vähenemist tänavu ootate?
    Reisijate arvu langus jääb sel aastal ilmselt 20% ja 30% vahele. Me ei arva, et lennureisijate arv teisel poolaastal veel poole võrra kukub või olukord paraneb.
    Riik ei soovi Estonian Airi rohkem raha süstida, SAS soovib enda osalust firmas maha müüa. Kuidas sellistes tingimustes lennufirmat vedada?
    Ega omanikud peagi ettevõttesse raha sisse panema, sest ettevõte peaks ise oma asjadega hakkama saama. Teisalt jälle ei ole keegi omanike käest otseselt ka raha küsinud.
    Meil on kindel strateegia, kuidas edasi liikuda. Meie eesmärk on pakkuda otseühendusi kõikidesse sihtkohtadesse, kus on olemas reaalne ja õigustatud nõudlus, väga head toodet hea tihedusega ning teha koostööd tunnustatud-suurte lennufirmadega, et nende kesklennujaamade vahendusel ära katta ka ülejäänud maailm. Elu ja numbrid näitavad, et see strateegia on end õigustanud.
    Mida tähendab Estonian Airile, kui SASi osaluse müük lennufirmas jääb vinduma või ebaõnnestub üldse? Olud lennundusturul ei ole just kiita.
    Midagi ei tähenda. Omanike otsused on omanike teha ja ma ei näe siin mingisugust probleemi. Seda enam, et SAS on seni deklareerinud, et nende huvi on mitte müüa oma osalust kiirmüügi korras, vaid leida meile hea omanik. Kui see nii läheb, siis on väga hea. Ei tasu siinkohal segi ajada osaluse müüki ja lennufirmadevahelist koostööd. Koostöö jääb kehtima ka siis, kui omanik vahetub.
    Samas omanike huvi ettevõtet arendada on ju erinev. SAS ei ole sellest huvitatud.
    Teisest küljest jällegi on nad huvitatud, et nende müüdavad aktsiad oleksid võimalikult atraktiivsed. Järelikult ei saa nad ka ükskõikselt suhtuda oma potentsiaalsesse rahasse. Kohtume SASiga regulaarselt ja arutame tulevikuplaane. Käegalöömist sealtpoolt küll ei ole, vastupidi.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Suurfirmade palga TOP: mõni teenib preemiaga teise aastapalga
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.