Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pidutsetakse senisest vähem, aga hästi

    Keeruline aeg on kõigi ettevõtete pidutsemise eelarvet oluliselt kärpinud. Sellest hoolimata pole suur osa firmasid töörahvale mõeldud ürituste ärajätmist vajalikuks pidanud. "Ühisüritused nagu jõulupidu ja suvepäevad on meie ettevõttes siiski jäänud, kuna näeme neis olulist rolli oma töötajate motiveerimisel ja ühise vaimu hoidmisel," rääkis Saku Õlletehase müügidirektor Margus Kastein.
    Sama kinnitas ka Prisma Peremarketi personalijuht Reet Ratas. Olgugi et peod on üks võimalusi, mille pealt rasketel aegadel säästa, pole ettevõte selle tõttu veel ühestki firmapeost loobunud, neid on peetud tema sõnul lihtsalt tagasihoidlikumalt ja oma töötajate abiga.
    Üritusturundusfirmadele pole ettevõtted ka raskest ajast hoolimata selga pööranud. Suuremate pidude korraldamisel kutsutakse endiselt appi vanad, järeleproovitud ja head koostööpartnerid. Kuid ka selle teenuse pealt üritatakse kokku hoida. "Kindlasti annab ära jätta näiteks vahendajaid. Samuti on võimalik korraldada üritusi ettevõttele lähemates paikades, et hoida seeläbi kokku transpordi pealt," mainis Ratas.
    Estravel ASi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Mari-Liis Rüütsalu sõnul on võimalik saavutada kokkuhoidu ka sellega, et korraldada lühemaid ja mitte ülipeeneid üritusi.
    Säästlikumalt on võimalik Kasteini sõnul korraldada ka tööalaseid koosolekuid, seminare ja koolitusi. "Töisemad koosviibimised, mis varem tihti majast väljas korraldati, on nüüd näiteks taas majja tagasi kolinud. Samas on ka ruumide rendihinnad ja paljude teenuste hinnad langenud ja kokkuhoid tuleb üldisest konjunktuurist," tõi ta näite.
    Et kriisiaja maiku üritustele juurde ei jääks, üritavad ettevõtted lahendada asju loominguliselt ja leidlikult. Prisma pidas sel aastal suvepäevi näiteks loomaaias, kus korraldati piknik, toimus viktoriin, kus võistkonnad pidid leidma loomaaiast vastuseid mitmesugustele küsimustele, ning palju muud põnevat.
    "Olulisem kulude suurusest on ju see, et töötajad saaksid võimaluse võtta aeg maha ning kohtuda mittetöises õhkkonnas oma kolleegidega teistest üksustest ja koos aega veeta," lisas Reet Ratas.
    Ka Saku pidas suvepäevi mõneti tagasihoidlikumalt kui varem. Peopaigaks leiti mõnus ja hubane Metsanurme talu otse Saku vallast.
    Klient on muutunud hinnatundlikumaks ja uurib rohkem erinevaid võimalusi. Võetakse väiksemalt ette, on ka ürituse ärajätnuid.
    Enamik püsiklientidest ettevõtteid, kes on meie juures oma iga-aastaseid üritusi pidanud, teevad seda siiski ka sel aastal, kaasa arvatud eelpeod, peod ja järelpeod.
    Ühest retsepti, kuidas praegusel ajal ürituste korraldamise pealt kokku hoida, ei ole. Eeltööd tuleb korralikult teha ja tervik väga hästi läbi mõelda: mis on üritusel osalejate jaoks väga tähtis ja mis vähem. Vastavalt sellele saab hakata otsima ka erinevaid kokkuhoiukohti.
    Palju ülesandeid saab ka firma oma töötajate vahel jagada, loomulikult, kui inimestel on aega ja tahtmist. Parimal juhul ühiselt tehtud hea üritus liidab kollektiivi.
    Ettevõtetel on praegu aga erinevad lähenemised, mõnel on eraldatud peoks vähem raha, aga inimeste arv on jäänud samaks - siis tuleb vastavalt üle vaadata menüüd, esinejad jm.
    Mõnel on eelarve vähenenud, kuid on vähenenud ka inimeste arve - sel juhul olulist erinevust ühe inimese hinnas pole. Mõni ühendab töise konverentsi või koosoleku hilisema meelelahutusega. Variante on mitmeid.
    Loomulikult anname meie endast parima, et üritus oleks eelarvest hoolimata igati särav. Väikese mänguruumi annab muidugi menüüvalik, firma enda inimeste rakendamine.
    Samas, kui ülemus on pooled kolleegid ilma pikemalt selgitamata lahti lasknud, siis on üritusel kriisiaja maik nii või teisiti suus.
    Kui räägitakse ausalt oma alluvate ja kolleegidega, kõik tunnevad oma vastutust ja õigusi, siis võib ka ausalt öelda, et sel aastal palju raisata ei saa ja tuntakse ennast hästi ka väiksema peoga.
    Ainult kõva peoga ei tee kogu senist suhtumist heaks, pidu on vaid üks lüli firma terviklikus tegevuses.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Estonian Cell sai üle 20 miljoni euro kahjumit
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Millal oma raamatupidaja lahti lasta?
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.