Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Citigroup: aastaks 2050 saab Euroopast muuseum, kasv mujal
Hinnates maailma erinevate riikide majanduskasvu väljavaateid, terendab Euroopale Citigroupi värskes analüüsis aastaks 2050 üsna kahvatu tulevik – selleks ajaks on maailma suurimate majanduste esikümnest välja kukkunud isegi Saksamaa – kontinenti esindab 10. kohal vaid Suurbritannia.
Citigroupi analüüsi eesmärk on välja peilida kiireima majanduskasvuga piirkonnad järgmisel neljal aastakümnel. Kõige paljulubavamad on selles osas Bangladesh, Hiina, Egiptus, India, Indoneesia, Iraak, Mongoolia, Nigeeria, Filipiinid, Sri Lanka ja Vietnam.
Kiire majanduskasvu eeldusteks loeb pank järgmised tegurid: suhteliselt madal elatustase, noor rahvastik, avanemine globaalsetele turgudele ja üleminek turumajandusele, annus õnne ning oskus oma eduga mitte kraavi kihutada nagu Argentiina, kirjutab Wall Street Journal.
Skaala teises otsas on kidujad. Hispaaniast saab Citigroupi hinnangul maailma üks aeglaseima kasvuga riike juba lähiaastatel. Aeglase kasvuga riikide reas on Austria, Šveits, Belgia, Rootsi, Prantsusmaa ja Itaalia.
Aastaks 2050 kahaneb Lääne-Euroopa osakaal maailma SKPst 7%-le tänaselt 19%-lt ning 28%lt 1950. aastal, prognoosib Citigroup.
Samas moodustab arenev Aasia aastaks 2050 maailma SKPst 49%. Kesk- ja Ida-Euroopa osakaal, mis on püsinud läinud sajandi viiekümnendatest aastatest 4% tasemel, kahaneb 2%-le.
Kui aastal 2010 oli Euroopal neli riiki maailma suurimate majandusruumide esikümnes (neljandast seitsmenda positsioonini): Saksamaa, Prantsusmaa, Suurbritannia ja Itaalia, siis 2050. aastaks jääb kümnendal kohal püsima vaid Suurbritannia. Aastaks 2020 põrub välja Itaalia, aastaks 2040 Prantsusmaa ning aastaks 2050 Saksamaa.
Küll aga jääb Euroopa 2050. aastal jätkuvalt maailma jõukaimate piirkondade hulka.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.