Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teeme Eesti looduslähedase ja tervisliku elustiili brändiks

    Eestil on kasutada kõige väärtuslikum ressurss maakeral – rikkumata loodus. Meile toob edu tervislik ja loodusega kooskõlas elamine ning selle mõtteviisi muutmine tooteks, mida kogu maailmale müüa.

    Eesti majandusel läheb pealtnäha kenasti. Vaadates aga inimlikke, mitte majanduslikke näitajaid, tundub Eesti olukord halb. Meil on kolm korda rohkem süstivaid narkomaane kui Euroopas keskmiselt, me tarbime aastas alkoholi 10,6 liitrit elaniku kohta, kuulume suurima enesetapuriskiga maade hulka ning meie elanike arv kahaneb hirmutava kiirusega. Me oleme kihistunud, ületöötanud, üksteise peale tigedad ja omadega puntras. Kuid öelda masenduses inimesele, et hakka nüüd rõõmsaks, on sama hea kui öelda uppujale, et hakka ujuma. Kui me tahame midagi muuta, siis peame aru saama, mis on see põhjus, miks asjad just niiviisi on.
    On olemas kaks maailma – sisemine ja väline. See, millise maailma me enda ja teiste jaoks kujundame, oleneb sellest, kuidas me maailma enda sees tajume. Kui me müüme endale idee, et olulised ei ole asjad, vaid tervis, au ja väärtused, siis me muudame enda sisemaailma ja tasapisi ka välist. Kui me ei pea enam cool’iks uue Aasia tööjõudu ära kasutades toodetud nutitelefoni omamist, vaid Eestis tervislikke vahendeid kasutades toodetud sooja kampsuni kandmist, siis olemegi teinud mõtteviisi muutuse.
    Paljud eestlased on seda juba teinud. Meil on palju mahetootjaid ja ka -tarbijaid. Eesti kuulub mahepõllumajandusliku maa osatähtsuse poolest ELi esiriikide hulka, sest tervelt 18% põllumajandusmaast majandatakse meil mahepõllumajanduse reegleid järgides. Just seda on meil võimalik ka maailma viia, sest nõudlus on olemas ja see on üha suurenev!
    Selleks peame kõigepealt ise aru saama, et tervislik ja loodusega kooskõlas elamine on vinge ja inspireeriv! Mõnus on võtta suusad, teha üks ring metsa vahel, minna ilusasse palkmajja saunatama ja naerda südamest sõpradega sealsamas sauna eesruumis. Süüa kõrvale puhtast veest püütud kala või proovida kellegi kodus tehtud kombucha’t. Looduslähedane elu võib olla lahe ja moodne – sest looduslähedus toob selle, et inimene on terve ja näeb hea välja.
    Me saame toota imelist toitu ja huvitavaid tehnoloogilisi lahendusi, millele panna peale bränd: Made in Estonia – the Country of Organic Beauty. See märk garanteeriks, et meie toit ei ole toodetud kahjulikke kemikaale kasutades. Et meie toodete tegemisel ei ole rikutud loodust ja me oleme hoidnud konservatiivset joont, hoidumaks uutest tehnoloogiatest, mis ei käi loodusega kooskõlas, nagu näiteks geneetiliselt muundatud toit.
    Muutused enda valikute kaudu. Hakkame oma olukorda parandama enda tervise ja õnneseisundi jälgimise ning naturaalsete valikute tegemisega. Paljud kroonilised haigused, depressioon ja muud tervisehädad on muudetavad looduslikke vahendeid kasutades. Tänapäevane meditsiin on keskendunud haiguse sümptomite, mitte põhjuste kõrvaldamisele. Eesti peaks võtma riikliku funktsionaalse meditsiini suuna, vaadates inimest kui tervikut, mitte teda tema haigusest eraldades. Haigusi tuleb ennetada.
    Me saame luua uusi kvaliteetseid tervist ja meeleolu parandavaid tooteid, mis on tehtud huvitavate tehnoloogiatega. Meie toodetud toit ja tarbeesemed ei pea olema odavad, sest inimesed seavad enda prioriteedid nii või naa. Just see prioriteet tulebki esmalt meile endile ja seejärel välisturgudele maha müüa. Ja miski ei tee seda paremini, kui näidata positiivset muutust enda peal.
    Meil on ideaalne võimalus end turundada, jutustades lugu, kuidas üks lagunemise äärel olnud väike, vihane ja killustunud ühiskond võttis end kokku ning muutis ühise eesmärgi nimel ennast ja seejärel maailma! Saame luua tõelise legendi sellest, kuidas me olime haiged, tülis, sihitud, ja kuidas kõigil sellest kõrini sai! Ning milline imeline asi sellest muutusest sündis.
    Seda lugu saaks pajatada kümne aasta pärast välismaalastele, kes küsivad: “Kuidas teil Eestis siis selline mõte tuli, et hakkame neid imeaitsvaid maailmakuulsaid ilma suhkru ja lisaaineteta snäkke tootma?”
    Kõik me ju tajume, et eestlane on tegelikult loodusrahvas. Veel oleme ja nüüd on viimane aeg seesama loodus maailma viia. Sest sihtgrupp, kellele seda pakkuda, karjub juba ahastuses muutuse järele.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi “Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.