Jaga lugu:
Uudised
Ainult tellijale

Maxima teatas tugevast kasvuaastast

Leedus ja Lätis kasvasid Maxima tulud 5,9 ja 6,4 protsenti, samas kui Eesti näitas tagasihoidlikumat 3,8protsendilist kasvu.   Foto: Raul Mee

Kaubanduskontsern Maxima kasvatas aastaga müügitulu pea veerandi võrra, Eestis oli kasv võrreldes teiste turgudega tagasihoidlikum.

Maxima grupi müügitulu kasvas võrreldes eelnenud aastaga 22,1%, jõudes 3,45 miljardi euroni. Kontsern investeeris põhivarasse üle 88 miljoni euro ja avas kõigil turgudel kokku rohkem kui 100 uut kauplust, enamiku Poolas.

Grupi juhatuse esimees Justas Riauba ütles, et verstapost grupi jaoks oli Poola jaemüügiketi Stokrotka omandamine eelmisel kevadel. "Selle tehingu lõpetamisega oleme saanud suurimaks Leedu kapitali investoriks Poolas," ütles ta pressiteate vahendusel. Teise olulise saavutusena nimetas ta BB+ krediidireitingu saamise ning eduka 300 miljoni euro suuruse 5aastaste võlakirjade emissiooni korraldamise.

Riauba ütles, et tulude enam kui 22protsendilise kasvule andsid hoogu Stokrotka soetamine ja müügitulude kasv Baltikumis ja Bulgaarias. Kontserni tulude kasv tulenes peamiselt Poola jaemüügiketi Stokrotka omandamisest. Leedus ja Lätis kasvasid tulud 5,9 ja 6,4 protsenti, samas kui Eesti näitas tagasihoidlikumat 3,8protsendilist kasvu. "Seda mõjutas peamiselt üldine jaemüügituru aeglasem tõus," seisis pressiteates. Bulgaarias kasvasid tulud 19,4 protsenti, mis oli ajendatud uute kaupluste avamisest ja turu kasvust kahekohalise arvu võrra.

Maxima avas üle saja kaupluse

Eelmisel aastal investeeris Maxima grupp põhivarasse 88,1 miljonit eurot, aasta varem 70,4 miljonit eurot. Investeeringud olid suunatud uute kaupluste avamisse, olemasolevate kaupluste rekonstrueerimisse ja strateegilistesse investeerimisprojektidesse, näiteks iseteeninduskassade arvu suurendamine.

Eelmisel aastal avas Maxima kokku 107 uut kauplust, neist 84 Poolas pärast seda, kui Maxima grupp omandas Emperia Holdingu. Kõigil turgudel rekonstrueeriti kokku veel 39 kauplust. Jaemüügipind kasvas sellega 43 protsenti.

Loe lisaks!

Tallinna Kaubamaja müügitulu suurenes esimeses kvartalis 163 miljoni euroni. Dividendi pealt makstud tulumaks ning suurenenud tööjõukulud viisid puhaskahjumi 2,2 miljoni euroni, mis teeb –0,05 eurot aktsia kohta.

Grupi EBITDA kasvas 2017. aasta 149,5 miljonilt eurolt 223,6 miljonile eurole (see on 49,6 protsenti rohkem kui aasta varem). Põhiline osa EBITDA kasvust pärines FRANMAXilt (ettevõte, mis pakub Maxima grupi äriühingutele frantsiisi- ja tugiteenuseid), mis sai Maxima kontserni osaks 2017. aasta lõpus. FRANMAX lisas Maxima grupi 2018. aasta tulemusele 48,4 miljonit eurot EBITDAt. Ülejäänud EBITDA kasv tuleneb müügi kasvust ja olemasoleva äri efektiivsuse suurendamisest ning ka Stokrotka omandamisest.

Maxima Grupė omab jaekaubanduskette Maxima (Baltimaades), Stokrotka (Poolas) ja T-Market (Bulgaarias), samuti Baltikumis tegutsevat e-toidupoodi Barbora. 2018. aastal väljastas ettevõte edukalt 300 miljoni euro väärtuses 5-aastaseid võlakirju. Maxima grupp omakorda kuulub Vilniaus Prekyba gruppi, mis on üks suurimaid jaekaubandusettevõtteid Baltikumis ning Kesk- ja Ida-Euroopa regioonis.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum