Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: mis on Tesla aktsia tegelik väärtus?

    investor ToomasFoto: Anti Veermaa

    Ehkki USA elektriautode tootja aktsia kaupleb 340 dollari lähistel, ei maksaks mina selle eest praegu rohkem kui 200 dollarit.

    Alustuseks olgu öeldud, et minusugused näpuga aruannetes järge ajavad investorid saavad Tesla või Amazoni taolistele superaktsiatele haruharva õigel ajal jaole. Et saamata on jäänud tuhandeid protsente tulu, võib kriitika kõlada kibestumisena.
    Ometi ei ole ma siin, et lootusrikaste Tesla aktsionäride suunas tigedalt näppu viibutada. Vastupidi, Tesla ja selle juht Elon Musk on teinud ajalugu: pööranud pea peale ühe kõige traditsioonilisema tööstusharu ja tõestanud ülejäänud autotöösturitele veenvalt, et nad on terve elu valesti elanud.
    Olen Muski ja Tesla fänn
    Et olen aastaid Tesla edulugu pingsalt jälginud, olen isegi märkamatult muutunud Muski fänniks ning teatud juhul usaldaksin temasuguse juhi kätte osa oma rahanatukesest hea meelega. Ilmselgelt on tegemist ühe selle sajandi säravaima tippjuhiga.
    Kui veel mõne aasta eest oli Tesla turuväärtus suurimate autotootjatega võrreldes vaat et märkamatu, siis nüüd on ettevõtte turuväärtus entusiastlike aktsionäride toel mööda tuhisenud sellistest hiidudest nagu Ford, General Motors ja BMW ning on mängeldes kerkinud turuväärtuselt maailma neljandaks autotootjaks.
    Viimase viie aastaga on Tesla aktsia kerkinud enam kui 1000% võrra. Sestap on igati mõistetav, et praegu on Tesla Wall Streetil üks enim lühikeseks müüdud aktsiaid. See tähendab, et suur hulk skeptikuid panustab aktsia hinna kukkumisele.
    Mina ei investeeriks sentigi
    Ehkki kuulun isegi väikestviisi Tesla fännide hulka, pean tunnistama, et praegu ei investeeriks ma ettevõttesse sentigi. Ma ei eita, et Tesla tehnoloogiline areng on olnud silmiavav ja autotööstuses tõeliselt revolutsiooniline.
    See kõik ei sega mul aga vaatamast Exceli tabelisse. Ja siin läheb pilt koledaks. Ehkki ettevõte on väärtuslikem USA autotootja, jääb see oma töötajate arvult, käibelt ja toodangu mahult konkurentidele pikalt alla. Mullu tootis ettevõte 76 230 sõidukit. See ei moodusta General Motorsi toodangust ühte protsentigi, kuid sellele vaatamata hindavad investorid Teslat vana kooli konkurendist kõrgemalt.

    Aswath Damodarani videoanalüüsi saad vaadata SIIT.

    Õiglane väärtus alla 200 dollari
    Kui General Motorsil oli mullu ette näidata enam kui 9 miljardi dollari suurune puhaskasum, siis Tesla jäi ligi kolmveerand miljardiga miinusesse. Ei saa märkimata jätta, et globaalne elektriautode turg on endiselt imepisike, konkurendid ei maga ning neil on lihtsam kiiresti mahte suurendada. Ent see kõik ei tõesta midagi. Aktsia õiglase väärtuse hindamiseks on tarvis põhjalikult ettevõtte finantsidesse süüvida ning prognoosida tuleviku rahavooge.
    Õnneks on selle töö ette võtnud New Yorgi Ülikooli finantsprofessor ja investeeringute väärtuse hindamise guru Aswath Damodaran. Uudisteportaalis ValueWalk avaldatud põhjalikus analüüsis leiab ta, et parimal juhul on Tesla aktsia praegu väärt 192 dollarit. Eelduseks on võetud, et ettevõtte müük 9kordistub järgmise 10 aasta jooksul. Samuti on eelduseks võetud paranenud marginaalid.
    Mängisin minagi Excelis numbritega nii- ja naapidi ja parimagi tahtmise juures ei tõuse käsi maksma seda hinda, mida praegu turul küsitakse. Olgu ettevõtte juht kas või vanajumal ise.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.