17 november 2017
Jaga lugu:

Kas meeskonnamänge saab korraldada ka pimedal ajal?

Foto: Alar Linna, 360 KRAADI mängujuht

Taas on kätte on jõudnud talveaeg, mis omakorda tähendab, et pimedaks läheb varakult ning väljas valitsev pakane paneb meid paratamatult eelistama tubaseid tegevusi. Siiski, pärast pikka seminaripäeva on hea end veidi värskes õhus liigutada ja proovile panna näiteks meeskonnamängude abil, mida nüüd on võimalik korraldada ka pimedal ajal. Võimalustest räägib lähemalt Alar Linna Seiklusfirmast 360 KRAADI.

Eesmärk on, et kõik sujuks – vihm ega pimedus ei saa mängu ära rikkuda!

Kellele on suunatud meeskonnamängud?

Laias laastus – mängida tahavad kõik! Tegelikult on 360 Kraadi teenused sihitud väga täpselt seminarijärgseks või koolituse/koosoleku jätkutegevuseks. Utsitame ja püüame ahvatleda inimesi pärast pikka koosolekupäeva mitte lihtsalt välja minema, vaid võtma osa meeskonnamängudest. Meeskonnamängud on kasulikud just sel põhjusel, et need võimaldavad näha oma kolleege teisest aspektist ja katsetada erinevaid koostöövorme. Üheskoos pingeliste olukordade lahendamine lähendab inimesi ja teeb kolleegid omavahel paremini tuttavaks. Osa mängude puhul on pärast võimalik teha ka konkreetne analüüs, kuidas suhtlus käis, kes mida tegi, kes haaras ja jagas rolle – hiljem saab neid teadmisi ka reaalses tööelus kasutada. 

Foto: Alar Linna, 360 KRAADI mängujuht

Kuidas sobivad kokku pime aeg ja meeskonnamängud?

Meeskonnamängud on populaarsed peamiselt suvel ning kui aastaajad vahetuvad, ehmutakse, et mis nüüd saab. Sügise ja pimeda aja osas oleme palju aastaid vaeva näinud selleks, et välistada ilmast, pimedusest ja kõigest muust tekkivad tõrked. Pimedus ja sombune ilm panevad paratamatult inimesed arvama, et midagi teha ei saa, aga tegelikult saab ikka, isegi väga hästi saab! Ausalt öeldes on mõned asjad keerulisemates ilmastikuoludes isegi põnevamad. Varustuse poole pealt saab sügistalvisel hooajal mängudele kaasa erinevaid abivahendeid, mis ürituse õnnestumisel olulist rolli mängivad – näiteks LED-pealambid, helkurvestid, säärised, nutipulgad kinnastega toimetamiseks, veekindlad kirjutusvahendid, vihmakeebid ning libedal ajal ka naeltallad.

Milline võiks olla mängust osavõtjate arv? Mis saab, kui mängijad on eri rahvustest?

Inimeste arv nii konkreetselt määratud polegi. Alumine piir võib mõne mängu puhul olla näiteks 8 inimest, 10 on soovituslik. Ülemise otsa piirangut aga üldiselt polegi, võib olla kasvõi üle 600 osavõtja.

Rahvustest rääkides meenutame natuke nagu sellist tsirkuse tüüpi asutust – võimalik on suhelda eesti, vene, inglise või soome keeles, samuti katame oma korraldustiimiga kogu Eesti, sõites lihtsalt klientidega kaasa sinna, kuhu parasjagu vaja on. Meil on alaliselt tööl 8 inimest ja 30 kaastöötajat, kes hoolitsevad selle eest, et üritus alati õnnestuks.

Mis teeb teid eriliseks?

Peame klienti sõbraks, üritame saada kliendiga samale lainele ning julgeme öelda, et pakume ainult asju, mis lähevad hästi ja kliendile meeldivad – kui ei, siis maksma ei pea. Kogemust on meil juba 15 aastat, seega võib öelda, et kõik on ajaga kenasti paika loksunud. Tegemist ei ole meie kõrvaltöö või hobiga, vaid igapäevatööga.

Teistest asutustest erineme mõnevõrra näiteks sellega, et meie ettevõtmised pole n-ö persoonipõhised, vaid hea mängu idee põhised – kõige tähtsamal kohal on alati mäng ise.

Ideed mängudeks mõtleme välja üldjuhul ise. Varasematel aegadel kestsid mängud ehk kauem ja olid keerulisemad, nüüd, kus inimestel elutempo kiirem, kestavad mängud keskmiselt näiteks kaks tundi, lisaks on mängud praegusel ajal seotud erineva tehnika kasutamisega – meil on tahvelarvutid, jälitusseadmed, virtuaalreaalsuse prillid, raadiosaatjad jpm. Samas on endiselt ka lihtsaid kaardiga orienteerumisi.Kui tekkis huvi, vaata lisa kodulehelt www.360.ee ja võta julgesti ühendust!

Üks mäng, mida mängida ka pimedal ajal

Faks peakontorist – meeskonnatreening looduses

- Mäng algab faksi saabumisega peakontorist. Meeskond jagab ise rollid, koordineerib tegevusi ja planeerib aega. Hüppa koos töökaaslastega tundmatus kohas vette ja lahenda tekkinud olukord!- Tegevus kahes osas: 1,5 h maastikul ning 1 h osalejate omavahelist arutelu ja analüüsi.  - Liikumine maastikul, tehniliste abivahendite kasutamine: õues kasutatavad nutiseadmed ja raadiosaatjad.- Erineb teistest meeskonnamängudest sellega, et omavahelist mõõduvõtmist ei ole.- Osalejate arv 12 kuni 60.- Mängu läbiviimise keeled: eesti, inglise, vene, soome.

...

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt