Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendid süüdistavad sadamat

    Eesti Merelaevanduse asedirektor Viktor Palmet oli eile Äripäevas toimunud ümarlaua tarvis välja arvutanud ühe oma kaubalaeva Transbaltica kulutused Tallinna ja Helsingi sadamas.
    Saadud arveid kokku liites leidis ta, et ühe reisi kohta maksis laevafirma Tallinna Sadamale 2,3 korda rohkem kui Soomes. Sama laeva kohta tehtud arvutused aasta ulatuses näitasid, et 208 reisi pealt tuli erinevus 1,8kordne.
    Liites veel navigatsioonitasud, maksab sama laev Muugal aastas keskmiselt 1,7 korda enam kui Helsingis. Palmeti väitel on tulemused sarnased ka teiste Läänemere sadamatega võrreldes.
    Võrreldes tasuliikide osakaalu sadamatasude süsteemis, selgus, et Eestis on administratsioonitasud mitu korda kõrgemad kui mujal ja nende osakaal tasude hulgas ebaloomulikult kõrge. Seda põhjendas Palmet sellega, et kui 90ndate aastate algul läks lastimisteenus sadamalt üle operaatoreile, üldist tasusüsteemi eriti ei muudetud.
    ?Juhtkonna poolt kehtestatud kõrgeks jäänud tasud annavad momendil ülikõrge sadama rentaabluse,? märkis Palmet. Administratsioonitasude läbimõeldud vähendamisega saaks tema hinnangul soodustada kaubavoogude kulgemist läbi Eesti. ?Enamikus meiega konkureerivates riikides luuakse sel alal edu saavutamiseks erinevaid soodustingimusi,? lisas ta.
    Sadamatasud moodustavad 52 protsenti ASi Tallinna Sadam tuludest.
    Ümarlauas operaatoreid esindanud Petromaks Stividori juhataja Robert Lepiksoni sõnul sööb sadamale makstav kaubatasu enamiku firma kasumist. Tema juhitav firma maksis eelmisel aastal 4,3 miljoni krooni suuruse kasumi juures Tallinna Sadamale 4,8 miljonit krooni kaubatasu, saades vastu vaid 300 000 krooni eest remonti raudteel.
    ?Seda nimetan mina kalõmi kogumiseks,? lausus Lepikson. Olukorras, kus söe laadimise kaubaomanike poolt aktsepteeritav maksimaalne tariif on 28 krooni tonni pealt ja kaubatasu moodustab sellest ligikaudu 30 protsenti, minetab Tallinna Sadam selle kauba osas konkurentsivõime, lausus Lepikson.
    Lepiksoni sõnul on tingimused, mis eri firmadele sadamas antud, ebavõrdsed. ?Meil on kolm korda vähem kraanasid, kaks meetrit väiksem süvis ja oluliselt lühem kai, aga kohustuslik kaubakäive, millelt pealt maksu kasseeritakse, on ühesugune. Teised saavad selle koguse täis kahe kuuga ja võivad siis oma tariifid alla lasta ehk dumpingut harrastada,? selgitas ta.
    Tallinna Sadama juhatuse esimees Riho Rasmann tunnistas, et ettevõtte tariifisüsteem on jäik ja seda on juba eelmise sadamajuhtkonna sõlmitud pikaajaliste lepingute tõttu väga raske muuta.
    Rasmann lubas kaaluda ressursimaksu kehtestamise võimalust kaubatasu asemel. Sel juhul võrdsustuksid operaatorite töötingimused Tallinna Sadamas.
    Rasmann ütles, et on nõus juba varem sõlmitud lepingute üle läbi rääkima, kuid tingimusel, et sadama tulud ei väheneks. ?Oleme oma äriruumiga praegu rahul,? lausus ta.
    Tallinna Sadam on Rasmanni sõnul valmis kaubatasu vähendama vaid juhul, kui kauba kogus suureneb. ?Kui ühel kliendil tariifi vähendada, tuleks teisel samavõrra seda suurendada, kuid sellega pole keegi päri,? lisas turundusjuht Erik Sakkov.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Šiauliu Bankas vedas Balti koondindeksi rohelisse
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
FT: luureteenistused hoiatavad Venemaa sabotaaži eest üle Euroopa
Euroopa luureteenistused on hoiatanud oma riikide valitsusi, et Venemaa kavandab vägivallaga sabotaaži üle Euroopa, liikudes lääneriikide vastu suunatud püsivasse konflikti, vahendab Financial Times.
Euroopa luureteenistused on hoiatanud oma riikide valitsusi, et Venemaa kavandab vägivallaga sabotaaži üle Euroopa, liikudes lääneriikide vastu suunatud püsivasse konflikti, vahendab Financial Times.