Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Netilehekülg näitab Schenkeri klientidele kauba asukohta
Seni on saadetise asukoha jälgimist internetis võimaldanud vaid kullerfirmad. Tavasaadetiste ekspedeerijatest on alates kevadest online tellimuste vastuvõtmist ja nende edasist jälgimisvõimalust internetis katsetanud Eestis Schenker.
Online Booking?uks nimetatava internetikeskkonna kasutamisõiguse saavad Schenekri lepingulised kliendid, kellele antakse leheküljele sisenemiseks kasutajanimi ja parool. Nende järgi tunneb süsteem ära, kellelt tellimus tuleb. Tellimuse esitamiseks peab klient kindlasti täitma aadressi väljad, määrama valikust pakendi tüübi ja arvu, kirjutama brutokaalu ja tarnetingimuse, samuti tuleb lisada lühike kauba kirjeldus. Tellimuse saab esitada kõige varem kuni kaks kuud enne kauba laadimise päeva.
Samas süsteemis on võimalik ka vaadata kõigi oma saadetiste teekonna kulgemist. Selleks on vaja valida ajavahemik, mille jooksul toimunud vedude kohta soovitakse infot. Ekraanile ilmuvate saadiste kohta on kirjas, kes on tellimuse vastu võtnud ja selle inimese kontakttelefon. Saadetise kohta saab aga teada kogu info, mida Schenker on veosega teinud või mida plaanib teha: millal on tellimuse vastu võtnud Schenker ja millal on tellimus jõudnud tema partnerini, samuti on näha, millal on kaup jõudnud terminaalidesse ja millal sealt jälle autole laetud ning lõpuks ka millal on koorem sihtpunktis üle antud.
Suve algusest on Schenker online booking keskkonda testinud Eesti suurima eksportööri Elcoteq Tallinn abiga. Elcoteq Tallinna tolli- ja ekspedeerimise osakonna juhataja Kadri Kulmu kinnitusel on süsteem töötanud tõrgeteta ja kõik internetis esitatud tellimused on kohale jõudnud. Samas tunnistab ta, et elektroonne tellimuse esitamine pole tööd lihtsustanud paberimajanduse vähenemise näol. ?Faksimine on endiselt jäänud, sest põhimõtteliselt vajavad transpordifirmad informatsiooni ka paberi kujul,? räägib Kulm. Tema sõnul on uue süsteemi pluss saadetise jälgimise võimalus, kuid sedagi pole siiani olnud vaja teha, sest kõik saadetised on korrektselt kohale jõudnud. Ometigi kinnitab Kulm, et ootab, millal praegu vaid eksportvedude puhul toimiv online booking laieneb ka import vedudele.
Schenker ise loodab oma uuele internetikeskkonnale laia kasutamist. Firma IT juhi Toomas Udu sõnul tehti Hollandis, kus samalaadne süsteem Schenkeri kontsernis esimesena kasutusele võeti, kolme kuuga internetis 10 000 tellimust.