Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskauto keskmine kütusekulu alla 6 liitri

    Bensiinimootorite puhul on reeglina nii, et tehnilistes andmetes antud keskmine kütusekulu eeldab üsnagi tagasihoidlikku sõidustiili, väga ökonoomse sõidu puhul on võimalik viia linnasõidukulu keskmise kulu tasemele, kui aga juba pisut sportlikumat sõidustiili harrastada, tõuseb keskmine kulu hüppeliselt ja seda hiljem tasase sõiduga tagasi teha on juba üsna pikaajaline protsess.
    Kuidas on aga lood uute diiselmootoritega, mis oma dünaamikalt ja müratasemelt ei jää bensiinimootoritele enam kuigi palju alla. Eks paljuski oleneb see muidugi autotootjast, kes kui kõrgtehnoloogiliselt on oma mootori valmis teinud. Äripäev otsustas katsetada uut 2-liitrist Mazda6 turbodiislit, et näha, kui madalaks on võimalik tagasihoidliku sõidustiili puhul võimalik uue turbodiisli keskmine kütusekulu viia. Tulemus oli üsnagi üllatav: keskmine kulu linnasõidul jäi 2 liitri jagu alla tehnilistest andmetes märgitud linnasõidukulule ja 0,2 liitri jagu alla isegi keskmisele kulule! Maanteel kulutas ta aga pool liitrit vähem kui tehase poolt lubatud. Resümee ? keskauto keskmine kütusekulu tuli 5,8 liitrit 100 km kohta (tehnilistes andmetes lubatakse 6,5 l/100 km), kusjuures tegemist ei olnud kaugeltki detailideni lihvitud ökonoomsussõiduga, vaid täiesti tavalise, tagasihoidliku sõidustiiliga. Selle tulemusel on võimalik ühe paagitäiega läbida 1100 kilomeetrit, kui asi rahasse ümber arvutada, teeb see ühe kilomeetri omahinnaks pisut üle 50 sendi.
    Oluline on siinkohal märkida sedagi, et katsetus toimus külmade ilmadega, mil auto iseenesest kulutab käivitamisel ja soojendamisel rohkem energiat kui suvel, lisaks oli auto mootor veel korralikult sisse sõitmata ning oma osa kütusekulule lisas ka lumelörtsine tee. Tegemist on juba sellisel tasemel säästliku mootoriga, mis meie tingimustes ei suuda enam ise piisavalt soojusenergiat eraldada ja et auto ikka talvehommikul enne tööle jõudmist soojaks suudaks minna, oli paigaldatud talle Webasto lisasoojendi, mis samuti diislikütusel töötab. Kuid seegi tõstab kütusekulu, mistõttu võib eeldada, et suvisel ajal poleks mingi kunsttükk viia selle auto keskmine kütusekulu 5 liitrini 100 km kohta. Väike- ja väike-keskautode väiksemate mootorite jaoks pole see midagi erilist, 2-liitrise keskauto jaoks, mis kiirendab paigalt 100 kilomeetrise tunnikiiruseni 10,8 sekundiga, aga tubli tulemus igati.
    Kõik see on ilus ja tore, kui ei oleks ühte ?pisiasja?, mis paljude autoostjate jaoks määravaks saab - hind. Mazda6 puhul on sama litraazhi ja varustusega diiselmootoriga auto bensiinimootoriga autost 50 000 krooni kallim. Tõsi küll, see on ka erinevate markide seas suurim hinnavahe, mis ei tähenda niivõrd seda, et diiselmootor oleks väga kallis, kui pigem seda, et bensiinimootori on konkurentidega võrreldes odavam. Kuid et seda hinnavahet Eesti tingimustes kütusekulu arvelt tasa teenida, on vaja läbida ligi pool miljonit kilomeetrit. Euroopas on diislikütuse ja bensiini hinnavahe oluliselt suurem, mistõttu on seal ka diislimootorid enamostetud. Meil peab otsima teisi argumente. Ja neid ka leiab. Kas või see, et temaga on võimalik tankimata sõita üle 1000 kilomeetri ja paljudele piisab palgapäeval paak täis panna ja ongi asi kuni järgmise palgapäevani unustatud. Teine asi on jõuline pöördemoment, mis näiteks maanteel möödasõidul on elamus omaette, jne. Igatahes seda võib küll tunnistada, et kui selle autoga ära harjuda, siis on raske temast loobuda. Seda tänu nii jõulisele mootorile kui sõidumugavusele, mis Mazda6 puhul on üks peamisi plusse.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vaiko Eplik: plaadimüügist enam ära ei ela Muusikatööstus muutuste lävel
Kesise plaadimüügi tõttu pole neli aastat originaalloomingut ilmunud, põhirõhk läheb kontsertide peale, sõnas muusik ja Eesti Autorite Ühingu juht Vaiko Eplik saates "Kuum tool".
Kesise plaadimüügi tõttu pole neli aastat originaalloomingut ilmunud, põhirõhk läheb kontsertide peale, sõnas muusik ja Eesti Autorite Ühingu juht Vaiko Eplik saates "Kuum tool".
Andre Nõmm: kõrged hoiuse intressid ilma kapitalijuhtimiseta on kui rattasõit ilma kiivrita
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Sigaodav Rootsi kinnisvarafirma on seda põhjusega
Värske lugejakiri viis mind Rootsi kinnisvaraturule. Nii nagu hea hulk aastaid tagasi, kui esimest korda Rootsi kinnisvarafirmast Oscar Properties kirjutasin, sain seegi kord lugejalt küsimuse, kas madalale vajunud aktsia hind võiks pakkuda head ostukohta.
Värske lugejakiri viis mind Rootsi kinnisvaraturule. Nii nagu hea hulk aastaid tagasi, kui esimest korda Rootsi kinnisvarafirmast Oscar Properties kirjutasin, sain seegi kord lugejalt küsimuse, kas madalale vajunud aktsia hind võiks pakkuda head ostukohta.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Tööstused saavad 7 miljonit taastuvenergia arendamiseks
Ettevõtetele pakutakse alates 50 000 euro suuruseid toetuseid, kui need soovivad tööstusaladel taastuvenergiat toota. Maksimaalne toetussumma ulatub miljoni euroni ning kokku läheb toetusteks 6,8 miljonit eurot.
Ettevõtetele pakutakse alates 50 000 euro suuruseid toetuseid, kui need soovivad tööstusaladel taastuvenergiat toota. Maksimaalne toetussumma ulatub miljoni euroni ning kokku läheb toetusteks 6,8 miljonit eurot.

Olulisemad lood

“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.