Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ameerika toll karmistas tollinõudeid
Ameerika piirikaitse- ja tollibüroo (CBP) avaldas esmakordselt mullu 5. detsembril uue regulatsiooni, mis kohustab kõiki USAsse lendavaid lennufirmasid esitama Master- ja House Air Waybilli andmeid sisaldava raporti CBP-le elektroonsel kujul.
Sagedamini tuntakse uut korda Air AMSi ehk automatiseeritud lennuveo manifesti süsteemi (Air Automatic Manifest System) nime all. Enamik lennukompaniisid ja lennutranspordi ekspediitoreid on uute nõuetega juba kursis ning on vastavad ettevalmistused selleks juba teinud, kuid paljud kliendid ei ole teemaga veel tutvuda jõudnud.
Tulemaks toime suurenenud informatsiooni käsitlemise vajadusega, peavad lennukompaniid ja ekspediitorid koolitama oma töötajaid ja investeerima IT-süsteemidesse, millega paratamatult kaasnevad lisakulud.
Nende täiendavate kulude kompenseerimiseks on lennufirmad ja ekspediitorid kehtestanud lisatasud. Eestis ei ole ühtset hinnataset veel välja kujunenud, ka on see Euroopas riigiti väga erinev: 12 kuni 28 eurot ehk 180 kuni 450 krooni õhuveo saatelehe kohta.
Seoses uue kehtiva regulatsiooniga kontrollime väga täpselt oma USA saadetiste dokumentatsiooni, kuna vead võivad põhjustada tõsiseid tagajärgi nii kauba saatjale kui ka lennuliinile. Tulemuseks võib olla näiteks saadetise peatamine transiitlennujaamas või arestimine sihtpunktis.
Korduv reeglite rikkumine võib viia lisaks peatamisele tõsisemate sanktsioonideni, näiteks rahatrahvini alates 5000 USA dollarist ehk 65 000 kroonist või isegi maandumislubade piiramiseni.q