Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõrge kütusehind sunnib tegema valikuid

    Järsult lakke hüpanud kütusehind on pannud paljusid autoostjaid mõtlema auto vahetamise peale, et soetada endale säästlikuma jõuallikaga sõiduvahend. Olgu see siis väiksema töömahuga väiksem või siis diiselmootoriga auto. Kolmas valik on gaasiseadme paigaldamine, neljas, kuid esialgu veel paljudele kättesaamatu lahendus hübriidmootoriga auto.
    Frankfurdi autonäitusel oli igatahes hübriid- ja vesiniktehnoloogial baseeruvaid autosid pea iga autotootja stendis, kaasa arvatud isegi Lada, mille universaalkerega mudel 111 oli varustatud vesiniktehnoloogial põhineva mootoriga ja väidetavalt täiesti tootja enda välja töötatud. Vene autotööstuse arengukiirust arvestades on see veel ilmselt küll väga kauge tulevik ning ka teiste tootjate vesinikautosid pole veel salongides müügil, küll aga jõuab inimesteni järjest rohkem hübriidautosid. Eestis on müügil Toyota Prius ja Lexus RX400h. Frankfurdis esitleti ka hübriidmootoriga Lexus GSi, mis samuti peatselt meie turule jõuab. Honda toob lähiajal müügile oma versiooni hübriidsest Civicust, seda küll Ameerika turule mõeldud sedaanversioonina, kuid vahet pole. Selge on see, et mida kiiremini kasvab konkurents selles valdkonnas, seda kiiremini muutuvad uued tehnoloogiad ostjatele taskukohasemaks.
    Esialgu aga, kui uued tehnoloogiad on veel kallid, peame tegema valikuid olemasolevate võimaluste hulgast. Kas osta diiselmootor või paigaldada gaasiseade? Eks igaüks otsustagu ise, sest korralik gaasiseade maksab pea sama palju, kui on hinnavahe diisel- ja bensiinimootoril.
    Praeguseks ei ole küll meie puhul märgata mingisugust muutust.
    Meil müüvad endiselt hästi Golf ja Passat ning seda erinevate mootoritega. Seega üks kõrgema keskklassi ja teine kõrgema väikeklassi auto. Kõrgenenud huvi väiksema ja ökonoomsema VW Polo vastu eriti märgata ei ole. Pole ka märgata bensiini ja diisli suhte muutusi. Kõik on endine.
    Üldiselt pole kütusehinna järsk tõus müüdavate autode struktuurile veel olulist mõju avaldanud. Tõenäoliselt seisab see alles ees, kui vanemate ja suurema kütusekuluga autode omanikud hakkavad tõsiselt kaaluma kaasaegse tehnoloogiaga säästlike jõuallikatega uute sõidukite soetamist.Harjumatult kõrge hinnatase pole kestnud veel kuigi pikalt ja vahepealne väike langus annab inimestele alust oodata ?halva unenäo? peatset lõppu.
    V6 bensiinimaasturite huvi on veidi vähenenud ja mõni ostab selle asemel diisli. Mõni aga ütleb, et tema ostab ikka sellise auto, maksku bensiin kas või 20 krooni liiter.
    Väikeautode puhul küsitakse küll juba rohkem diisleid, uute Euro4 diislite hind aga jätab inimesed kahevahele. Kes sõidab palju, sel tasub kindlasti pigem diisel osta, kui ise bensiinimootorile näiteks gaasiseadet aretama hakata. Diiselauto edasimüügiväärtus on järjest kõrgem järelturul, mis teeb omakorda diislitoitel auto ostukünnise veidi madalamaks.
    Seoses kütuse hinnatõusuga on märgatavalt tõusnud huvi hübriidtehnoloogiat kasutavate autode Toyota Prius ja Lexus RX400h vastu. Sama võib väita ka septembris müügile jõudnud Avensise uue diiselmootori kohta.
    Hetkel on vara öelda, kui palju kasvab ökonoomsemate autode müük lähiajal, kuid proovisõitjate arv ja inimeste huvi kasv on märgatav. Hetkel veel ei ole täheldatav, et inimesed eelistaksid väiksemaid autosid kui see, mida hetkel omatakse.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Tõnis Saarts: EKRE on isolatsioonis nagu Savisaare Keskerakond
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.