Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õpingud välismaal toovad rahvusvahelise kogemuse
Iga üliõpilane, kel keeltega raskusi pole, võiks kogemuste hankimise nimel ette võtta õppetee välisülikooli. Miks?
Esiteks. Lisaks silmaringi avardamisele saab kogeda ka teistsugust õppemetoodikat.
Näiteks Taani Tehnikaülikoolis on õppetöös äärmiselt suur rõhk grupitööl, sealjuures on olulised nii oskus ennast kehtestada, teisi meeskonnaliikmeid motiveerida kui ka aktsepteerida erilaadseid õppimis-töötamisstiile, kuna erinevatest rahvustest tudengite akadeemiline ning kultuuriline taust varieerub. Samuti peab oskama suurepäraselt esineda ning ettekandeid teha, analüüsida nii enda kui ka teiste vigu ja õnnestumisi.
Teiseks. Kuna logistika on eelkõige suhteäri, toimub enamik eksamitest suuliselt, mis esialgu võib tunduda harjumatu ning pisut hirmutavgi. See õpetab suhteäris ellujäämist ning on hädavajalik tulevikku silmas pidades.
Osa kursuste eksamikomisjonis on lisaks õppejõududele ka välishindaja mõnest antud valdkonnas tegutsevast Taani ettevõttest, et tudeng proovile panna ja teda varakult harjutada karmi ärimaailma tegelikkusega.
Valdav osa professoreid on lisaks õppejõutööle palgal ka tunnustatud konsultatsioonifirmades või uurimisinstituutides ja on vaatamata oma suhteliselt noorele eale avaldanud mitmeid teadusartikleid ning raamatuid. Tänu akadeemilise personali kompetentsile on loengumaterjalid asjalikud ja illustreeritud reaalsetest situatsioonidest pärinevate näidetega.
Kolmandaks. Logistika integreerub üha enam infotehnoloogiaga. Ülikoolis kasutatakse ülesannete lahendamisel palju modelleerimis- ja analüüsimistarkvara ning pole ebatavaline, et iga programmi kasutamist juhendab erinev õppejõud, kes konkreetsele alale on spetsialiseerunud. Ka tudengil on võimalus leida tööd ülikoolilinnakus asuvates instituutides assistendina.
Pea iga loeng eeldab eelnevalt loengu temaatikaga seotud materjalide läbi lugemist, kuna loengus järgneb üldiselt lühidale sissejuhatusele teemasse põhjalik arutelu antud teemal või n-ö case-study.
Iseseisvalt tuleb väga palju tööd teha ning aine edukalt läbimiseks vajaliku kirjanduse nimekirjad on pikad.
Samas on õppematerjal väga ajakohane ja huvipakkuv ning mitte vähem oluline - ka kättesaadav.
Neljandaks. Eelpool mainitust vähem tähtsaks ei saa pidada ka õppejõudude suhtumist.
Õppejõult on alati võimalik abi saada.
Kui tudengil on mõnes valdkonnas spetsiifiline huvi, oskab professor suunata selle alaga tegeleva inimese juurde või soovitada antud teema kohta lisamaterjale.
Kui tudeng on otsustanud osa võtta kursusest, mille edukalt läbimiseks tal tegelikult vajalikke eelteadmisi napib, püüab õppejõud anda samuti näpunäiteid-ülesandeid ning lisakirjandust ülejäänutele järele jõudmiseks.
Viiendaks. Tudengi erihuvid saavad alati lahendatud.
Kui tudengil juhtub olema sellise logistika-valdkonnaga huvi, mida mitte ükski ülikoolis õpetatav aine ei käsitle, kuid on huvitav ja suudetakse leida sobiv õppejõud, on võimalik alustada erikursust.
Näiteks osalen projektis, mille eesmärk on Kopenhaageni lennujaama kaubaterminali osa tööprotsesside simuleerimine ja optimeerimine.
Reaalset probleemi käsitleva projektiga töötamine rahvusvahelises meeskonnas ning lennujaama kaubaterminali tööd korraldava personali probleemidele päevast päeva kasutuskõlblikke lahenduste otsimine annab lisaks teoreetilistele kogemustele ka selge ettekujutuse protsesside toimimise praktilisest poolest. Seega ei piirdu õpe ainult teoreetilise osaga, õpilased valmistatakse tulevaseks tööks maksimaalselt ette.
Kõik eelpoolmainitu loob suurepärased tingimused kvaliteetse ja konkurentsivõimelise hariduse omandamiseks.
Tuleb vaid kõvasti pingutada ja pakutud võimalused ära kasutada.Tulevikus ei pruugi alati teist võimalust tulla.
Autor: Sigrid Vetevood