• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edukad ettevõtted palku ei kärbi?

    Eestis on kinnistunud arvamus, et kõik ettevõtted, sealhulgas edukad, kärpisid kriisi ajal töötajate palku. Kuid viimase aja vestlustest ja ettekannetest selgub, et see ei ole üldsegi tõsi. Pigem vastupidi, edukad ettevõtted ratsionaliseerisid struktuuri ning jätsid töötajate palgad kärpimata.
    Äripäeva korraldatud seminaril Äriplaan rääkisid sellest näiteks Krimelte juht Jaan Puusaag ning tarkvaraettevõtte Webmedia Groupi juht Priit Alamäe. Kumbki ei langetanud ettevõttes palku. Tõsi, Krimeltes tõhustati tööprotsesse ja koondati vajadusel töötajaid. Palgad ei langenud näiteks ka laienevas energeetika- ja automaatikatehnoloogiaettevõttes ABB AS, kus kärbiti pigem muid kulusid. Loetelu saab jätkata.
    Millest see räägib? Esiteks sellest, et iga juht peaks mõtlema, mis on tema suurim vara. Vihjeks - edukad panustavad palju eelkõige inimressurssi. Teiseks, et kui tootlikkuse ja tasu suhe on paigas, ei lükka neid tasakaalust välja ka kriis. Siinkohal tasubki igaühel ettevõttes läbi mõelda, kas see on nii ning kuidas saaks vastava suhte tasakaalu viia. Ning kolmandaks, on see ka selge indikaator sellest, milline ettevõte on pikaajaliselt jätkusuutlik ehk tõhus ning milline on pigem määratud hääbumisele. Siinkohal pole küsimus ainult tõhususes rahalises mõttes, vaid ka inimressursi väärtustamises.
    Niisiis, ei ole kärpimine edukuse märk, vaid pigem vastupidi - näitab ära nõrkused ja kitsaskohad. On tõsi, et kärpimata jätta ei saa, kuid targem oleks seda ennetada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Dow ja S&P 500 tõusid uute rekorditeni
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.