• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohus pani Maagi maksma kaubamärgi vale kasutamise eest

    Riigikohus tunnistas Maag Grupi Talleggile kuuluva kaubamärgi Peremuna kasutamise kaubamärgiõiguse rikkumiseks. Maag on kohustatud Talleggile üle andma rikkumise teel saadud tulu.

    Tallegg on Peremuna kaubamärki kasutanud aastast 1998 ning 2005. aastal ka vastava kaubamärgi registreerimisavalduse esitanud. "Oleme loomulikult riigikohtu otsusega väga rahul, kuigi mingit ülevoolavat võidujoovastust ei ole," rääkis AS Tallegg juhatuse esimees Teet Soorm. "Tootjale ja kaubamärgiomanikule on nii rahaliselt kui inimressursilt kurnav selliseid oma intellektuaalse omandi kaitselahinguid pidada. Ehk aitas käesolev lahend kedagi teist tulevikus pretsedendi näol või pani potentsiaalse plagieerija teo tagajärgede üle järele mõtlema," lisas ta.
    Soorm selgitas, et õiglase otsuse valguses on kahetsusväärne, et kaheksa aastat tagasi ei antud Talleggi poolt ametlikku käiku kaubamärgi Rannamõisa registreerimise ja kasutamise tühistamiseks. "AS Maag Grupp müüb Rannamõisa kaubamärki kasutades erinevatest riikidest pärit imporditud lihatooteid. Samas asub Rannamõisa külas Talleggi Rannamõisa farm ja ülimalt keeruline on tarbijatele selgitada, et Rannamõisa lihatoode ei ole meie toodetud ja ei oma mingit seost Rannamõisa farmiga. Eristamine on praktiliselt võimatu ja seda näitavad kõik meie poolt tehtud uuringud ja küsitlused. Kahju."
    Kohtuasjas Talleggi esindanud advokaadibüroo Sorainen partner Carri Ginteri sõnul on tegemist Eestis ajaloolise otsusega. "Kaubamärgi rikkuja peab ära andma kogu rikkumise teel saadud tulu. Nüüd saame hakata kaubamärgi rikkujatele korralikke arveid esitama."
    "Eesti kohtud kinnitasid, et võõraste sulgedega ehtimine ei tasu end ära. Enam ei toimi rikkujate taktika, et kasutan kaubamärki ilma omaniku loata niikaua kui võimalik ja midagi kompenseerima ei pea. Peremuna lahend on edaspidi abiks kõigile kaubamärgiomanikele, kes peavad kulutama aega ja raha rikkujate vastu võitlemiseks," kommenteeris Soraineni patendivolinik Indrek Eelmets.
    AS Tallegg on Eesti ainus linnulihatootja, mille eelkäija Tallinna Linnuvabrik alustas tegevust 1956. aastal. Tallegg kuulub HKScan kontserni. Ettevõte kasvatas 2010. aastal 9,6 mln broilerit, tootis 74 mln muna ning müüs 20,1 mln kilogrammi linnuliha ja valmistooteid. Talleggi mullune käive oli 44 miljonit eurot. Ettevõttes töötab 485 inimest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Anu Lill: oma head investeeringutootlust ei pea häbenema, ükskõik mida „kõrgeausused“ arvavad
Suhtumine, et teine investor ei vääri head tootlust, kuna on liiga algaja, liiga noor, liiga vana või lausa naisterahvas, peab kaduma ajaloo prügikasti, kirjutab börsitoimetuse ajakirjanik Anu Lill.
Suhtumine, et teine investor ei vääri head tootlust, kuna on liiga algaja, liiga noor, liiga vana või lausa naisterahvas, peab kaduma ajaloo prügikasti, kirjutab börsitoimetuse ajakirjanik Anu Lill.
Reisifirmade aktisad vedasid Euroopa turge kõrgemale
Euroopa aktsiaturud on nädalat lõpetamas positiivselt. Suurbritannia kaalub reisipiirangute leevendamist ja see pani kogu regiooni lennu- ja hotellifirmad kallinema. Luksusfirmade aktsiate taastumine aitas samuti indeksitel tõusta, vahendab Reuters.
Euroopa aktsiaturud on nädalat lõpetamas positiivselt. Suurbritannia kaalub reisipiirangute leevendamist ja see pani kogu regiooni lennu- ja hotellifirmad kallinema. Luksusfirmade aktsiate taastumine aitas samuti indeksitel tõusta, vahendab Reuters.
Kodulavastus - nipp, mis aitab müügile ja üürile kaasa
Emotsioon, mis meid tabab kellegi koju sisse astudes, on tihti määrava tähtsusega. Lõhnad, valgus, detailid – kõik see kujundab arvamust esimeste sekundite jooksul. Kuidas valmistada oma kodu ette müügiks või üüriks nii, et tehing toimuks võimalikult kiiresti ja hea hinnaga? Septembrikuu Sisustaja uuris asja.
Emotsioon, mis meid tabab kellegi koju sisse astudes, on tihti määrava tähtsusega. Lõhnad, valgus, detailid – kõik see kujundab arvamust esimeste sekundite jooksul. Kuidas valmistada oma kodu ette müügiks või üüriks nii, et tehing toimuks võimalikult kiiresti ja hea hinnaga? Septembrikuu Sisustaja uuris asja.
Põhja-Eesti Regionaalhaigla ostab erasilmakliiniku
Tallinnas paiknev hiigelhaigla Põhja-Eesti Regionaalhaigla teatas konkurentsiametile, et sõlmis OÜga Dr. Kai Noor Silmakabinet ettevõtte müügilepingu, millega omandab selle üle valitseva mõju.
Tallinnas paiknev hiigelhaigla Põhja-Eesti Regionaalhaigla teatas konkurentsiametile, et sõlmis OÜga Dr. Kai Noor Silmakabinet ettevõtte müügilepingu, millega omandab selle üle valitseva mõju.