Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikevedajad teevad assotsiatsioonile etteheiteid

    Teede- ja sideministeerium delegeeris rahvusvahelise tollikokkuleppe süsteemiga (TIR) ühinemise ja veolubade korraldamise 1992. aastal eraettevõtetest koosnevale ERAA-le. Praegu kuulub assotsiatsiooni umbes 450 ettevõtet. Assotsiatsiooni mittekuuluva Tartu transpordifirma Aatomik Transport juht Heiki Paarop ütles, et selline korraldus raskendab tunduvalt nende väikevedajate tööd, kes pole assotsiatsiooni liikmed.
    Paarop märkis, et kõige probleemsem on ERAAs defitsiitsete veolubade jagamine. Paljud riigid on andnud Eestile veoautode kvoodi, kui palju võib kaubaga nendesse riikidesse sisse sõita. Kvoodi järgimiseks annavad need riigid teede- ja sideministeeriumile nõusoleku välja anda mingi arv veolubasid. Kui enamiku riikide kvoodid on piisavalt suured, siis näiteks Itaalia ja Austria kvootidest Eesti vedajatele ei jätku. Samuti jääb iga aasta puudu Poola tasuta transiidilubadest ning Soome ja Rootsi kolmanda riigi lubadest.
    Assotsiatsiooni infoosakonna juht Ermo Perolainen kinnitas, et assotsiatsioon eelistab veolubade jagamisel enda liikmeid. «See aga ei tähenda, et peale assotsiatsiooni liikmete keegi lube ei saa,» lisas Perolainen. Ta lisas, et lubade jagamisel eelistatakse professionaalseid vedajaid ettevõtetele, kes veavad laiali vaid oma kaupa. Lubade jagamise korra kinnitab assotsiatsiooni nõukogu.
    Alar Ehasalu teede- ja sideministeeriumist rääkis, et veolubade väljaandmine on täpselt reglementeeritud ning probleemsemate lubade puhul tegeleb sellega ERAA nõukogu. «Mina ei näe selles mingit probleemi, et lubasid väljastab eraorganisatsioon,» ütles Ehasalu. Tema hinnangul ERAA lubade jagamisel liikmete ning mitteliikmete vahel vahet ei tee.
    ERAAga mitteliitunud firmad peavad TIR-süsteemiga ühinemisel maksma viis korda ja mitme veoloa puhul poolteist korda rohkem kui assotsiatsiooni liige. TIRiga ühinemine maksab assotsiatsiooni liikmele 850 krooni, mitteliikmele aga üle 4000 krooni.
    «Meie liikmetele maksab tasuta veoluba üldiselt 100 krooni ning mitteliikmetele 150 krooni,» rääkis Ermo Perolainen.
    Assotsiatsiooniga liitumiseks on vajalik kahe vähemalt aasta assotsiatsioonis olnud firma soovitust ning rahvusvaheliste vedude õigust. Liitumise üle otsustab assotsiatsiooni nõukogu.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Prognoosid viitavad tänavusele maailmakaubanduse olulisele kasvule
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.