• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 09.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lendurid hädas Saksa toiduga

Jaanuari keskel vahetas AS Estonian Air ootamatult senise toitlustusfirma ASi Airy välja Saksa lennukompaniile Lufthansa, Rootsi ettevõttele Topfligt AB ja ühele Eesti firmale kuuluva Aero Catering Eesti OÜ vastu. Viimasel puudub oma köök, mistõttu soojendatakse Saksamaalt saabunud sügavkülmutatud lõunasöögid üles vagunelamus lennuvälja serval.
Estonian Airi 38 pilooti, stjuuardessid ja reisijad sõid seni lennujaama terminaalis restorani pidava Airy sooja toitu. Airy pakutav soe toit valmistati vahetult enne väljalendu Eesti toiduainetest ja oli konservandivaba.
OÜ Aero Catering Eesti esindaja Tiit Laur kinnitas, et enne uue köögi ehituse valmimist nad sooja toitu kohapeal ei hakka tegema ja lenduritel tuleb seni leppida külmutatud toiduga.
Esinduslennuki Boeing piloot Elvo Otti sõnas, et temal isiklikult uus toit tervisehäireid ei tekitanud, aga ta kuulis kolleege kurtmas, et soe toit ei kõlba enam süüa. Mõnel oli kõhus imelik tunne, lisas ta.
Esimestel päevadel tõi OÜ Aero Catering Eesti lennuki kaptenile ja piloodile ühesugust toitu, kuigi lennuohutus seda keelab. Ka saadeti Boeingule mõeldud toidukoorem väiksema lennuki peale.
Segadus kestis mitme lennundusega seotud isiku kinnitusel kuni ülemöödunud reedeni. Tallinna lennuvälja polikliiniku juhataja Jüri Kapelmanni sõnul võttis Estonian Airi juhtkond siis lendurid kokku ja lubas neile kasvõi sada dollarit päevas juurde maksta, peaasi et lendurid rahule jäävad.
Estonian Airi lennundusdirektor Anatoli Roost tunnistas, et lendurid küll nurisesid uue toidu üle, kuid tema sõnul oli see pigem kapriis. Uus toit ei ole lennuohutuse seisukohast mingil juhul hädaohtlik, lisas ta.
Uus pardatoitlustaja pakub Roosti sõnul laiemat valikut. Kui Airy suutis pakkuda umbes kuus menüüd, siis Aero Carteringi valik on poole suurem, ka lubab ta lenduritele väga olulist nüanssi: reisijate menüüst erinevat menüüd, ütles Roost.
Ka meie olnuks võimeline seda pakkuma, lausus ASi Airy juht Aino Paalberg.
Airyst tellitud soe lõuna piloodile maksab 90 , äriklassis reisijale 116 ja majandusklassis reisijale 89 krooni.
Millised on hinnad Aero Catering Eestis, ei soovinud ettevõtte peadirektor Anders Granquist öelda.
OÜ Aero Catering Eesti on kuu aja jooksul tööle võtnud enamiku ASi Airy töötajaist. Neile makstakse poole suuremat palka ja pakutakse lühemaid vahetusi.
Aino Paalbergi sõnul on Estonian Air rikkunud suusõnalist kokkulepet tagasilendude toitlustamise kohta, mida Airyle eelmisel suvel lubati. Paalberg võttis asepresident Toomas Leisi lubaduse peale 600 000 krooni pangalaenu ja ostis uue sisseseade.
Paalbergi sõnul on lennundusfirma alusetult väitnud seda, et pardatoitlustaja leidmiseks tehti konkurss. «Vähemalt meile pole sellest teatatud,» nentis ta.
Estonian Airi asepresident Toomas Leis teatas, et suuline kokkulepe Airyga on teema, mida ta kindlasti ei hakka ajakirjanduses klaarima.
Leis põhjendas toitlustaja vahetamist Airy suutmatusega vajalikku mahtu tagada.
Ta ei pidanud võimalikuks ega oluliseks korraldada ajakirjanike kohtumist mõne lenduriga. «Kellelt toitu tellime, on absoluutselt meie enda asi,» lisas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 14:32
Kulla hind tegi 8 aasta suurima kvartaalse tõusu. Mis saab edasi?
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele