Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aktsiisi tõus mängib turu salakütuse kätte

    Täna seisame väljavaate ees, et üle kaheksa krooni tõusnud bensiiniliitrile tahab riik 1. detsembril veel 50 senti aktsiisi lisada, mis teeb liitrilt kokku aktsiisiks 3.50 ja paneb inimeste kannatuse proovile. Õnnelikuks ei saa ei seaduskuulekad kodanikud reisijad, tanklaketid ega riikki.
    Äripäev on seisukohal, et riik peab kütuseaktsiisi tõusu edasi lükkama. Niiviisi bensiini hinna tõusu veidigi pehmendades saab ta asuda täitma oma reguleerivat funktsiooni, millest on nii palju kõneldud.
    Peamine vastuargument on, et riigil läheb raha tarvis, eelarve vajab hädasti iga krooni -- tulekul on uus tulumaksuseadus, käivitamisel paljud elutähtsad reformid, mis esialgu ainult pingestavad eelarvet. Kui hinnata kütuse jaeturu mahuks Eestis 2,5--3 miljardit krooni aastas, siis annaks 50sendine aktsiisitõus riigikassasse ca 160--190 miljonit krooni.
    Samas on korduvalt tõestust leidnud tõsiasi, et mingist piirist alates ei suurenda kõrgem maksumäär enam maksulaekumisi. Kõige valusamat tagasilööki koges riik alkoholi- ja tubakaaktsiisi tõstmisel. Legaalse alkoholi müük langes kiiresti kaks korda ja salakaubavedajad hõõrusid heameelest käsi. Ja miks nad polekski pidanud, kui riik mängis legaalse turuosa vabatahtlikult maha.
    Sama teed võib minna kütuseturg. Senised Statoili, Neste, Shelli jt kunded teevad sagedamini peatuse kusagil teeotsas paakide juures ja võtavad auto kütust täis. Kas aktsiisid ka sealt riigieelarvesse laekuvad, on vähemalt niikaua ebaselge, kuni piir ja toll salakütust kinni ei pea. Või võtkem kasvõi liinibussid, mis sõidavad Venemaa vahet -- nende tankimine käib Venemaal.
    Toormehinna tõus, mida ei saa eitada, on koos jaehinna tõusuga suurendanud käibemaksu laekumist, nii et riigieelarve peaks olema oma kätte saanud. Kahekroonise jaehinna tõusu taga on tervelt 30 senti suurem käibemaks, mis on aktsiisi tõusuga täiesti võrreldav suurus. Samuti ei jõua kütuseaktsiis suures ulatuses oma esialgse eesmärgini, tee-ehituse ja -remondini.
    Aktsiisi tõstmise vajalikkuses ei veena ka europõhjendus. Olgugi Põhjamaades liiter oma 14 krooni, on see elatustaset arvestades vähem kui 8 krooni Eestis. Need, kes on käinud USAs, on meeldivalt üllatunud sealsest 4--5kroonisest bensiiniliitrist.
    Valitsus on rääkinud aktsiisitõusude pidurdamise vajadusest. Ainuüksi kütusehindade tõusuga kaasnev inflatsioon valmistab muret, sest Euroopa majanduslikku ja rahaliitu üle 3% aastainflatsiooniga ei pääse. Paremat aega kui praegu, et riigil kodanikule samm vastu astuda, polegi.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.