Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Telecom 99 näitab tulevikku
Sarnaselt olümpiamängudega korraldatakse kord nelja aasta tagant suurejooniline infotehnoloogia- ja telekommunikatsioonimess Telecom 99 Genfis, kus kõik vähegi arvestatavad firmad üritavad tulevikku ennustada.
Tänavu kaheksandat korda toimuva ürituse vastu on ärimaailmas huvi nii suur, et kõik Genfi hotellid olid juba kevadel selleks ajaks kinni pandud.
«Mobiilside ja interneti kombinatsiooni potentsiaal on tohutu, muutes meie elu palju enam, kui kumbki neist eraldi võttes seda suudaks,» räägib messimuljete mõju all olev Takis.
«See on väga suurte kulutustega korraldatud show, millel on suur müügiedu,» nendib internetiturul viimasel ajal laineid löönud OÜ Levicom Broadband juhatuse esimees Ivar Lukk.
Endine Forekspanga juhatuse esimees sõitis ?veitsi messile ka selleks, et ennast infotehnoloogia- ja sidemaailmas toimuvaga kurssi viia. «Ma olen selles äris ainult lühikest aega,» räägib ekspankur Lukk. «Siin saab aga lühikese aja jooksul ettekujutuse, mis maailmas toimub.»
Kuigi päevapääse messile tundub taskukohane, ligi 200 krooni, ei ole maailma tipptehnoloogiaga Genfis tutvumine odav lõbu. «Kallis. ?veits on üldse väga kallis,» nendib messilt saabunud mobiilimüügifirma Esmofon Grupi juhatuse esimees Aivar Sirelpuu. Kolme Genfis veedetud päeva eest pidi ärimees välja käima ligi 35 000 krooni, kuid tema sõnul tasub see investeering ennast kindlasti ära.
«Telecom on selline business meeting, kus IT- ja sidefirmad tõestavad investoritele, et tasub nende peale kulutada ja varem neisse investeeritud raha ei olnud ilmaasjata kulutatud,» ütleb Sirelpuu.
Konkreetse toote kohta info leidmiseks ei ole mess enam väga sobiv koht, sest asjalik ja täpne info asub juba ammu internetis.
«Messil on võimalik aru saada suundumustest kõige lihtsamini selle järgi, kui sageli üks ja sama teema erinevatest messiboksidest vastu vaatab,» ütleb Neeme Takis.
Nokia ja Ericsson tutvustasid messil oma uusi mobiiltelefone, mis peaksid kuu-paari pärast ka Eestisse müüki jõudma.
USA infotehnoloogiakontsern NEC demonstreeris aga ideekavanditena kantavaid videotelefone, mille toimivad eksemplarid seni puuduvad. Aga kõik messil reklaamitav ei pruugigi tõsi olla. Paljud lennukad prototüübid ei jõua iial tootmisse, pigem näitavad nende loojate fantaasiarikkust ja seda, mis tasemele unistatakse tulevikus jõuda.