Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õige tarkvaraga kliendi südamesse

    Kliendihaldustarkvara (CRM ? customer relationship management) on viimastel aastatel olnud üks kiiremini arenevaid sektoreid tarkvaramaailmas, sest see võimaldab keskenduda firmade jaoks kõige olulisemale ? tulude efektiivsele juhtimisele. Eestisse on sellel aastal jõudnud või jõudmas mitmed rahvusvaheliselt läbilöönud CRM-paketid (SalesLogix, Pivotal, Siebel). Kliendihaldussüsteem peab toetama kõiki kliendisuhtlusega seotud äriprotsesse.
    Eelised, mida saavutatakse CRMi kasutuselevõtuga, võib jagada kolme kategooriasse: tulude kasv, kulude kokkuhoid ja strateegiline edu konkurentide ees. Kliendid hakkavad pöörduma teie poole, sest te suudate nende soovidega paremini arvestada. Lühidalt:
    - Suureneb müügikäive: kulutatakse vähem aega informatsiooni leidmisele ja jääb rohkem aega klientidega tegelemisele.
    Suureneb võidetud pakkumiste protsent: nõrkade võimalustega pakkumised kõrvaldatakse tööst varem ja jääb rohkem aega tegelda kindlate pakkumistega.
    Suureneb müügikate: tänu paremale informatsioonile kliendi ja konkurentide kohta ning täpselt tehtud hinnaalandustele.
    Suureneb kliendi rahulolu: klient näeb, et temaga tegeldakse personaalselt ja arvestatakse erivajadustega.
    Turunduse, müügi ja teeninduse administratiivkulud vähenevad: osatakse paremini määratleda turunduse sihtgruppi. Klientide vajadused on täpsemalt teada. Raha ega aega ei kulutata informatsiooni saatmiseks kõikidele olemasolevatele ja tulevastele klientidele. Teenindamisel arvestatakse täpselt kliendiprofiili ja varasemat teenindusajalugu.
    Esmalt on soovitatav, et firmas on paigas kliendistrateegia ja läbimõeldud turustus-, müügi- ja teenindusprotsessid.
    Ettevõte peaks määratlema oma tegevuse mahu ? kui suur on potentsiaalsete ja olemasolevate klientide hulk ? ning intensiivsuse ? kui palju tegevusi või sündmusi peab süsteem registreerima. Sellest tulenevad ka firma kliendihaldustarkvara vajadused.
    Kui tegemist on Eesti mõistes keskmise või suure firmaga, tasub kindlasti tutvuda rahvusvaheliste CRM-pakettidega (SalesLogix, Pivotal, Siebel). Väikefirmas võib olla lahenduseks Microsoft Exchange?i/Outlook?i baasil loodav lahendus või interneti kaudu mõne CRM-lahenduse rentimine.
    Kindlasti ei ole mõtet hakata CRM-süsteemi otsast peale ise programmeerima, väljaarvatud juhud, kui on vaja väga spetsiifilist süsteemi. Pigem tuleb aluseks võtta mõni tuntud toode ja seda kohandada.
    Rahvusvahelised keskmistele ja suurtele firmadele mõeldud CRM-pakettide hinnad algavad umbes 100 000 kroonist. Väga suurte firmade paketid on paar korda kallimad. Kindlasti tuleb arvestada tarkvara arendustasusid, paigalduse, konsultatsiooni ja koolituse maksumust ning hilisemat teeninduse hinda. Suuremate süsteemide rakendamisel on väga oluline tugiteenuse kvaliteet.
    Hea on, kui CRM-tarkvaral on Eestis esindaja. Tänase seisuga on esimesed CRM-juurutused Eestis käivitunud ja nõudlus taoliste süsteemide järele kasvab.
    Väikefirmadele on olemas ka ühe kasutaja paketid, mille hind jääb paari tuhande krooni piiresse. Mõned interneti kaudu oma teenust pakkuvad CRM-lahendused on suisa tasuta.
    Internetist saab tasuta oma arvutisse laadida Siebel Sales Personali müügisüsteemi www.siebel.com/products-solutions/personal _index.html
    Täiendavalt leiab müügisüsteeme aadressidelt:www.upshot.com ja www1.oraclesalesonline.com/ofs313/welcome.html
    Autor: Margus Tammeraja
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
USA aktsiaturg rallis Powelli kõne peale
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.