Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarmo Bachmann tõusis portjeest tippjuhiks
Tarmo Bachmann kuulub ajalehepoisist miljonäriks juhtumite hulka. Ta on tõusnud seitsme aastaga hotelli vastuvõtuadministraatorist 900 töötajaga Reval Hotelligrupi tippjuhiks.
Kas teie karjäär hotellinduses oli ette planeeritud?
Viru Hotelli vastuvõttu tööle minnes olin 25aastane. Üks eesmärk, mille ma endale seadsin, oli soov 10 aasta pärast hotelli juhtida. Loomulikult ei teadnud ma, kuidas elu tegelikult läheb.
Praegu olen veendunud, et mida madalamalt alustad, seda parem tippjuht lõpuks oled. Ka Reval Hotel Lietuva hotellidirektor Juha Mähonen on alustanud portjeena 20 aastat tagasi ja see on hotellinduses tavaline karjääriredel.
Tegelikult peaks igal ametikohal töötama vähemalt kaks aastat, et teha endale asjad lõpuni selgeks ja suuta tööandjale ka piisavalt tagasi anda. Kahjuks aga minul pole õnnestunud ühelgi töökohal nii kaua töötada.
Kas ja kui pikaajalisi eesmärke te endale seate?
Tavaliselt sean endale nii aasta kui ka kolme aasta eesmärke ? tööalases karjääris ja isiklikus elus. Enamik neist realiseerub, sest ma pole utopist, üritan jääda reaalsuse piiridesse, kuid püüelda kogu aeg kõrgemale. See aga ei tähenda, et tuleks raskusi otsida, millest läbi minna. Olen olnud õnnelikus olukorras, et need hotellid, kus olen töötanud, on pidevalt muutunud ja arenenud.
Milliseid õnnelikke juhuseid on teie elus olnud?
Kui mind Reval Hotel Olümpiasse tööle kutsuti, toimus just Revali hotelliketi laienemine ja sain laienemisprotsessis aktiivselt kaasa lüüa. Uute projektide elluviimine oli ja on väga suur väljakutse.
Kas teie tööelus on ette tulnud ka mõni vale otsus?
Mul on läinud hästi, et ma olen firma muutuste ja arenemiste aegadel saanud järjest uusi väljakutseid. Näiteks viimane väljakutse oli müügidirektori kaasamine Reval Hotelligrupi juhatusse.
Olite üheksakümnendate alguses Baltimaade meister 5000 meetri jooksus. Mida olete spordist kaasa saanud ja mis isiksuseomadused teid on toetanud?
Tahe olla parim. Tegelesin kümme aastat spordiga, tahtejõud aitas mul läbi lüüa siis ja aitab ka praegu. Kindlasti lojaalsus ? tööandjale, töökaaslastele ja lojaalsus perekonnale. Ma pole nõus oma eesmärkide saavutamiseks erinevaid ?trikke? tegema.
Mulle meeldib Erki Noole ütlus, et esimene koht on ainus, mis loeb, teine koht on juba kaotamine. Elu ärimaailmas on natuke teine, kuid tahe olla parim on jäänud.
Näiteks siht, et meil on kõige paremini toimiv meeskond ja et inimesed tahavad Revalis töötada.
Kas edutamised on teile lihtsalt tulnud ?
Väliselt vaadates võib jääda mulje, et on tulnud lihtsalt, kuid tegelikult olen teinud seitse aastat tõsist tööd. Kui teed oma tööd hästi ja pühendumusega, siis seda ka märgatakse. Olles hea teenindaja, peab sul ka mingi väike ?kiiks? olema, eriti kui tahad saada oma alal tipptegijaks. Raske on seda omadust kirjeldada, minu jaoks tähendab see sära silmades, tahet teenindada ja asjade haaramist lennult. Teiste teenimine või teenindamine on mõnikord seotud ka oma ego mahasurumisega. On palju teenindajaid, kes teevad väga hästi oma tööd, kuid see väike kiiks jääb puudu.
Kui pikad on teie tööpäevad?
Minu tööpäevad päris raamidesse ei mahu, kaheksa tunniga hakkama ei saa. Kümme tundi on tavaline.
Kust hangite juurde teadmisi?
Revalis töötab rahvusvaheline meeskond ja igaühelt neist on midagi õppida. Möödunud suvel osalesin maailma ühe juhtiva hotellikooli Cornell University suvekursustel.
Kuulan meelsamini teooriat praktikute käest, seetõttu olen palju käinud praktikute poolt läbiviidud koolitustel, näiteks Vain SMD koolitused. Lisaks raamatud ja internet. Enesearendamine ja lugemine on töö igapäevane osa.
Milline on peamine erinevus algaja juhi ja kogenuma vahel?
Algaja juhina püüdsin ise palju ära teha, oskamata näha tervikut. Julgemata delegeerida ja ülesandeid enda käest ära anda.
Nüüd on organisatsioon kasvanud ja tuleb valida teine lähenemine. Kui Reval Hotel Lietuva avatakse 2003. aasta mais, on Revali hotellides kokku juba üheksasada inimest.
Hotellindus on meeskonnatöö ja ainult koos saavutatakse edu.
On teil konkreetne eeskuju?
Endine Reval Hotel Olümpia direktor Andres Liinat. Temalt olen õppinud meeskonnamängu ja meeskonnavaimu ülevalhoidmist.
Revalis on endiselt meeskonnavaim väga kõrge.
Arvan, et kedagi jäljendada pole vaja, vaid tuleb leida oma personaalne stiil ja seda arendada.
Milline on teie personaalne juhtimisstiil?
Hotellimüük on meeskonnatöö. Minu poolt on üldised eesmärgid ja piirid, kus tegutsetakse. Täpsemad tegevusplaanid, kus igaühel on oma kindel osa, paneme paika koos meeskonnaga.
Heaks abimaterjaliks meeskonna juhtimise osas on ka raamat ?Piisoni lend?, kus kirjas palju vajalikku, mida minul veel õppida tuleb.
Kus kujutate end töötamas viie aasta pärast?
Jätkan kindlasti hotellinduses. Arvan, et kolme kuni viie aasta pärast olen keskmise suurusega hotelli eesotsas kas Baltikumis või Euroopas.