Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kataloogireklaamist loobutakse kõige kergemini

    TNS Emori poolt detsembris 500 tippreklaamija seas läbi viidud uuringust ?Turundusplaan 2004? selgus, et ettevõtjad hindavad kataloogireklaami kõikidest reklaamikanalitest kõige madalama kasuga kanaliks. Seetõttu on kataloogireklaam kõige väiksemate väljavaadetega ning esimene kanal, millest loobutakse.
    Kataloogireklaamist loobub 20% vastanutest, kusjuures 56% vastanutest pole kunagi kasutanud kataloogireklaami ega kavatse seda ka tulevikus teha.
    E-Betoonelemendi turundusdirektori Liivo Leismanni sõnul on E-Betoonelement täielikult loobunud ettevõtte andmete reklaamimisest telefonikataloogides. Põhjuseks on selle turu korrastamatus ja ka Leismanni enda kogemus, et lihtsam on helistada mõnele infoliini numbrile või otsida internetist.
    Leismanni sõnul pakutakse neile tihti reklaamimisvõimalust ettepanekuga: seda loevad kõik ehitajad või ehitusega seotud inimesed. ?Kindlasti see ka nii on, aga enamasti tähendab see ikkagi peamiselt korteri renoveerimise või sisustamisega tegelevat lugejat, heal juhul eramuehitajat. Meie jaoks jääb see siiski väga umbmääraseks, mistõttu sellise suunitlusega väljaannetest oleme loobunud,? nentis Leismann.
    Ka ASi Kalev turundusjuhi Alar Pingi sõnul on Kalevi kommivabrik viimastel aegadel ettevõtte reklaamitegevuses vähenenud infokataloogide ja -telefonide osakaal reklaamikanalina. Muude traditsiooniliste kanalite vallas suuri muudatusi toimunud pole.
    A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku sõnul on ka A. Le Coq järk-järgult vähendanud reklaami hulka telefonikataloogides ja tänaseks sellest üldse loobunud.
    Järkjärgulise vähendamise tingis asjaolu, et turule tekkis väga palju infokatalooge ja muutus mõttetuks kõikidesse reklaami paigutamine, kuna tiraa?id järjest vähenesid.
    Teine ja olulisem loobumise põhjus on Verniku sõnul see, et tänasel päeval külastavad A. Le Coqi müügiesindajad kõiki müügikohti ise ja jätavad uutesse kohtadesse ettevõtte kohta täpse info ja kontaktandmed. ?Samas oleme infot teadlikult pannud suurimasse infotelefoni, kust saab vajadusel infot ettevõtte üldnumbri, tellimiste numbri ja tasuta tellimisnumbri kohta,? rääkis Vernik. Lisades, et nii klientide kui ka lõpptarbijate jaoks on väga põhjalik info üles seatud A. Le Coqi koduleheküljele, kuhu pannakse jooksvalt vajalikku infot või tehakse muudatusi (eelkõige kampaaniate ja toodete osas) väga kiiresti.
    Ofeliale turundust tegev ASi Altia Eesti tegevdirektori Outi Sivéni sõnul on ettevõtte andmete tasuline panemine infokataloogidesse iga aastaga vähenenud. Täna on veel vaid üks kehtiv leping ühe infokataloogiga, kuid seda enam ei pikendata. Telefonikataloogide aeg on möödas ja korralik kodulehekülg täidab sama funktsiooni, on Siven kindel.
    ASi Infoatlas müügidirektor Aire Aeg nendib, et tõesti on katalooge Eestis palju ja on tunda infoteenuse müügis valitsevat segadust. Kuid siiski Infoatlase trükitiraa? ei ole vähenenud. Kuna Infoatlas pakub komplektset infoteenust, mis hõlmab sama hinna sees lisaks Infoatlase telefoniraamatule ka internetikeskkonda ja infotelefoni 1185, siis ei avalda TNS Emori poolt kirjeldatud kataloogidest keeldumise trend meie müügikäibele erilist mõju, lisas Aeg.
    Gerli Soosalu, Eniro Eesti turundusjuht:
    Infomeediaturul on tegijaid palju ja väheteadlikul firmal võib olla raske valida, kelle tootesse oma info paigutada. Kõige peibutavamaks võivad osutuda kummaliselt odavad pakkumised, mis jagavad info levitamise kohta müstilisi lubadusi. Sageli anonüümsete kirjadena saadetud pakkumised või suvaliste kortermajade aadressil registreeritud firmade lubadused võivad osutud pettumuseks. Alati leidub neid, kes püüavad kliendilt pettusega raha kätte saada.
    Kasulik on meeles pidada, et madal hind ei pruugi anda oodatud tulemust. Alati tuleks üle täpsustada, millisesse kanalisse info läheb, millised on tiraa?id, kes on kasutajad ja kui suur hulk neid on. Otsuse tegemisel on kõige mõistlikum lähtuda kontaktihinnast.
    Margo Veskimägi, TNS Emor Balti regiooni arendusjuht:
    Kindlasti ei saa öelda, et kataloogireklaamist täielikult loobutakse, sest ka sellel reklaamikanalil on oma koht ja roll üldises ning integreeritud turunduskommunikatsioonis ning selle osatähtsus sõltub kindlasti iga tegevusala omapärast.
    Emor on aastaid kasutanud kataloogireklaami, kuid ei tee seda kõigis turul pakutavates infokataloogides.
    Nii nagu teised ettevõtted, samuti oleme meie sunnitud tegema valikuid. Oma valikutes oleme tuginenud infokataloogide ja -telefonide kasutajaskonna mitmekliendiuuringutele ning vastavalt tulemustele oleme oma valikuid muutnud. Kõikide pakkumiste vastuvõtmine on priiskamine, sest infokataloogide ja -telefonide kasutajaskonna katvus on märgatav ning seetõttu on võimalik fokusseerida oma eelistusi ning ikkagi saavutada vajalik katvus.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Ebalus voogedastuse kasumlikkuse suhtes sundis USA indeksid külgsuunas liikuma
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Hiinlaste rekordiline nõudlus kulla järele veab ka tänavu turgu
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.