Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sillamäe Sadam ei saanud raudteeluba
Raudteeinspektsiooni läbilaskevõime jaotamise komisjon jättis septembri lõpus rahuldamata Tiit Vähi juhitava Sillamäe Sadama taotluse kasutada raudteed, kuna ettevõte täitis loa saamise avalduse poolikult.
?Näiteks ärakiri tegevusloast, veeremi kasutamise õigust kinnitavad dokumendid, teave lepingute kohta, vedurijuhtide koosseis, äriühingu bilanss 2004 ja kasumiaruanne, teave taotleja ja kontserni kuulumise kohta,? loetles raudteeinspektsiooni projektijuht Raul Lobinov. Tema sõnul anti sadamale, nagu ka teistele puudulike avalduse esitajatele, aega paberid korda seada, kuid sadam jättis selle ainsana tegemata.
Sillamäe Sadama ühe omaniku, ASi Silmet Grupp juhatuse liikme Tiit Vähi sõnul ei täidetud pabereid korralikult, kuna tegelikult luba saada ei tahetudki. ?Esitasime taotluse ainult selleks, et maad kuulata,? selgitas ta.
Nimelt on Vähi sõnul sadama ja Eesti Raudtee vahel suuline kokkulepe, mille järgi andis sadam Eesti Raudteele kaks vedurit, mida raudtee-ettevõte sadamale teenuse osutamiseks kasutab. Samuti on kindlaks määratud kindlad summad, mis sadam Eesti Raudteele maksab. ?Juhul kui Eesti Raudtee oma tariife tõstab, saame ise uuesti luba taotleda,? rääkis Vähi.
Autor: Gert D. Hankewitz