Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jäätisetootja Ingman suurendas turuosa 15 protsendini
ASi Ingman Jäätised juhi Margus Kasteina sõnul kasvas nende läbimüük tänavu seitsme kuuga 45 protsenti ning augusti lõpuks müüb ettevõte täis kogu mulluse müügimahu.
Turu kasvuks hindas Kastein umbes 10-15 protsenti ning ta uskus, et ettevõte on juba väga lähedal 15protsendisele turuosale. "Eesmärk on saada 20 protsenti täis," sõnas Kastein, kes ei tahtnud avalikustada, kui palju eesmärgi saavutamiseks investeerida tuleb ning millal eesmärk täidetakse.
"Investeerime kindlasti turundusse, aga ma ei saa ajakirjandusele täpselt öelda, kui suur on eelarve," naeris Kastein. "Ilmselt on see suurem kui teistel."
Tootmist Ingmanil Eestis ei ole.
Konkurendid nendivad, et väikest turuosa ongi kerge suurendada, ning kahtlustavad, et Ingman pakub oma osaks liiga suuri numbreid.
"Väiksema turuosa pealt on väga hea suurt kasvuprotsenti näidata. Meil ei ole võimalik suurt kasvu näidata," kommenteeris Ingmani tulemusi ja plaane Tallinna Külmhoone juht Kuldar Leis. "20 protsenti on võimalik siis, kui sa esiteks näed kõvasti turundusega vaeva ja teiseks mängid hinnaga. Meie oleme rohkem huvitatud teenimisest ja hinnaga mänge ei tee."
Samas tunnistas Leis, et Ingmani tulemine ei tekita temas mingit hirmu, sest tegemist on head ja kvaliteetset kaupa müüva konkurendiga. Pigem põhjustaks peavalu mõne odavketi, nagu Lidl, tulek Eesti turule. "Minu põhihirm on odavketid, kes toovad mujalt sisse. Kui odavketid tooksid turule võõra ja odava toote, siis see viiks turu üldist taset alla," sõnas Leis. "Eestis on olukord tõesti hea, kui võrrelda Läti ja Leeduga. Kvaliteet on võrreldes lähinaabritega parem ja valik on suurem."
Balbiino turundusjuhi Teet Anieri hinnangul on Ingmani jutt turuosa suurendamisest suhtekorralduskampaania osa.
"Hästi lihtne on oma turuosa kahekordistada, kui see on sisuliselt olematu," kommenteeris Anier. "Minu arvates kuni kolmandiku turuosa võtmise juttu olen ma nende tegelaste käest kuulnud juba aastat viis."
Nii Kastein kui ka teised jäätisetootjad rõhutasid, et Eesti turusituatsioon, kus konkureerivad kaks tugevat kohalikku tootjat ja üks välismaine ettevõte, on maailmas üsna unikaalne ning lähinaabritest valitseb võrreldav olukord vaid Soomes.
Kehvade müügitulemuste üle jäätisemüüjad esimesel poolaastal nuriseda ei saanud - soe suveilm tegi müügitööd hästi ning kõigi käibed kasvasid. "Supersuvi on olnud," kinnitas Anier ka Tallinna Külmhoone juhi Kuldar Leisi sõnu, et jäätisemüüjatel läheb tänavu väga hästi.