Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aare Kilp: Ühistransporti ootab kiire arenguhüpe kvaliteedi parandamiseks

    Kilp hindas kohalikku bussiveoturgu paremaks Euroopa keskmisest tasemest. Samas plaanivad kõik suuremad bussi- ja raudteereisijatevedudega tegelevad firmad suuri investeeringuid, et ühistransporti lähiaastail populaarsemaks muuta.
    "Busside keskmine vanus on Eestis 16-18 aastat, mis jääb näiteks Soomele kuni 11 aastaga alla, kus liinikonkursi võitja bussipargi keskmine vanus ei tohiks ületada seitset aastat," illustreeris Kilp mahajäämust.
    Bussiparkide vanuse põhjustajaks nimetas Kilp ebakindlaid tingimusi turul, kus vedajad tegid tööd üheaastaste lepingutega. See olukord muutub, sest turg korrastub ning stabiliseerub.
    "Nüüd tehakse ka kuni 10aastaseid lepinguid, mis tähendab, et vedajad julgevad riske võtta ning investeerida," lisas Kilp.
    Go Bus ostab näiteks sel aastal 40 uut bussi, rahaliselt tähendab see ca 100 mln kroonist investeeringut. Sellises tempos pargiuuendamist lubas Kilp ka lähiaastatel.
    Investeeringuid ootab ka raudteetransport. Edelaraudtee ja Elektriraudtee peavad Kilbi sõnul riigiga läbirääkimist, et vahetada aastatel 2008-2010 välja kogu rongipark. Optimismi rongireisijateveoks on. Tallinna-Tartu suunal kasvas pärast kiirrongi käivitamist piletitulu kahe aasta jooksul 50%, Tallinna-Moskva liinil 22%.
    "Venemaa suunalise kasvu tulemusena käivitub taas Tallinna-Peterburi liinil igapäevane regulaarrong," selgitas Kilp. Ida suunalisel reisirongiliiklusel ennustab üle Kilp 20% kasvu ka järgmisteks aastateks, sest rong on kiirem kui buss ning auto. Tallinna-Riia-suunalise rongi käivitamist aga Kilp enne perspektiivikaks ei pea, kui uus raudteeinfrastruktuuri on välja ehitatud.
    Soome ja mujale välismaale liikunud bussijuhtide tõttu on Tallinna bussijuhtide palgad tänavu 38,5% kasvanud.
    Kui suur peaks olema investeeringute maht, et tõsta rongi liikumiskiirus Tallinna-Narva suunal 150 km/h?
    Aare Kilp: Täpseid numbreid ei oska ma täna öelda. Taani Komisjon töötab Rail Baltica projekti kallal ja teeb arvutusi ja uuringuid, et Tallinnast Varssavisse jõuaks kuue tunniga.
    Rongi kiirus on selle aja puhul umbes sama. Kui nende uuring valmis saab, siis sealt selguvad täpsed numbrid.
    Aga näiteks rongiliini arendamine Tallinnast Pärnu kahe tunniga maksaks ca 50-100 miljonit krooni, mis ei olegi väga suur summa. Seda investeeringut aga ei pea tegema erainvestor, vaid võiks riik Euroopa fondide vahenditest rahastada.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.