Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Urmas Kaarlep: konsultatsiooni hind tõuseb kiiresti

    Kaarlepi sõnul on tendents, et nõudlus kasvab ja rahvusvahelisi ettevõtteid tuleb rohkem. Eesti kapital distantseerub ja omanik on vähem seotud ettevõttega ning see tekitab vajaduse audiitorteenuse järele.
    Konsultandi hind on tema kogemus korda tööle kuluv aeg. Kui teenus on väga odav, siis on konsultandil olnud kas vähe aega või vähe kogemust. Vähem aega kulutades ei teki lisaväärtust, kuid rohkem kulutades kaob jälle kasu ära. Meie eesmärk pole kliendile mütsi pähe tõmmata, kinnitas Kaarlep.
    Kaarlep on veendunud, et mõned konsultatsioonifirmad on paremad kui teised, sest nende kvaliteedi ja hoiakute kujundamise süsteem on paremad.
    Pelgalt kaubamärk kvaliteeti ei taga. Suurtel kaubamärkidel on hoiakute kujundamise süsteem tugev, iseasi, kuidas see Eesti ettevõttes on juurutatud.
    Üksiktegija puhul on see risk, et ta peab korraga nii müüma, klienti teenindama kui ka ennast arendama. On oht, et ta ei jõua ennast arendada.
    Konsultatsiooniteenusest saadud kasu on raske mõõta, sest see ühtib teiste asjaoludega ja tal on viiteaeg. Nõustaja kvaliteeti täna keegi ei mõõda, seda on ka raske teha, sest see on tunnetuse küsimus. Suurt rolli mängib kogemus ja referentsid.
    Suuremad ettevõtted, kes on rahvusvahelistel turgudel ja otsivad konsultanti, on aru saanud, et ei tasu lihtsalt maksta kellelegi midagi, vaid maksta ikka väärtuse eest. Siin aktsepteeritakse maailmaturu hindu.
    Konsultatsiooniäri tööviljakust keegi ei mõõda. Kui Eestis teevad inimesed 50-60 ületundi ja seda peetakse väga raskeks, siis USAs on palju suurem ületundide arv täiesti normaalne.
    Konsultatsiooniäri maht Eestis on 250-300 miljonit krooni, selle sees ei ole auditit ja juriidilist konsultatsiooni.
    Eesti inimene ostab odava asja, tõdeb siis, et see polnud hea ja ostab kallima. Kas juhid langetavad konsultatsiooniteenuse ostuotsuse hinna või kogemuste järgi?
    Urmas Kaarlep: Esiteks, jah, nad ostavad odava asja, pole rahul, kuid arvavad siis, et kallist ei ole mõtet osta, sest sellest ei tule ka midagi. Minu hinnangul on väga selge liikumine selle poole, et mitte osta odavat asja, sest see ei ole neile midagi andnud. Parem osta kallis asi ja saada sellest kasu. Ma näen, et see tendents liigub edasi.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Julgus naaseb: uute äride arv kasvas hoogsalt
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.