Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sillamäe-Kotka laevaliinil on arenguruumi

    Allando Trailwaysi müügiosakonna juhataja Antoon van Rensi sõnul on mitu põhjust, miks neil ei ole kaubavoogude mahud Sillamäe-Kotka liinil võrreldavad Tallinna-Helsingi liiniga.
    "Võrreldes Tallinna-Helsingi liiniga, tunduvad hinnad meie jaoks suhteliselt kallid. Teiseks võtab Sillamäe ning Kotka vahel reis aega kuus tundi, Sillamäelt lahkub laev kell üks päeval, mis tähendab seda, et koormate komplekteerimisega ei pruugi me selleks ajaks valmis jõuda.
    Meie jaoks on kõige parem, kui laev lahkuks õhtul ning hommikul oleks teiselpool lahte," sõnas Rens.
    Oma osa on ka selles, et Tallinna ettevõttena tuleks Allando Trailwaysil leida Ida-Virumaal partner, kes nende masinate kütusepaagid täidaks, vastasel korral muutuks Rensi sõnul nende logistiline skeem liialt keeruliseks.
    Narva Line OÜ projektijuhi Karl Kolgi sõnul on kaubaveohinnad neil võrreldavad Tallinna-Helsingi suunaga, kaubavedude osas on see läbirääkimiste küsimus. Reisijateveo osas on piletihinnad fikseeritud.
    Praegu on Sillamäel Kotkaga laevaühendus kuus korda nädalas. Sõidugraafiku tihendamine sõltub Kolgi sõnul eelkõige kaubavoogude mahu kasvust.
    "Veebruarist alates oleme tihendanud sõidugraafikuid, lühendanud reisi kestust ning teinud muudatusi väljumisaegades vastavalt klientide tagasisidele," ütles Kolk.
    Eesti ühe suurema veofirma SP Transiti tegevdirektori Roman Loovi sõnul ei sõltu laevaliinide kasutamine mitte kaubaartiklitest, vaid rolli mängib vedude geograafiline piirkond.
    "Eesti-Soome suunal on Sillamäe-Kotka liin sedavõrd väikese veovõimsusega, et sellele ei saa nii või teisiti eriti palju üles ehitada. Hinnapoliitikast ja sadamate asukohast tulenevalt on võimalik seda liini kasutada ainult juhul, kui opereeritakse Soome ja Eesti idapiirkondade vahelisel suunal," sõnas Loov.
    Seetõttu, kuigi veetavad kaubagrupid on sarnased, pole kaks liini otseselt omavahel Kolgi sõnul siiski konkurendid.
    "Ma ei pea seda laevaliini Tallinna-Helsingi liini otseseks konkurendiks. Pigem on Kotka sihtkohana Helsingile alternatiiviks. Suund ise on jätkuks Via Hanseaticale," lausus Kolk.
    Kolgi teada liigub mööda Sillamäe-Kotka liini peamiselt Kagu-Soome paberi- ja puidutööstuse toodang, oma osa on elektroonikal ning metalltoodetel.
    Mõlemat kaubateed kasutava, Keilas paikneva ekspedeerimisfirma KMV logistiku Veikko Veersoo arvates saab Sillamäe-Kotka ühendusest lõpliku pildi, kui üks aastaring on täis, kuna talvel on tema hinnangul Sillamäe sadamas tavapärasest raskemad jääolud kui Tallinnas.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Šiauliu Bankas vedas Balti koondindeksi rohelisse
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Hiinlaste rekordiline nõudlus kulla järele veab ka tänavu turgu
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.