Turundust ostavad sisse vaid üksikud firmad

Katrin Rohtla 27. veebruar 2007, 00:00

Samas tuleks enne põhjalikult mõelda, kas turundust tasub ikka sisse osta. Reklaamiagentuuri Tank partner Joel Volkov ei soovitaks turunduse sisseostmist kellelegi. "Ei suurtele, väikestele ega keskmistele ettevõtetele. Turunduse sisseostmine on jama," on Volkov otsekohene. Volkovi arvates taotlevad keskmise suurusega ettevõtted sel moel efektiivsust, nii aga ei tohiks teha. "Logistikat ja ITd võib sisse osta, aga mitte turundust ja personalijuhtimist. Need on ju hingega valdkonnad!" põhjendab ta.

Volkovi arvates ei tohiks mingil juhul turundusteenust pakkuda reklaamiagentuur, kuna agentuur ei suuda ettevõtte turundust juhtida. Tema hinnangul võiksid teenust pakkuda üksiküritajad ja konsultandid.

Seevastu reklaamiagentuuri Ecwador tegevjuht Heily Aavik leiab, et agentuur sobib turundusteenuse pakkujaks hästi. "Koristusteenust pakutakse juba ammu, miks siis mitte turundust?" arvab Aavik. Kas on ikka kasulik ise teha, kui agentuuris töötavad professionaalid ja väljastpoolt maja näeb pilti palju selgemini, arutleb ta edasi.

Turundusteenusele spetsialiseerunud firmasid on Eestis kaks - Anu Brümmeli eestvedamisel asutatud Brümmel Kanepi Pirita ja Toomas Dannebergi loodud Danneberg Marketing Know-how.

Toomas Danneberg oli 2001. aastal üks esimesi, kes seesugust teenust pakkuma hakkas. Samaaegselt on tal 2-3 klienti, kes sõlmivad tavaliselt aastaks lepingu, kuutasud algavad 20 000 kroonist. Danneberg soovitab turundust sisse osta, kui turundusjuhile ei ole täiskoormust anda. Tema meelest toimib see paremini äriturul. Dannebergi kliendiks on praegu näiteks Puhastusimport, mõne aasta eest olid nende seas ka BIG ja Balti Logistika.

2004. aasta lõpust turundusjuhtimist pakkuva Brümmel Kanepi Pirita kliendid on näiteks Mazda, Värska Vesi, Aquator, InterFlora, Salvest ja Olympic Casino. Ettevõtte juhi Anu Brümmeli sõnul on teenuse sisseostmise eeliseks, et ettevõte saab turundusjuhi palga eest endale kogu turundusmeeskonna, kuna enamik lahendusi töötatakse välja meeskonnas. Igakuise tegevuse hinnad algavad 18 000 kroonist ja alustada soovitab Brümmel turupotentsiaali hindamisest.

"Eestis on tihti nii, et ettevõtte juhtkond püstitab eesmärgid ja vastavalt koostatakse ka turundusplaan. Kui aga turupotentsiaali ei arvestata, võivad eesmärgid olla kas ebareaalselt kõrged või liiga madalad, " selgitab ta. Nii Danneberg kui ka Brümmel pidasid oluliseks turundusjuhi kogemust, mistõttu reklaamiagentuur teenuse osutajaks ei sobi.

Värska Vesi hakkas turundust sisse ostma 2005. aasta sügisest, kuna plaanisime Värska Originaali pudeli muutust ja uute mineraalvete turuletoomist.

Olime valiku ees, kas võtta tööle turundusjuht või osta teenus sisse. Kuna teadsime, et ühest turundusinimesest ei piisa, vaid oli vaja tervet meeskonda, otsustasime teenuse sisse osta. Meie jaoks oli Värska Originaali imagomuutus suur risk, sest veel oli oma lojaalne tarbijaskond ja kartsime seniseid tarbijaid kaotada. Palju vee püsitarbijaid elas ka Ida-Virumaal. Seetõttu tõime uue kujundusega pudelid müügile kõigepealt Tallinnas, seejärel mujal Eestis ning alles kõige viimasena Ida-Virumaal.

Komplekteerisime uue kujundusega pudelid kauplustes läbisegi vanade pudelitega ja uus kujundus võeti ilusti vastu - meie käive kasvas 2006. aastal võrreldes 2005. aastaga 88%! Turundusjuhti ei ole meil siiani ja koostööd kureerin mina projektipõhiselt.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing