Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mööda kartulivagusid Mäost Tallinnasse

    Oli udune ilm, kohati langesid vihmapiisad, siin-seal oli lumekirmet. Esimesed kevadekuulutajad-kabriod kihutasid juba teedel-tänavatel ringi. Kummimustri maalijatest rullnokad tegid BMWdega asfaldile kujundeid.
    Muidu igati tavaline märtsikuu päev, kuid udu oli väga tihe ning nähtavus mitte rohkem kui sada meetrit. Just lõik Mäost Tallinnani (Mäo-Aruvalla) on Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee kõige ohtlikum teelõik.
    Näiteks aastatel 2002-2004 hukkus sellel teelõigul igal aastal keskmiselt kuus inimest. Üheks õnnetumaks aastaks oli 2004, mil nimetatud teelõigul hukkus koguni üheksa inimest. Üle poolte õnnetusest moodustavad kokkupõrked vastutulevate sõidukitega.
    Riigimaanteele nr 2 jõudes hakkaski kohe juhtuma. Esimene väljasõit teelt oli Kükita kandis, kus pirukakäru oli teelt kurvis välja kihutanud. Selgus, et pirukajuht oli tolle päeva üks õnnelikemaid sohvreid. Järgmise 90 kilomeetri jooksul olid silmapaarid nelja liiklusõnnetuse tunnistajaks, milles osalesid kaheksa sõidukit.
    Ning tagatipuks oli ahelkokkupõrge Tallinna linnapiiril Mõigus, kus üks sõidurida oli avarii tõttu suletud.
    13. märtsil üllatas aga hommikusi Tallinna tööle sõitjaid suur paekivilahmakas, mis vedeles keset tee telgjoont, mis ilmselt oli sinna kusagilt koormalt kukkunud. Võin vaid õnne tänada, et sinna otsa ei sõitnud.
    Kui sinna lisada veel teele ette jooksvad metsloomad, tavalised teeaugud ning pikirööpad, saadaksegi kompott, mida keegi süüa ei taha.
    Selle asemel, et mõelda erinevaid skeeme, kuidas Tallinn-Tartu maanteel koormust vähendada kas siis veokite liikumispiiranguid sisse seades, neid näiteks Piibe maanteele suunates või püüdes julgestuspolitsei abil liiklust rahustada, oleks riigil viimane aeg lahendada probleem uue korraliku tee rajamisega.
    Siiamaani on see temaatika olnud nagu kummipael, mida muudkui venitatakse ja venitatakse.
    Üks tähelepanek veel: umbes Narva piiripunkt suurendab oluliselt liikluskoormust Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel, sest paljud rahvusvahelisi vedusid tegevad veokid on hakanud Venemaale sisenema just Luhamaa ja Koidula piiri kaudu. Sihtpunktiks on niisugusel juhul enamasti Moskva.
    Riik on maha maganud sisetarbimisest tuleneva siseriiklike kaubaveomahtude kasvu ning üldise autostumise. Võib küll tunduda, et see on ainult Tallinna linna probleem, tegelikult kannatavad selle all juba ka väikelinnad ning riigi põhimaanteed.
    Senikaua aga, kuni püsivad pankade soodne laenupoliitika ning üleküllus autode müügiturul, ei muutu ilmselt midagi, sest järjest noorematel on võimalik endale vägagi soodsa hinnaga sõiduvahend muretseda.
    Lisaks regionaalarengu seisukohale on Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa ka oluline transiittee, seda just sõiduautode transiiti silmas pidades. Ent kui tahate selle korrastamiseni autos võimelda, minge Tallinn-Tartu maanteele sõitma.
    Tallinn-Tartu maantee on oluline liiklussoon, seetõttu on küsimus ka koalitsioonileppes eraldi ära märkimist leidnud.
    Meie eesmärgiks on igati kiirendada selle trassi valmimist ja vältida kõikvõimalikke takistusi, mis võivad trassi valmimisel probleemseks saada. On selge, et valitsuskoalitsioon ei saanud endale eesmärgiks seada, et 2011. aastaks saab trass valmis kuni Tartuni.
    Seadsime endale järk-järgulised eesmärgid, mille esimeseks etapiks on eelprojekti tegemine kogu trassi ulatuses ja Kose-Mäo vahelise lõigu neljarealiseks ehitamise algus 2009.-2010. aastal. Seni puudus selge otsus, kas maantee Kosest Mäoni ehitatakse kahe- või neljarealisena.
    Kui küsida, miks seda tee-ehitust ei alustata juba 2007. aastal, siis on selge, et nii suurte objektide tööga alustamiseks on vaja eelnevalt korraldada nii vajalikud hanked kui ka välja töötada inseneritehnilised lahendused.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Ebalus voogedastuse kasumlikkuse suhtes sundis USA indeksid külgsuunas liikuma
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.