Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
KIA cee'd kasvas pikemaks ja mahukamaks
Kui tõlkest lähtuda, siis peaks nime mõtlejale noomituse tegema. Mis sportlik? Tegu on üdini pereautoga ja seda igast omadusest rääkides. Ainuke sportlik asi selles autos on tagaluugil ilutsev S ehk "Sporty".
Kui välimusest rääkida, siis ainus vahe tavalise luukpäraga on pikenenud tagaosa. See pole noomitus, vaid kiitus, sest toredalt Corollat meenutav välimus on alles. Paraku on erinevuseks seegi, et praegu veel ei saa tellida spoilerite komplekti, mis luukpärale hoopis lahedama välimuse annab.
Sisu on armatuuri poolest samuti sama, nagu luukpäral. Erinevalt konkurentidest on kasutatud pehmeid materjale, mis ei tohiks kuidagi nagisema hakata.
Taga olles pole samuti probleeme. Päris tantsupõrandaks ei kõlba, kuid täiskasvanud inimene ei hakanud seal pikemalgi otsal virisema. Lapse turvahäll mahtus tagaistmele kenasti ära ja turvavöö ulatus ka kenasti ümber tooli. Muide, viimasel ajal on mõnes autos ilmnenud probleem, et turvavöö tõmbad välja täies pikkuses, kuid natuke tagasi andes ta enam järele ei anna. Terveks pikkuseks on vaja jälle turvavöö tagasi lasta ja uuesti välja sikutada. Üsna nõme asi, mis esineb igas teises autos. Cee'd ei ole see teine auto, turvavöö liigub probleemivabalt ega näri lapsevanema närve.
Pagasiruum on cee'dil eriti kompu. Tagaluuk avaneb osaga katusest, mis tähendab, et sinna saab laadida ka suuremaid asju, ilma et peaks neid seibideks lammutama.
Proovisõiduk oli 1,6-liitrise diiselmootoriga, mis suutis samuti oma südikusega üllatada. Mitte just parim manuaalkäigukast, mille lülituse täpsus jättis kohati soovida, polnud mootorile kindlasti kohane. Roolitunnetus kuulub aga imelike klassi. Nimelt on rool tehtud keskmisest jäigem. Jah, liiga kerge ei ole hea, kuid liiga tummine on linna vahel samuti tüütu.
Natuke rohkem oleks võinud vaeva näha ka mürasummutusega, mis kippus kohati häirima. Tulemüür on, jah, vaikseks saadud, mis tähendab, et mootorit just väga palju kuulda pole, kuid rattakoobastele pole müramatte eriti jagunud. Linna vahel kannatab selle praegu veel ära, kuid naelrehvidega võib undamine päris vali olla. Kruusateel kippus kivide kolin juba liialt häirima.
Muidu on cee'd SW igati ponks auto. Pereinimestele soovitan seda igati - eriti 1,6-liitrise diiselmootoriga, mille heale tõmbele lisaks ei saa ka kütuseseierit eriti kiirelt liikuma.